Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Is de BUB betrouwbaar als Belgische partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2338)

Royalist 15 maart 2003 00:44

De BUB beweert altijd Belgischgezind te zijn, maar is het geen manoeuver om het Vivant model mee te voeren op de sterke golven van het Belgische bewustzijn?

De BUB verandert ook om de haverklap zijn opinies, zoals ook pijnlijk duidelijk werd toen de BUB voorzitter Hans van de Cauter voor heel België pijnlijk afging toen hij een bocht van 180° nam (wat betreft de Vlamingen neofascisten noemen).

Patriot! 15 maart 2003 01:04

Als dat zo zou zijn was Van de Cauter wel bij Vivant gebleven.
Er staat zelfs duidelijk in ons programma dat het basisinkomen slechts een denkpiste is.

Royalist 15 maart 2003 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Er staat zelfs duidelijk in ons programma dat het basisinkomen slechts een denkpiste is.

Lulkoek! Vivant houdt zich expliciet niet bezig met nationaliteitenkwesties, de BUB wel. Alleen slaat het Vivantmodel niet aan. Het Belgisch nationaal gevoel wél, en ik verdenk er de BUB van dit te willen misbruiken om het model te promoten. Het blijven van Hans Van de Cauter bij Vivant had dit nooit kunnen bewerkstelligen.

En wat jullie programma betreft: jullie zeggen zelf dat je het programma naar believen wat aanpast om de kiezer te paaien, o.a. dit basisinkomen. Zegt genoeg zeker???

Royalist 15 maart 2003 01:19

Vooraleer je weer begint te gebaren van "wir haben es nicht gewusst" (lijkt meer iets voor een Vlaamsgezinde :D ):

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat is er veranderd aan ons programma: van de essentie niets. Alleen werd de theorie over het startinkomen wat afgezwakt omdat het soms wat moeilijk en utopisch overkomt, terwijl het dat eigenlijk niet is, maar ja, de kiezer is koning.

NBV 15 maart 2003 01:24

Royalist, ik vind je normaal een goede forummer met uitgesproken mening, maar dit is toch echt zever.
Het basisinkomen in BUB programma is gewoon bladvulling!

Hoewel de BUB veeeeeel te soft is (gemeenschappen, etc) zijn het toch echte Belgische Nationalisten (die er nog niet goed voor durven uitkomen :wink: Komt mss nog wel)

Royalist 15 maart 2003 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NBV
Royalist, ik vind je normaal een goede forummer met uitgesproken mening,

Dat is wederzijds hoor! :P

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NBV
Het basisinkomen in BUB programma is gewoon bladvulling!

Hoewel de BUB veeeeeel te soft is (gemeenschappen, etc) zijn het toch echte Belgische Nationalisten (die er nog niet goed voor durven uitkomen :wink: Komt mss nog wel)

Het spijt me, maar ik vertrouw hen niet. Ze wentelen zich in alle hoeken en kanten om zich zo fatsoenlijk mogelijk te profileren juist naar die Vlaamsgezinden toe. Die gemeenschappen zijn daar een teken van. Ik vind het alleen vreemd dat jij daar je conclusies niet uit trekt, maar wel de fout hebt gevonden.

NBV 15 maart 2003 11:14

Kijk, het kan best zijn dat je op sommige punten niet akkoord gaat met de BUB, maar momenteel is het wel het enige alternatief als we geen onafhankelijk Vlaendren willen.
Om principiële redenen weiger ik lid te worden van de BUB, maar ik vrees dat ik er toch op zal moeten stemmen. We moeten de Belgische krachten verenigd houden!

Eendracht maakt Macht!

United we stand, divided we fall.

Celebfin 15 maart 2003 11:29

De BUB is een goed partij. Meneer, de fascist euh royalist is gewoon gefrustreerd omdat zij niets van hem moeten hebben. Zijn idealen zijn voor zichzelf en respecteer ik, als hij tenminste ook allle meningen respecteert.

