Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Firefox (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23367)

KAA Gent 3 november 2004 00:01

Firefox

Veel banners op deze site voor FireFox

Heb al veel goeie dingen gehoord
zelf gebruik ik nu al een tijdje netscape explorer- puur als protest- en ben er best tevreden mee

Is het de moeite overteschakelen naar FireFox?
Wat zijn jullie indrukken?

Thanx

headinajar 3 november 2004 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KAA Gent

Heb al veel goeie dingen gehoord
zelf gebruik ik nu al een tijdje netscape explorer- puur als protest- en ben er best tevreden mee

Is het de moeite overteschakelen naar FireFox?
Wat zijn jullie indrukken?

Thanx

Jazeker, al was het maar om van die vervelende spyware vanaf te zijn waar netscape zo vol van zit.

jovada 3 november 2004 12:19

Ik heb ook Firefox op m'n pc, maar gebruik toch meestal nog IE. Firefox is echt een goeie browser MAAR hij beeldt verschillende pagina's niet correct af. Ik weet dat dit aan slechte HTML-code ligt, maar IE is blijkbaar robuust genoeg om hier wel iets deftigs van te maken...

headinajar 3 november 2004 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jovada
Ik heb ook Firefox op m'n pc, maar gebruik toch meestal nog IE. Firefox is echt een goeie browser MAAR hij beeldt verschillende pagina's niet correct af. Ik weet dat dit aan slechte HTML-code ligt, maar IE is blijkbaar robuust genoeg om hier wel iets deftigs van te maken...

Thuis gebruik ik eigenlijk Mozilla. Firefox is wel een afgeleide van Mozilla, maar blijkbaar toont de officiële Mozilla-versie websites toch nog steeds het beste van alle Open-Source browsers die ik ken...

Met de laatste firefox versie heb ik deze problemen wel nog niet voorgehad.

Tantist 3 november 2004 19:49

Wa is eigenlijk het verschil tussen Firefox en Netschaap?

DaBlacky 3 november 2004 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

De schil. De basis is hetzelfde.

Echter Netscape is reeds meer dan een jaar gestopt met hun software up te daten, dus heb je sowieso een oude versie als je met Netscape werkt.

Voor de geïnteresseerden: ik gebruik K-Meleon. Deze browser is ook gebaseerd op Gecko, maar is uiterst hoog configureerbaar en supersnel (werkt zelfs op een 486 indien gewenst). Ik kom ook zelden sites tegen die hij weigert te behandelen (alhoewel dat gewoon aan de Mozilla-versie moet liggen die gebruikt wordt).

Jeroen 3 november 2004 23:45

Citaat:

Eentje maar :p
(Weliswaar de enige :p)

Jazeker 5 november 2004 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Netscape is een oude versie van Mozilla. Bovendien kwam Netscape uit de AOL-fabriek rollen waardoor het tjokvol advertenties en zelfs een beetje spyware zit.

nou nou 5 november 2004 17:50

Voor de geinteresseerden: RC2 van Firefox 1.0 is gereleased...

Hier!

In ieder geval werkt de uitgebreide editor van het forum met deze versie weer!

Yey!

DaBlacky 5 november 2004 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Netscape is een oude versie van Mozilla. Bovendien kwam Netscape uit de AOL-fabriek rollen waardoor het tjokvol advertenties en zelfs een beetje spyware zit.

Niet echt juist.

Netscape 1.x - 4.73 zijn idd oudere versies van Mozilla. Netscape 7.x echter is gebaseerd op Mozilla. Net zoals Firefox, K-Meleon...
Netscape is maar een tijdje uit de AOL-fabriek komen rollen. Ik verzeker u dat de grootste hoop van de releases advertentie-vrij waren en allemaal spyware-vrij. Netscape heeft altijd autonoom van AOL gefunctioneerd. Alleen de financiele middelen kwamen van AOL (die hadden daar belang bij omdat ze iets tegen Microsoft hadden (wat weet ik niet meer)).

Jazeker 5 november 2004 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Niet echt juist.

Netscape 1.x - 4.73 zijn idd oudere versies van Mozilla. Netscape 7.x echter is gebaseerd op Mozilla.

Wat wil je nu zeggen ? Het komt neer op wat ik zeg, hoor : het zijn mozilla gebaseerde paketten... alleen kwam er maar om de minimum 6 maanden een nieuwe versie uit en daardoor was het dus steeds een oude mozilla.

