![]() |
Waarom mag de Koning niet aan politiek doen?
Volgens het VB doet de Koning aan politiek door zijn toespraak n.a.v. 21 juli. Meerbepaald heeft de partij het over 'politieke inmenging' waaraan de Koning niet zou mogen doen. Dat is, aldus het VB, een ''grondwettelijk feit''.
Het benoemen van ministers, van staatssecretarissen, het ondertekenen van wetten, van KB's, enz. staan nochtans allemaal in de Grondwet. Maar welk grondwetsartikel verbiedt ''politieke inmenging'' van koningswege, om de woorden van het VB te gebruiken? |
Citaat:
En omdat deze hier te stom is om te helpen donderen. Vergeet dat niet he. |
Als de koning democratisch verkozen is, mag hij van mijn part aan zoveel politiek doen als hij wil. Is hij dat niet, moet hij zich zoveel mogelijk van het politiek spectrum houden. Als hij een mening heeft over hoe het wel/niet moet, moet hij deze mening dan voor zich houden of toch niet ten berde brengen voor de media.
Als hij ook niet democratisch verkozen is, is er ook geen rationele reden om hem subsidie, eigendommen of dotaties te geven. |
Citaat:
Plus al de fils a papa's en vriendjes die gecoöpteerd worden, allemaal met nul stemmen. |
De 21-juli toespraak wordt steeds onderschreven door de regering. Ik zie het probleem niet.
|
Citaat:
|
In de tot hiertoe geposte reacties werd nog niet ingegaan op de stelling waarom het staatshoofd volgens de grondwet niet aan politiek moet doen. Om welk(e) grondwetsartikel(s) gaat het?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De man is dan ook een Jan Klaasen.Men trekt aan de koordjes en hij zwaait met zijn handjes.Hij moet een speechke doen en men huurt een buikspreker in.De koning heeft geen ruggengraat. |
Citaat:
Ik denk niet dat hij een gelukkig man is. |
Citaat:
Persoonlijk ben ik va |
Citaat:
Verder gaan wij toch geen tijd verspillen aan het gelal van een blokker ? |
Citaat:
Persoonlijk ben ik van mening dat een geslepen top Account manager-Diplomaat beter de belangen van België (en Vlaanderen) kan verdedigen dan Philippe - Roi des Belges. En als iedereen hem beu is, stemmen we de personen weg die hem naar boven werpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik steun sommige organisaties wel, al zou ik het liever niet doen. Verdeel de rijkdom zeker?(Maar liever niet aan de rijken) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be