Jan van den Berghe 15 maart 2003 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Die gemeenschappen zijn daar een teken van.

Eigenlijk schaffen ze de staatsrechtelijk functie van de gemeenschappen ook af en behouden slechts de gevel. Heel de wettelijke achterbouw verdwijnt immers (geen gemeenschapsraad meer, onderwijs en cultuur wordt weer nationaal). Eigenlijk keren we naar het oude België terug, waar men die materie als "taalgebonden" omschreef. De Blubbers gebruiken het woord "gemeenschappen" i.p.v. "taalgeboden materies", maar eigenlijk bedoelen ze juist hetzelfde.

De Blubbers hebben trouwens nooit ingegaan op mijn vraag of de gemeenschappen - zoals nu het geval is - nog langer culturele akkoorden zullen mogen sluiten.

Tantist 15 maart 2003 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Citaat:

Lulkoek! Vivant houdt zich expliciet niet bezig met nationaliteitenkwesties, de BUB wel. Alleen slaat het Vivantmodel niet aan. Het Belgisch nationaal gevoel wél, en ik verdenk er de BUB van dit te willen misbruiken om het model te promoten. Het blijven van Hans Van de Cauter bij Vivant had dit nooit kunnen bewerkstelligen.

Hmmmm... Der zit wel ietske in. Als je ziet hoe de KPB de groene ideologie van de jaren '60 en '70 heeft gebruikt om zijn linkse idealen te recupereren, dan is de analogie wel mooi natuurlijk. Agalev zit vol Geytjes he :lol:

alpina 15 maart 2003 16:48

Citaat:

De BUB beweert altijd Belgischgezind te zijn, maar is het geen manoeuver om het Vivant model mee te voeren op de sterke golven van het Belgische bewustzijn?
Dit klinkt toch wel heel onozel vind ik hoor: op de sterke golven van het Belgische bewustzijn :D ! Als het de bedoeling is om veel stemmen te trekken dan kan men toch beter een andere tactiek toepassen, dat zal wel blijken na de verkiezingen.

Patriot! 15 maart 2003 17:07

Ja, nóg een Vlaemsch-nationale partij: het gat in de markt! :roll:

alpina 15 maart 2003 17:12

Citaat:

Ja, nóg een Vlaemsch-nationale partij: het gat in de markt! :roll:

Dat heb ik toch niet gezegd!!

Zeno! 16 maart 2003 12:52

- Ruzie in het Belgische kamp -

Wie had dat ooit gedacht? :lol:

Patriot! 20 maart 2003 20:37

ruzie?

Tantist 21 maart 2003 15:26

Citaat:

ruzie?

Volgens Elisabeth Kubler-Ross ondergaat een mens bij onaanvaardbaar verlies verschillende fases:

1. ontkenning
2. woede
3. marchanderen
4. depressie
5. aanvaarding

Proficiat, u zit in fase 1 :lol:

Bruno* 22 maart 2003 16:44

Citaat:

De Blubbers hebben trouwens nooit ingegaan op mijn vraag of de gemeenschappen - zoals nu het geval is - nog langer culturele akkoorden zullen mogen sluiten.
Waarom zouden ze dat niet mogen?

Bruno* 22 maart 2003 16:45

Citaat:

1. ontkenning
2. woede
3. marchanderen
4. depressie
5. aanvaarding

Proficiat, u zit in fase 1
en u?

Tantist 22 maart 2003 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:

1. ontkenning
2. woede
3. marchanderen
4. depressie
5. aanvaarding

Proficiat, u zit in fase 1
en u?

Ik zie geen smilies staan, maar waarschijnlijk heb je dit ongelofelijk pissig opgeschreven. Welkom in fase 2 :lol: :lol: :lol:

Hans1 31 maart 2003 21:14

Indien de B.U.B. evenveel media-aandacht zou krijgen als dat NVA-gedoe dan waren we nu al over de 5% !

Maar in dit land mogen alleen de gevestigde partijen hun zeg doen voor de camera's en op de radio...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be