Universalia |
22 juli 2016 07:12 |
Wat als Turkije de doodstraf opnieuw invoert?
BRON
Detail tekst:
Citaat:
In Turkije klinkt de roep steeds luider om de doodstraf opnieuw in te voeren, maar kan Ankara dat zomaar beslissen en wat zullen de internationale gevolgen van die herinvoering zijn? Kan het land bijvoorbeeld nog lid worden van de Europese Unie?
|
Stel ik mij de vraag waarom men er keer op keer maar blijft over janken, de toelating van Turkije tot de EU.
Het beste plan is ze NOOIT toelaten tot de EU of wil men zich echt nog meer miserie op de 'nek' nemen.
De weder invoer van de doodstraf is dan weer geen slecht plan als het gaat om figuren waar het 500% van bewezen is dat ze een misdaad gepleegd hebben.
Zomaar lukraak mensen gaan oppakken (lees: uitschakelen) omdat zij het niet eens zijn met de manier van 'regeren' dat lijkt mij dan weer ver gezocht.
Een ander detail uit de tekst leerde:
Citaat:
Daarnaast is er ook binnen Europa weinig animo om het land toe te laten. Tegenstanders vinden bijvoorbeeld dat een moslimland niet thuishoort in de EU dat nu vooral uit landen bestaat met een voornamelijk christelijke traditie. Slechts 3 procent van Turks grondgebied bevindt zich in Europa. Ook wordt gevreesd dat het land snel veel invloed zou hebben in Europa. Hoe groter het land, hoe meer gewicht het in de schaal kan leggen. Turkije zou na toetreding op Duitsland na het grootste land in de unie worden.
|
|