Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Meyrem Almaci: zijn Turken bang van andere Turken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233654)

Dadeemelee 23 juli 2016 11:12

Meyrem Almaci: zijn Turken bang van andere Turken?

Vandaag in de Morgen een interview met Meyrem Almaci.

Je moet het zeggen zoals het is: ze is één van de weinige Belgisch-Turkse parlementariërs die zich (gematigd) tegen Erdogan durft uitspreken.

Wat je tussen de regels kan lezen is dat het toch niet van harte is. Ze is blijkbaar bang voor represailles tegen haar en haar familie. Dat vind ik hoogst verontrustend.

http://www.demorgen.be/nieuws/-theo-...tigd-b0d5cf93/

zonbron 23 juli 2016 11:23

Breken met Turkije! Nu!

Ook breken met Huize Saud!

Scherven A. Mok 23 juli 2016 11:38

Alle anti-seculieren droppen in IS. Kathkolieken, Joodzen en Moslams, alle aanhangers van de religies van het boek, buiten. 't Is genoeg geweest met hun verspilling van energie, met hun hypocrisie, met hun reactionaire gedoe, met hun elitaire liefdadigheid en hun hooghartigheid. Als ze hier tegen het eind van het jaar nog zijn zoek ik aids en doe ik ze allen in de aars!

Vrijheideerst 23 juli 2016 11:40

Ze was op tv toch net iets minder "hard" voor hem.

http://www.canvas.be/video/terzake/v...ang-voor-wraak

Rahowa 23 juli 2016 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8175864)
Als ze hier tegen het eind van het jaar nog zijn zoek ik aids en doe ik ze allen in de aars!

Met condoom!Anders worden ze ziek!:lol:

Vrijheideerst 23 juli 2016 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8175870)
Met condoom!Anders worden ze ziek!:lol:

Voor Almaci? smaken verschillen... :oops:

De schoofzak 23 juli 2016 12:18

Dit is te genuanceerd om te begrijpen door keikoppen zeker ?

Uit DS van vandaag:

Citaat:

Een volledige opschorting van alle samenwerking met Turkije vindt de Universiteit Gent dan weer te ver gaan. ‘We gaan de komende dagen uiteraard bekijken welke samenwerkingen we wel nog kunnen aanhouden en welke niet’, zegt Lenoir. ‘Maar ons volledig terugtrekken uit Turkije lijkt me toch ook niet opportuun, want onze invloed kan misschien toch leiden tot een laatste sprankeltje van vrij denken. Als we die lijn dan afsnijden, is een mogelijke oplossing dus misschien nog veel moeilijker.’

de vuile muilekoek 23 juli 2016 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8175864)
Alle anti-seculieren droppen in IS. Kathkolieken, Joodzen en Moslams, alle aanhangers van de religies van het boek, buiten. 't Is genoeg geweest met hun verspilling van energie, met hun hypocrisie, met hun reactionaire gedoe, met hun elitaire liefdadigheid en hun hooghartigheid.
Citaat:

Als ze hier tegen het eind van het jaar nog zijn zoek ik aids en doe ik ze allen in de aars!

met aids kan je lekker overleven het kan nog jaren duren eer het uitbreekt en je treft ...dus , kun je niks ergers uitvinden iets directer , ge moet op geen beetje wreedheid meer kijken we zijn al wat gewoon geworden...de laatsten tijd..:roll:

Hollander 23 juli 2016 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8175912)

Uit DS van vandaag:

Dat is kortzichtig, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Nu is het tijd om te laten zien dat we geleerd hebben van de jaren dertig. Wij wel, althans dat zou zo moeten zijn.

Mambo 23 juli 2016 13:44

Ik vind dat moslims niet meer in onze politiek mogen zitten.

killimandjaro 23 juli 2016 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8175869)
Ze was op tv toch net iets minder "hard" voor hem.

http://www.canvas.be/video/terzake/v...ang-voor-wraak

Dit noemt men rond de hete brei draaien.

vlijmscherp 23 juli 2016 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 8175926)
Dat is kortzichtig, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Nu is het tijd om te laten zien dat we geleerd hebben van de jaren dertig. Wij wel, althans dat zou zo moeten zijn.

Wat heb je dan geleerd uit de jaren 30?

Xenophon 23 juli 2016 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8175912)

Uit DS van vandaag:

Citaat:

‘Maar ons volledig terugtrekken uit Turkije lijkt me toch ook niet opportuun, want onze invloed kan misschien toch leiden tot een laatste sprankeltje van vrij denken.
Cynische standup comedy.

vlijmscherp 23 juli 2016 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8176046)
Cynische standup comedy.

Neen gewoon weigeren van mee te gaan met het cynisch veralgemenen dat nu blijkbaar het nieuwe politiek correct denken is.

Lukkas 23 juli 2016 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8176035)
Wat heb je dan geleerd uit de jaren 30?

Dat islam en nazisme enorm veel raakpunten hebben.

vlijmscherp 23 juli 2016 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 8176052)
Dat islam en nazisme enorm veel raakpunten hebben.

Zoals al geschreven in het andere topic, idd de extremen raken elkaar aan.

Xenophon 23 juli 2016 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8176050)
Neen gewoon weigeren van mee te gaan met het cynisch veralgemenen dat nu blijkbaar het nieuwe politiek correct denken is.

Citaat:

‘Maar ons volledig terugtrekken uit Turkije lijkt me toch ook niet opportuun, want onze invloed kan misschien toch leiden tot een laatste sprankeltje van vrij denken.
Lees: 'we houden ons van den onnozele en doen alsof'.

vlijmscherp 23 juli 2016 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8176057)
Lees: 'we houden ons van den onnozele en doen alsof'.

Neen, lees: het is niet omdat daar idioten zitten dat we niet met de normale mensen kunnen werken.

marie daenen 23 juli 2016 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8176076)
Neen, lees: het is niet omdat daar idioten zitten dat we niet met de normale mensen kunnen werken.

Overal zitten idioten, maar het is iets anders als ze dictatoriaal voor de 100% de macht in handen hebben.
Alles wat we er nog positief kunnen doen kan zo afgeleid worden en negatief ingevuld worden...
Beter daar gaan samenwerken waar er volgens onze westerse opvattingen nog iets de doen valt...

DucDEnghien 23 juli 2016 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8176143)
Overal zitten idioten, maar het is iets anders als ze dictatoriaal voor de 100% de macht in handen hebben.
Alles wat we er nog positief kunnen doen kan zo afgeleid worden en negatief ingevuld worden...
Beter daar gaan samenwerken waar er volgens onze westerse opvattingen nog iets de doen valt...

Waarom? Er zijn in Turkije nog altijd mensen voor wie business en geld veel belangrijker zijn dan politiek en religie. Daar kunnen we gerust mee samenwerken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be