Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Schaf dubbele nationaliteit af. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233789)

Scherven A. Mok 29 juli 2016 09:12

Schaf dubbele nationaliteit af.

Citaat:

Mensen met Turkse roots die in België geboren worden, moeten kiezen voor de Turkse óf de Belgische nationaliteit. Dat zegt N-VA-Kamerlid Zuhal Demir.

Ze wil zelfs nog een stap verder gaan en de oude bilaterale verdragen met Turkije en Marokko herbekijken. Die akkoorden zijn indertijd afgesloten om het leven van de gastarbeiders in ons land te vergemakkelijken.

'Door die verdragen kan wie in Marokko of Turkije gewerkt heeft na één dag werken in België al een werkloosheidsvergoeding krijgen omdat zijn werkdagen in Turkije of Marokko ook meetellen. Die akkoorden moeten stoppen. De banden moeten we doorknippen. Want de tweede en derde generatie zijn geen gastarbeiders meer.'
Bron

Daar ben ik het dus volmondig mee eens. Mocht de NVA nu eens haar reactionaire economische TINA eens willen aanpassen, de nieuwe wapenwedloop stoppen, de privatiseringsdrang in de sociale zekerheid niet verderzetten, het pro autobeleid keren, de belasting/tax switch terugdraaien, Ben Weyts buiten kegelen, Van Overtveldt in de bak steken en de veelal onrechtmatige dikke pensioenen van de babyboomerambtenaren aanpakken zou ik er nog op durven stemmen. De dubbele aanpak van de NVA inzake migratie en terrorisme staat me wel aan, op de nutteloze ontplooiing van kaki en donkerblauw in de straat na. Maar de dubbele nationaliteit afschaffen dus. Voor iedereen. Ook voor Europeanen.

Eyjafjallajökull 29 juli 2016 10:40

Als het in Duitsland kan, kan het bij ons toch ook niet zo'n probleem vormen.

Wie kan daar redelijkerwijs iets op tegen hebben ?

Zeus 29 juli 2016 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8181541)

Is er enig bewijs dat het in Duitsland heeft geleid tot betere integratie?

Pericles 29 juli 2016 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8181541)

Ja maar ik zou wel willen weten hoe dat ze dat dan in Duitsland hebben opgelost want bij mijn weten kan je niet verzaken aan de Turkse nationaliteit.
Weet jij het?

Zeus 29 juli 2016 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8181549)
Ja maar ik zou wel willen weten hoe dat ze dat dan in Duitsland hebben opgelost want bij mijn weten kan je niet verzaken aan de Turkse nationaliteit.
Weet jij het?

Je kan blijkbaar wel verzaken aan de Turkse nationaliteit (dat leid ik hier toch uit af) https://www.government.nl/topics/dut...litary-service

Universalia 29 juli 2016 10:52

Zou Zuhal Demir het hier ergens ten velde in een draadje gelezen hebben dat ik de dubbele Nationaliteit aangekaart heb? Dat was op Meyrem Almaci, van toepassing, die nog steeds van de dubbele Nationaliteit weet te 'genieten'.

Pericles 29 juli 2016 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8181555)
Je kan blijkbaar wel verzaken aan de Turkse nationaliteit (dat leid ik hier toch uit af) https://www.government.nl/topics/dut...litary-service

Wel als dat werkelijk zo zou zijn dan is het eenvoudig. Iedereen van Turkse afkomst met dubbele nationaliteit wordt verplicht te kiezen. Is hij/zij Turk of is hij/zij Belg. Je kan er dan in ieder geval maar één van de 2 behouden.

Klein Licht 29 juli 2016 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8181559)
Zou Zuhal Demir het hier ergens ten velde in een draadje gelezen hebben dat ik de dubbele Nationaliteit aangekaart heb? Dat was op Meyrem Almaci, van toepassing, die nog steeds van de dubbele Nationaliteit weet te 'genieten'.

Waaaat? Zouden er zo nog van die verraders zijn??

Citaat:

Zelf heeft Demir ook de dubbele nationaliteit.

Universalia 29 juli 2016 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8181564)
Waaaat? Zouden er zo nog van die verraders zijn??

Ellenlange lijst denk ik.

Maar zoals ik al eerder schreef is mijn denken niet je dat meer ... :-D

Hoomer 29 juli 2016 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8181561)
Wel als dat werkelijk zo zou zijn dan is het eenvoudig. Iedereen van Turkse afkomst met dubbele nationaliteit wordt verplicht te kiezen. Is hij/zij Turk of is hij/zij Belg. Je kan er dan in ieder geval maar één van de 2 behouden.

Betreffende de Turkse nationaliteit weet ik het niet maar ik weet wel dat als men de marokkaanse nationaliteit verwerp je nooit meer Marokko binnen mag, ga je toch dan staat er je een gevangenisstraf te wachten van minstens 5 jaar.

TheFourHorsemen 29 juli 2016 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8181574)
Betreffende de Turkse nationaliteit weet ik het niet maar ik weet wel dat als men de marokkaanse nationaliteit verwerp je nooit meer Marokko binnen mag, ga je toch dan staat er je een gevangenisstraf te wachten van minstens 5 jaar.

Waarom zou dergelijke absurde wetgeving een zorg van België moeten zijn? Waarom zou België hiervoor moeten bezwijken?

Kallikles 29 juli 2016 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8181548)
Is er enig bewijs dat het in Duitsland heeft geleid tot betere integratie?

