Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Een rustige jongen en helemaal niet agressief (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233701)

vanderzapig 25 juli 2016 12:18

Een rustige jongen en helemaal niet agressief

http://doorbraak.be/nl/nieuws/een-ru...niet-agressief
Citaat:

Bijgevolg gaan de media na iedere aanslag verwoed op zoek naar ‘voedingsbodems’ om de schuld op de eigen maatschappij af te wentelen. Of roepen ze de hulp in van psychiaters en psychologen om de oorzaak van de gruwel bij ‘psychische problemen’ te leggen. Maar die aanpak werkt niet langer. Onze opiniemakers en journalisten hinken achterop. Ze hebben het teken aan de wand niet gezien. Ze werden gewogen en te licht bevonden. Na Parijs, Brussel, Nice, Würzburg, en – mutatis mutandis – Keulen en Beringen, heeft het multiculturalisme zijn houdbaarheidsdatum overschreden.
Waarom is het toch zo moeilijk voor de "kwaliteitspers" om tot dergelijke nuchtere inzichten te komen?

Waarom zou ik geld betalen om me te laten voorliegen en beschimpen door de "regiliere" pers wanneer er http://doorbraak.be is?

En http://www.geenstijl.nl/ ?

En http://www.bvoltaire.fr/ ?

Anselmo 25 juli 2016 12:23

T'is allemaal de schuld van die dekselse Breivik! :evil:

Klein Licht 25 juli 2016 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miel de Mongool
Is het relevant dat Hitler dol was op zijn Duitse herder Blondi of dat Stalin van zijn dochter Svetlana hield?

Natuurlijk is dat relevant, als men de persoon wil doorgronden.

Maar volgens uw helden bij Doorbraak mag het gepeupel dat niet weten want, en nu komt het, "dat klinkt als een rechtvaardiging".

Lees dus Doorbraak! Voor als je je nieuws graag simpel houdt :-)

zonbron 25 juli 2016 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8177854)

Maar volgens uw helden bij Doorbraak mag het gepeupel dat niet weten want, en nu komt het, "dat klinkt als een rechtvaardiging".

Youtube, Twitter, FB en andere sociale media hebben samen met de reguliere media het terrorisme gepromoot door hun een breed platform aan te bieden waar hun waanzin en ideologie kon propageren. Zelfs Vlaamse kindjes mochten onthoofdingen bekijken in de krant en op TV. Dat gaat nu in feite gewoonweg verder, in nieuwe vorm gegoten en met een ander policorsausje geserveerd. De strategie blijft hetzelfde, "tonen & ontkennen", een prachtige psyop...

Dat er nu een paar moslims flippen was dus helemaal niet onvoorspelbaar, vergeet zeer zeker niet het copycat-effect (naapers dus). Maar de inspriratie blijft weldegelijk het geweld en de oorlogen in de moslimwereld en riedeltjes in heilige boekjes.

U kan daar eens over nadenken, als U het graag wat moeilijker maakt.

Lof der Zotheid 25 juli 2016 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8177889)
Youtube, Twitter, FB en andere sociale media hebben samen met de reguliere media het terrorisme gepromoot door hun een breed platform aan te bieden waar hun waanzin en ideologie kon propageren. Zelfs Vlaamse kindjes mochten onthoofdingen bekijken in de krant en op TV. Dat gaat nu in feite gewoonweg verder, in nieuwe vorm gegoten en met een ander policorsausje geserveerd. De strategie blijft hetzelfde, "tonen & ontkennen", een prachtige psyop...

Dat er nu een paar moslims flippen was dus helemaal niet onvoorspelbaar, vergeet zeer zeker niet het copycat-effect (naapers dus). Maar de inspriratie blijft weldegelijk het geweld en de oorlogen in de moslimwereld en riedeltjes in heilige boekjes.

Kumbaya my Lord! Kumbayaaaaaa! Kumbaya my Lord! Kumbayaaaaa!

Peche 25 juli 2016 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8177889)

Radicale islam werd toegelaten voor jaren.
Westers gedachtengoed werd totaal uitgesloten en gemarginaliseerd.

Libro 25 juli 2016 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8178058)
Radicale islam werd toegelaten voor jaren.
Westers gedachtengoed werd totaal uitgesloten en gemarginaliseerd.

Onze cultuur wordt gerelativeerd maar de hunne is onaanraakbaar.

quercus 25 juli 2016 20:40

Vermits het een rustige vriendelijke jongen was moet hetgeen gebeurd is zonder de minste twijfel de schuld zijn van onze samenleving. :roll:

Peche 25 juli 2016 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8178079)

Gerelativeerd? Het is nog steeds alsof het mijn schuld is dat Boudewijn de Congo ging koloniseren.
Die van ons wordt in één hokje gedrumd en de bloeddorstige cultuur wordt gerelativeerd. De zaken zijn omgedraaid. We need to revert to whole.
JOIN MY CULT!

vanderzapig 25 juli 2016 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8177854)

Bedankt om uw inzichten met ons te willen delen. Ik begrijp dat u belangrijker zaken te doen hebt, maar zou u even tijd willen maken om voor ons - simpele zielen - uw Groot Klein Licht over de hele zaak te laten schijnen en een samenvatting te maken van de nieuwste theorieën in de intellectuele pers over de recente ontwikkelingen?

