Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Arabic Leak? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233800)

lamenielachen 29 juli 2016 18:47

Arabic Leak?

Terwijl wij ons rot betalen en wie nog wat centen heeft naar de gelduitpers gesleept wordt krijgen zij die het hier totaal om zeep helpen vrijgeleide.

Fiscale vluchtroutes voor allochtonen

Als een vreemdeling geld opstuurt naar zijn vader/moeder in zijn thuisland om in hun levensbehoefte te voldoen...,
dan mag hij dat HIER aftrekken van zijn belastingen.

En dat is geen grap hé ! Dus onze economie ziet er geen cent van terug.

Beste,

Dit heb ik laten natrekken door een belastingambtenaar en het klopt.
"Op een dag komt een mevrouw van de hygiënische ploeg van Marokkaanse afkomst me vragen of het klopt dat men onderhoudsgeld kan aftrekken voor de familie in het buitenland.

Dit was haar verteld door de bankbediende van Marokkaanse afkomst. Ik heb haar toen uitgelegd dat dit inderdaad kon.

Ze vertelde me dat deze bankbediende had gezegd dat ze dan een rekening moest openen op naam van haar grootouders

in dit land en iedere maand 250 Euro moest storten. Dit bedrag kon ze dan voor 80% inbrengen in haar belastingen.

Als ze dan die zomer op reis ging naar dit land, kon ze dan het geld daar afhalen en terug meebrengen naar België.

Ondertussen geniet mevrouw dus van een belastingvoordeel en heeft ze geen euro hulp aan haar grootje gegeven.

Raar dat deze mensen zeer veel moeilijkheden hebben met een taal te leren, maar wel onze belastingwetten beter kennen dan wijzelf, niet?

Dit is de puurste fraude die er bestaat dit verhaal klopt voor 200%

Erg en het ergste is dat ik nog geloof ook dat het zo in mekaar zit.

Zeus 29 juli 2016 23:04

Die regeling geldt ook voor jou en mij. Er zijn trouwens voorwaarden.

1. De onderhoudsgelden moeten regelmatig worden betaald
2. Enkel voor niet-gezinsleden (dus niet aan uw kind dat gewoon op kot zit)
3. Voor zover die verplichting voortvloeit uit het burgerlijk of gerechtelijk wetboek (kinderen zijn onderhoud verschuldigd aan behoeftige ouders)
4. In de mate van behoeftigheid (als uw ouders willen foefelen en alles op voorhand wegschenken telt het dus niet)
5. Aftrek bedraagt 80 procent

De ontvanger kan wel worden belast, maar dat is dus afhankelijk van diens fiscaal regime.

Scherven A. Mok 30 juli 2016 10:07

Hoe langer hoe meer mensen beginnen het systeem te misbruiken vermits het systeem hoe langer hoe meer mensen misbruikt. Een economisch systeem dat alle ethisch besef af doet als contra-productief, egoïsme als de hoogste moraal stelt en alles toelaat dat niet expliciet verboden is, leidt daar toe.

lamenielachen 30 juli 2016 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8182366)

3. Voor zover die verplichting voortvloeit uit het burgerlijk of gerechtelijk wetboek (kinderen zijn onderhoud verschuldigd aan behoeftige ouders)
4. In de mate van behoeftigheid (als uw ouders willen foefelen en alles op voorhand wegschenken telt het dus niet)

De ontvanger kan wel worden belast, maar dat is dus afhankelijk van diens fiscaal regime.

Ik geloof uw uitleg, als ik destijds mijn ouders steunde en ik het wilde aangeven werden zij er op belast dus had het geen zin.
In hun geval wel als het naar het buitenland gaat want daar zullen ze het wel "vergeten" aangeven.
Onze taal verstaan ze niet, onze gewoontes aanvaarden ze niet maar ze zijn uitermate goed ingelicht als het op foefelen en profiteren aankomt.
Dat staat vast en wij betalen het ondertussen allemaal wel.

de vuile muilekoek 30 juli 2016 10:35

Dit is hier een zeer fijne discussie waart .... maar kijk hoeveel reactie er weer van doen zal zijn ...want " de onverschilligheid leeft hier voluit in ons transit landje .... ze gebruiken de autochtoon als de melkkoe ...het is het gemakkelijks zolang we dat gaan aanvaarden gaan ze het blijven toelaten.... "we zijn gewoon te braaf............................................. .... prottest tegen de oneerlijkheid ,we zijn uitgebuit op een fijne manier ...reclame spotjes op Tv van chocolade mousse ect ...en festivals ...moeten ons verblinden en weghouden van de zware realiteit ....en ons weghouden van het nadenken ...:roll:

Lukkas 30 juli 2016 10:38

Citaat:

En daar wringt het schoentje: wie gaat dat in Marokko controleren? Dat is Belgisch belastinggeld verkwanselen aan mensen die nooit enige binding hebben gehad met België. Aftrekbaar onderhoudsgeld afschaffen voor familieleden die in het buitenland wonen.

Ke Nan 30 juli 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 8182496)
En daar wringt natuurlijk het schoentje: wie gaat dat in Marokko controleren?

Sons of Odin?

Eyjafjallajökull 30 juli 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8182497)
Sons of Odin?

:rofl:

de vuile muilekoek 30 juli 2016 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 8182496)
En daar wringt natuurlijk het schoentje: wie gaat dat in Marokko controleren?

Zou het niet kunnen om dat spel eens onder de loep te nemen en eens te veranderen naar een systeem door de belasting op voorhand af te houden ?? voor ze het uitbetaald krijgen .. en opsturen naar hun profiteur land ?:roll:

Lukkas 30 juli 2016 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8182497)
Sons of Odin?

Te gevaarlijk, die worden daar onthoofd door de vredelievende islam. :roll:

Lukkas 30 juli 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8182499)
Zou het niet kunnen om dat spel eens onder de loep te nemen en eens te veranderen naar een systeem door de belasting op voorhand af te houden ?? voor ze het uitbetaald krijgen .. en opsturen naar hun profiteur land ?:roll:

Volledig afschaffen als het ten voordele is van buitenlanders die geen enkele binding hebben met België.

Ke Nan 30 juli 2016 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 8182500)
Te gevaarlijk, die worden daar onthoofd door de vredelievende islam. :roll:

Schijters! Dan zijn het geen zonen van Odin.

Conscience 30 juli 2016 17:17

Citaat:

Die regeling geldt ook voor jou en mij.
.

Ja. Zoals een voormalig kaderlid waar ik mee werkte, woonachtig in Belgie, die een bonus krijgt van 1 miljoen dollar, fiscaal door de werkgever afgetrokken (zonder identificatie van de uiteindelijke genieter), en geincasseerd door het kaderlid zonder één centiem belastingen te betalen. Kan jij als Belg nooit doen, onmogelijk.
Als er bv in Marokko een regeling bestaat die reeds belaste inkomsten uit het buitenland vrijstelt kan je niks doen. Hopla!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be