Scherven A. Mok |
29 juli 2016 09:12 |
Schaf dubbele nationaliteit af.
Citaat:
Mensen met Turkse roots die in België geboren worden, moeten kiezen voor de Turkse óf de Belgische nationaliteit. Dat zegt N-VA-Kamerlid Zuhal Demir.
Ze wil zelfs nog een stap verder gaan en de oude bilaterale verdragen met Turkije en Marokko herbekijken. Die akkoorden zijn indertijd afgesloten om het leven van de gastarbeiders in ons land te vergemakkelijken.
'Door die verdragen kan wie in Marokko of Turkije gewerkt heeft na één dag werken in België al een werkloosheidsvergoeding krijgen omdat zijn werkdagen in Turkije of Marokko ook meetellen. Die akkoorden moeten stoppen. De banden moeten we doorknippen. Want de tweede en derde generatie zijn geen gastarbeiders meer.'
Bron
|
Daar ben ik het dus volmondig mee eens. Mocht de NVA nu eens haar reactionaire economische TINA eens willen aanpassen, de nieuwe wapenwedloop stoppen, de privatiseringsdrang in de sociale zekerheid niet verderzetten, het pro autobeleid keren, de belasting/tax switch terugdraaien, Ben Weyts buiten kegelen, Van Overtveldt in de bak steken en de veelal onrechtmatige dikke pensioenen van de babyboomerambtenaren aanpakken zou ik er nog op durven stemmen. De dubbele aanpak van de NVA inzake migratie en terrorisme staat me wel aan, op de nutteloze ontplooiing van kaki en donkerblauw in de straat na. Maar de dubbele nationaliteit afschaffen dus. Voor iedereen. Ook voor Europeanen.
|