Citaat:

Netscape is maar een tijdje uit de AOL-fabriek komen rollen. Ik verzeker u dat de grootste hoop van de releases advertentie-vrij waren en allemaal spyware-vrij. Netscape heeft altijd autonoom van AOL gefunctioneerd. Alleen de financiele middelen kwamen van AOL (die hadden daar belang bij omdat ze iets tegen Microsoft hadden (wat weet ik niet meer)).
En we quoten uit het rijke internetsche leven :

Citaat:

[font=Verdana][size=2]The NetZip, Netscape/AOL, and Real Networks Download Utilities *ARE* Spying On Us![/size][/font]

[font=Verdana][size=2]NetZip's "Download Demon" was purchased by Real Networks and renamed "Real Download". Then Netscape/AOL licensed it from Real and called it "Netscape Smart Download."

By watching the "packet traffic" flowing in and out of one of my machines while downloading a file through the Internet, I verified the rumors which you may have heard regarding these programs: All of these programs immediately tag your computer with a unique ID, after which EVERY SINGLE FILE you download from ANYWHERE on the Internet (even places that might not be anyone else's business) is immediately reported back to the program's source where it is logged and recorded along with your machine's unique ID. They also have the opportunity to capture and record your machine's unique Internet IP address.

This information is then compiled and used to create a detailed "profile" about who you are based upon the web sites you visit and the files you have downloaded.

Perhaps you don't mind being watched and tracked as you move around the Internet ... and then having every file you download logged and cataloged and used to assemble "your profile". But the idea of this seems extremely invasive to me, and unless you have carefully read the program's license you might not be aware that this is going on or that "you agreed to it" when you accepted the terms of the license!

More than 14 Million people are already using the original NetZip Download Demon. NetZip knows the exact number, since every copy of their program "phones home" to report on what their users are doing! And I'm sure people are downloading Real Network's RealDownload and Netscape's SmartDownload like crazy.

A Class Action lawsuit was recently filed against Netscape/AOL because of this privacy invasion, so perhaps the PC industry will begin to receive the message that this sort of secret spying and profiling is not okay with the rest of us, even if it is buried within a lengthy license agreement. You decide.

And, of course, the next release of my own OptOut spyware detection and removal utility WILL consider these programs to be dangerous, and warn its users of their presence in their systems. But I wanted to be sure that you knew RIGHT AWAY what was going on, and that I had independently confirmed that this invasive file download tracking really was occurring.

If you have questions or comments, please see The Newsletter Forum.[/size][/font]

AOL was en is geen menslievende altruïstische organisatie. Netscape kostte bakken vol geld en daar moesten ze wat voor terughebben. Dat je zegt dat het advertentievrij was is al helemaal tegen de stroom in... als je het installeert (van versie 4 over 6 naar 7) dan zit het reeds tjokvol Bookmarks naar AOL en AOL partner sites. Dat is nu niet meteen een ramp omdat je dat makkelijk verwijdert, maar het is alleszins reclame. Veel ongezonder was de 'phone home' affaire die hierboven wordt gemeld.

DaBlacky 5 november 2004 21:18

Citaat:

Wat wil je nu zeggen ? Het komt neer op wat ik zeg, hoor : het zijn mozilla gebaseerde paketten... alleen kwam er maar om de minimum 6 maanden een nieuwe versie uit en daardoor was het dus steeds een oude mozilla.

Ik wil zeggen dat het andersom is. Netscape bestaat sinds 1993. Mozilla sinds 1998. Netscape was vroeger niet gebaseerd op Mozilla om de simpele reden dat het toen nog niet bestond. Netscape was ook geen open-source. Integendeel. Netscape-versies voor 4.0 waren betalend. Netscape is dus ergens een voorloper van Mozilla. Toch hebben de twee browsers gedurende een bepaalde periode volledig naast elkaar geleefd en waren ze zelfs concurrenten van elkaar.
En tegenwoordig is Netscape geen oude versie van Mozilla, maar een suite die gebaseerd is op de core van Mozilla. Netscape is echter al een tijdje gestopt met hun project (het bestaat nog: http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp maar er wordt niet meer aan gewerkt).