Want mijn arme hoofd begint een beetje te tollen wanneer ik al die woorden en begrippen zie voorbijvliegen: Salafisme, Wahabisme, Sunnisme, Shi'isme, Radicalisering, Zelfradicalisering, 24-uurs radicalisering, het verwarde-mannen-syndroom, het verliefde-mannen-syndroom, het vriendelijke-jongen-syndroom, het Breivik syndroom, enz ... enz ... enz ...

In ruil geef ik u alvast mijn poging tot samenvatting. Het is een beetje kort uitgevallen (2 lettergrepen) maar dat ligt natuurlijk in de lijn van mijn mentale capaciteiten. U moet wel beloven er niet mee te lachen, akkoord?

Mijn samenvatting luidt als volgt:
Koran

Odol 25 juli 2016 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8178079)

En de geschiedenis wordt vervalst en onderwezen.
De Kruistochten waren verdedigingsoorlogen, tegen eeuwen van moslim agressie.
Noord afrika, Israel was eeuwen overwegend Kristelijk, Joods voordat de Islam daar met het zwaard werd ingeplant.
Maar het lijkt wel of die slechte gruwelijke Kristenen die brave vredelievende moslims in de pan hakten!

Peche 25 juli 2016 22:13

All should join my cult.
PM me

Svennies 25 juli 2016 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8178136)
All should join my cult.
PM me

Is het u nog niet duidelijk door middel van het filmpje in de andere draad hier....

Diegene die de verbaal agressieve allochtoon gaat knuffelen terwijl die net een herdenkingsdienst verstoord is uiteraard de goede...

Degene die tegen deze agressieve allochtoon verbaal ingaat dient onverwijld te worden geneutraliseerd...

Ze moesten zich nu eenmaal eens geviseerd voelen in het onvriendelijke westen....

Toch hélemaal onze eigen schuld zeker...:roll:

Peche 25 juli 2016 23:15

Ik neem niets terug. Join my cult.

Svennies 25 juli 2016 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8178169)

Nog niet graag.....

Internet is niet de beste weg....

U brengt zichzelf nodeloos volop in het vizier....

Svennies 25 juli 2016 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8178169)

Nog niet graag.....

tenzij u alleen maar voor verbale provocatie gaat...

Peche 25 juli 2016 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8178174)
Nog niet graag.....

tenzij u alleen maar voor verbale provocatie gaat...

Voor wat anders gaat men op een forum? Neem je het nu niet even te serieus? ;)

andev 26 juli 2016 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8178104)
Bedankt om uw inzichten met ons te willen delen. Ik begrijp dat u belangrijker zaken te doen hebt, maar zou u even tijd willen maken om voor ons - simpele zielen - uw Groot Klein Licht over de hele zaak te laten schijnen en een samenvatting te maken van de nieuwste theorieën in de intellectuele pers over de recente ontwikkelingen?

Want mijn arme hoofd begint een beetje te tollen wanneer ik al die woorden en begrippen zie voorbijvliegen: Salafisme, Wahabisme, Sunnisme, Shi'isme, Radicalisering, Zelfradicalisering, 24-uurs radicalisering, het verwarde-mannen-syndroom, het verliefde-mannen-syndroom, het vriendelijke-jongen-syndroom, het Breivik syndroom, enz ... enz ... enz ...

In ruil geef ik u alvast mijn poging tot samenvatting. Het is een beetje kort uitgevallen (2 lettergrepen) maar dat ligt natuurlijk in de lijn van mijn mentale capaciteiten. U moet wel beloven er niet mee te lachen, akkoord?

Koran

Voil�*.
Stel dat de islam en de koran nooit hadden bestaan zou de wereld er iewat anders hebben uitgezien. De waarheid is natuurlijk te simpel...

Klein Licht 28 juli 2016 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8178104)
U moet wel beloven er niet mee te lachen, akkoord?

Koran

Het is nogal raar om iemand op een forum op voorhand te vragen je niet uit te lachen. Duidt dat erop dat u in het echte leven al vaak bent uitgelachen om zulke uitspraken?

In verband met dit artikel: ik zie niet in hoe bijvoorbeeld Hitler of Stalin's daden verklaard zouden kunnen worden met 'Koran'. Om te beginnen is er geen enkele geloofwaardige bron waaruit zou blijken dat een van beide deze gelezen, laat staan ernaar gehandeld zou hebben.

Dat Hitler zijn hondje heel graag zag is echter wél algemeen geweten en gedocumenteerd. Mij lijkt dat hij die hond gebruikte als spons voor zijn menselijke affectie, als compensatie voor de gruwelijke persoon die hij daarbuiten was.

Anselmo 28 juli 2016 09:59

De moeder van de slachter van die Franse priester vindt haar zoon nu nog altijd zo'n "lieve jongen".
Ze heeft wel spijt dat het gebeurt is. Waarschijnlijk omdat het zeuneke doodgeschoten werd, want over het slachtoffer geen woord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be