In Duitsland maakt men precies de omgekeerde beweging. Vroeger had men een eng-etnische definitie van nationaliteit: etnische Duitsers, ook al leven ze al sinds de 18de eeuw in Rusland, waren Duitsers, terwijl omgekeerd kleinkinderen van Turkse gastarbeiders geen Duitsers waren. Gradueel ontdekte men dat die Sovjet"duitsers" veel minder geïntegreerd waren in Duitsland dan Turkse Duitsers. In de volksmond spotte men dat de enige band met Duitsland van die zogenaamd "etnische Duitsers" het feit was dat ze een Duitse herder als hond hadden gehad!

Daarom is Duitsland geëvolueerd naar een veel inclusiever burgerschap. De volgende stap zal zijn dat men ook dubbele nationaliteit toelaat voor Turkse Duitsers zoals dit reeds het geval is voor b.v. Belgische Duitsers. Deze kosmopolitische evolutie is niet te stoppen, wat laatste stuiptrekkingen van de tribalisten niet te na gesproken. Neo-tribalisten zullen altijd in het zand bijten, net als hun voorman Hitler.

speurneus 29 juli 2016 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8181474)
Daar ben ik het dus volmondig mee eens. Mocht de NVA nu eens haar reactionaire economische TINA eens willen aanpassen, de nieuwe wapenwedloop stoppen, de privatiseringsdrang in de sociale zekerheid niet verderzetten, het pro autobeleid keren, de belasting/tax switch terugdraaien, Ben Weyts buiten kegelen, Van Overtveldt in de bak steken en de veelal onrechtmatige dikke pensioenen van de babyboomerambtenaren aanpakken zou ik er nog op durven stemmen. De dubbele aanpak van de NVA inzake migratie en terrorisme staat me wel aan, op de nutteloze ontplooiing van kaki en donkerblauw in de straat na. Maar de dubbele nationaliteit afschaffen dus. Voor iedereen. Ook voor Europeanen.

Zuhal Demir heeft zelf de dubbele nationaliteit.
Waarom geeft dat mens niet zelf het voorbeeld door voor één i.p.v. twee nationaliteiten te opteren?

Pericles 29 juli 2016 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8181582)
In Duitsland maakt men precies de omgekeerde beweging. Vroeger had men een eng-etnische definitie van nationaliteit: etnische Duitsers, ook al leven ze al sinds de 18de eeuw in Rusland, waren Duitsers, terwijl omgekeerd kleinkinderen van Turkse gastarbeiders geen Duitsers waren. Gradueel ontdekte men dat die Sovjet"duitsers" veel minder geïntegreerd waren in Duitsland dan Turkse Duitsers. In de volksmond spotte men dat de enige band met Duitsland van die zogenaamd "etnische Duitsers" het feit was dat ze een Duitse herder als hond hadden gehad!

Daarom is Duitsland geëvolueerd naar een veel inclusiever burgerschap. De volgende stap zal zijn dat men ook dubbele nationaliteit toelaat voor Turkse Duitsers zoals dit reeds het geval is voor b.v. Belgische Duitsers. Deze kosmopolitische evolutie is niet te stoppen, wat laatste stuiptrekkingen van de tribalisten niet te na gesproken. Neo-tribalisten zullen altijd in het zand bijten, net als hun voorman Hitler.

Grapjas.
Alles wijst er op dat precies de omgekeerde beweging aan de gang is, overal groeit het nationalisme.

Scherven A. Mok 29 juli 2016 11:27

Voor alle duidelijkheid : hetgeen de meerderheid van de Turken laat zien met betrekking tot de Turkse staatsgreep betekent dat het de Belgische is die de overheid moet afnemen.

Hoomer 29 juli 2016 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8181576)
Waarom zou dergelijke absurde wetgeving een zorg van België moeten zijn? Waarom zou België hiervoor moeten bezwijken?

Waar zeg ik dat? Nee integendeel ze zullen steevast kiezen om marokkaan of turk te blijven.

quercus 29 juli 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8181591)
Voor alle duidelijkheid : hetgeen de meerderheid van de Turken laat zien met betrekking tot de Turkse staatsgreep betekent dat het de Belgische is die de overheid moet afnemen.

Inderdaad. Maar wanneer ze dan kiezen voor de Turkse nationaliteit dan zijn ze hier geen immigrant meer. Ze spelen dan ook alle rechten kwijt die ze verworven hadden met de Belgische nationaliteit. Dan kunnen we ze ook veel gemakkelijker buiten zwieren wanneer ze hier de boel op stelten zetten rond een Turkse binnenlandse aangelegenheid.
En hetzelfde geldt voor de Marokkanen.

Vette Pois(s)on 29 juli 2016 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8181612)
Inderdaad. Maar wanneer ze dan kiezen voor de Turkse nationaliteit dan zijn ze hier geen immigrant meer. Ze spelen dan ook alle rechten kwijt die ze verworven hadden met de Belgische nationaliteit. Dan kunnen we ze ook veel gemakkelijker buiten zwieren wanneer ze hier de boel op stelten zetten rond een Turkse binnenlandse aangelegenheid.
En hetzelfde geldt voor de Marokkanen.

dat klinkt als muziek in mijn oren

orfeus5412 29 juli 2016 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8181589)
Grapjas.
Alles wijst er op dat precies de omgekeerde beweging aan de gang is, overal groeit het nationalisme.

Nochtans houden de huidige machthebbers van nu aan het hersenspinsel van Baron Coudenhove-Kalergi
http://curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kalergi-eu/

Scherven A. Mok 29 juli 2016 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 8181587)
Zuhal Demir heeft zelf de dubbele nationaliteit.
Waarom geeft dat mens niet zelf het voorbeeld door voor één i.p.v. twee nationaliteiten te opteren?

Als dat zo is dan zal ze dat wel zeker ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be