Citaat:

En we quoten uit het rijke internetsche leven :

AOL was en is geen menslievende altruïstische organisatie. Netscape kostte bakken vol geld en daar moesten ze wat voor terughebben. Dat je zegt dat het advertentievrij was is al helemaal tegen de stroom in... als je het installeert (van versie 4 over 6 naar 7) dan zit het reeds tjokvol Bookmarks naar AOL en AOL partner sites. Dat is nu niet meteen een ramp omdat je dat makkelijk verwijdert, maar het is alleszins reclame. Veel ongezonder was de 'phone home' affaire die hierboven wordt gemeld.
In dat geval zit Internet Explorer ook vol adware. Zelfs de betalende editie van Opera zit dan vol adware. Als ik even nadenk is enkel K-meleon vrijwaart van dit soort adware.

Jazeker 5 november 2004 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Ik wil zeggen dat het andersom is. Netscape bestaat sinds 1993. Mozilla sinds 1998. Netscape was vroeger niet gebaseerd op Mozilla om de simpele reden dat het toen nog niet bestond. Netscape was ook geen open-source. Integendeel. Netscape-versies voor 4.0 waren betalend.

je sais, je sais. Maar ik spreek over versies vanaf 4.x... dat moet ik er wel bijzeggen.

Citaat:

Netscape is dus ergens een voorloper van Mozilla. Toch hebben de twee browsers gedurende een bepaalde periode volledig naast elkaar geleefd en waren ze zelfs concurrenten van elkaar.
Maar beiden wel gebaseerd op de open source Gecko engine.

Citaat:

En tegenwoordig is Netscape geen oude versie van Mozilla, maar een suite die gebaseerd is op de core van Mozilla.
Die suite vind je ook terug bij Mozilla maar zonder Netscape icoontje :?. En door het trage verschijnen van Netscape (toen er nog aan gewerkt werd) liep het altijd wat achter op Mozilla (eens beiden quasi compleet uit dezelfde technische stal kwamen).

Citaat:

Netscape is echter al een tijdje gestopt met hun project (het bestaat nog: http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp maar er wordt niet meer aan gewerkt).
Indeed. Niet echt super om nu nog een browser annex mail client te downloaden waarvan je op voorhand weet dat er niet meer aan gewerkt wordt.

Citaat:

In dat geval zit Internet Explorer ook vol adware. Zelfs de betalende editie van Opera zit dan vol adware. Als ik even nadenk is enkel K-meleon vrijwaart van dit soort adware.
Ik denk niet dat Mozilla naar huis belt om te zeggen wat je download.

DaBlacky 6 november 2004 02:14

Citaat:

Die suite vind je ook terug bij Mozilla maar zonder Netscape icoontje :?. En door het trage verschijnen van Netscape (toen er nog aan gewerkt werd) liep het altijd wat achter op Mozilla (eens beiden quasi compleet uit dezelfde technische stal kwamen).

Netscape liep achter op Mozilla omdat Netscape gebaseerd was op Mozilla. Die dan op zijn beurt weer gebaseerd was op Gecko.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp
Netscape 7.2 - built with Mozilla™

Citaat:

Ik denk niet dat Mozilla naar huis belt om te zeggen wat je download.
Dat is spyware. Ik had het over adware (die links in je favorieten/bookmarks).

KAA Gent 7 november 2004 23:29

Hi,

Heb FireFox gedownload en ben er heel tevreden over.
Ongelooflijk snelheidsverschil ten opzichte van Netscape en Explorer!
De tijd dat je met je ogen knippert en floeps de hele pagina staat erop.

Voglens mij: AANRADER !!!!

Jazeker 7 november 2004 23:35

Citaat:

Hi,

Heb FireFox gedownload en ben er heel tevreden over.
Ongelooflijk snelheidsverschil ten opzichte van Netscape en Explorer!
De tijd dat je met je ogen knippert en floeps de hele pagina staat erop.

Voglens mij: AANRADER !!!!

Dat verdient een bloe-oe-oemetje, een bloe-oemetje... allemaal tezaam !

Tantist 28 november 2004 00:39

Ik werk nu met Firefox, en ik moet zeggen dat ik echt niet meer terug wil naar IE

Distel 28 november 2004 00:46

Ik heb zowel Opera als Firefox draaien, maar Opera geniet bij mij toch de voorkeur.

Jeroen 28 november 2004 00:49

Opera vind ik zo'n zuigbrowser qua html rendering ;-)
(Of het zou al serieus verbeterd moeten zijn?)

Distel 28 november 2004 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Opera vind ik zo'n zuigbrowser qua html rendering ;-)
(Of het zou al serieus verbeterd moeten zijn?)

Net mijn gedacht over Firefox. 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be