Kristof Piessens |
21 juli 2016 08:38 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
(Bericht 8173783)
Ik gebruik sowieso geen kaarten.
Mappy of routeplanner zijn veel gemakkelijker.
Ik gebruik ook zelden mijne GPS, de meeste wegen ken ik zo, pas plaatselijk maak ik gebruik van de GPS.
|
Of als je weet waar je naartoe wil, kun je dat ook op voorhand even bestuderen, onthoud dat of noteer het op een papiertje hoe je hebt te gaan.
Meestal doe ik geen moeite om de kilometers te weten als ik ergens naartoe ga, in uitzonderingen als het kadert binnen een onderzoek heb ik die gegevens wel nodig om om te zetten in bvb een tekenprogramma...
Over het bovenste ben ik nu mij aan het voorbereiden om veel uren in vrije tijd met de fiets proberen door te brengen voor zover het weer dat toelaat en ideaal is, niet te koud, niet te warm. Ik ga grenspalen spotten en dat geeft mij een reden om een werk te maken waarbij ik de kromming van de aarde ga toetsen aan de juistheid van de bewering die de wetenschap onderwijst...
De ontdekking is simpel over het waarom, het viel me de laatste jaren op dat de digitale vorm van plannen zich baseren op de bolle aarde, terwijl de praktijk het omgekeerde aanwijst dus hol, concreet gezien was de opmerking van de afstanden tussen de stadszijstraten in een lijn in digit of papier 2x groter te zijn dan in werkelijkheid en was de afstand in de praktijk het omgekeerde van wat ik verwachtte dus 2x kleiner...welke van de twee is nu het juiste model ?
|