Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   IS dreigt met nucleaire aanval. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233808)

Peche 30 juli 2016 08:24

IS dreigt met nucleaire aanval.

Er is reden genoeg dat serieus te nemen...
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/were...cid=spartanntp

Gaat dit uitmonden in een nucleaire fall out?

quercus 30 juli 2016 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8182437)
Er is reden genoeg dat serieus te nemen...
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/were...cid=spartanntp

Gaat dit uitmonden in een nucleaire fall out?

Het allergrootste gevaar is gelegen in een mogelijke samenwerking van het soennitische Daesh met de soennitische Taliban om een machtsgreep uit te voeren in het fanatiek islamitische Pakistan dat nu reeds over kernwapens beschikt. Mocht dat ooit lukken dan worden Europa en de USA geconfronteerd met een vijand van een totaal ander kaliber.

Peche 30 juli 2016 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8182447)
Het allergrootste gevaar is gelegen in een mogelijke samenwerking van het soennitische Daesh met de soennitische Taliban om een machtsgreep uit te voeren in het fanatiek islamitische Pakistan dat nu reeds over kernwapens beschikt. Mocht dat ooit lukken dan worden Europa en de USA geconfronteerd met een vijand van een totaal ander kaliber.

Zal Europa gespaard blijven? Waar gaat dit allemaal heen?
Gaat deze oorlog dan toch bepaald worden met WMD?

bembem 30 juli 2016 17:08

Mja, afwachten zou ik zeggen, als het echt zo zou blijken zal de USA & co er wel een atoombom op droppen, kijk maar naar wat ze destijds met Hiroshima hebben gedaan.

Peche 30 juli 2016 17:12

Ja Bem, laat ons afwachten... :p

bembem 30 juli 2016 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8182772)
Ja Bem, laat ons afwachten... :p

Hum, daarmee bedoelde ik de kat uit de boom kijken, niet wachten tot we afgeslacht worden... (lol). Overigens dreigen ze wel maar moesten ze het echt in hun bezit hebben denk ik dat ze het al zouden gedaan hebben, vandaar m'n afwachten-repliek...

Bobke 30 juli 2016 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8182767)
Mja, afwachten zou ik zeggen, als het echt zo zou blijken zal de USA & co er wel een atoombom op droppen, kijk maar naar wat ze destijds met Hiroshima hebben gedaan.

Maar het is de vraag of IS te stoppen is met wat doden.
Ze zijn niet gebonden aan een bepaald land en kijken niet op een dode min of meer.
Of zie ik dat verkeerd?

Peche 30 juli 2016 17:22

Ze zouden er één binnen het jaar fully operationeel kunnen hebben.

Skobelev 30 juli 2016 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8182776)
Hum, daarmee bedoelde ik de kat uit de boom kijken, niet wachten tot we afgeslacht worden... (lol). Overigens dreigen ze wel maar moesten ze het echt in hun bezit hebben denk ik dat ze het al zouden gedaan hebben, vandaar m'n afwachten-repliek...

we wachten al 50 jaar op de geïntegreerde moslim...:roll:

bembem 30 juli 2016 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8182782)
Maar het is de vraag of IS te stoppen is met wat doden.
Ze zijn niet gebonden aan een bepaald land en kijken niet op een dode min of meer.
Of zie ik dat verkeerd?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8182783)

Mja, alhoewel zoals Quercus opmerkte: ze hebben er Pakistan voor nodig...

Hypochonder 30 juli 2016 17:46

Men kan alleen maar hopen dat de veiligheidsdiensten van de grootmachten in de wereld hier snel genoeg achter komen en dat ze dan de gepaste maatregelen nemen.

Bobke 30 juli 2016 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8182791)
Men kan alleen maar hopen dat de veiligheidsdiensten van de grootmachten in de wereld hier snel genoeg achter komen en dat ze dan de gepaste maatregelen nemen.

En aan welke maatregelen had je gedacht?

bembem 30 juli 2016 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8182791)

Oh gaat het VB ons niet redden?

Hypochonder 30 juli 2016 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8182793)
En aan welke maatregelen had je gedacht?

Peche 30 juli 2016 18:08

Het Westen is te soft om een nuke te smijten.
Dat is niet politiek correct Hypo.

Bobke 30 juli 2016 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8182795)

Waar ?

Chapiro 30 juli 2016 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8182783)

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buite...-een-vuile-bom

bembem 30 juli 2016 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8182805)

Tot nu toe zijn er teveel geopolitieke belangen mee gemoeid, heeft niets te maken met 'te soft' i.e. Bush & co die de Golfoorlog startten... Eveneens niet uit het oog verliezen dat moest het ooit zover komen het Westen sowieso goed in de shit zal zitten.

Piero 30 juli 2016 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8182805)

Er is geen enkele aanleiding om dat te doen en tegen IS is het strategisch waardeloos.
Met soft en politiek correct heeft het niets te maken. Verder betwijfel ik of IS in staat is een vuile bom van enige omvang te maken. Daar is een werkplaats voor nodig met appratuur die bescherming tegen straling garandeert en de bom zal in lood verpakt moeten zijn en dus erg zwaar. Daar stap je niet mee in een vliegtuig.

bembem 30 juli 2016 18:40

Plus laat men niet vergeten dat the USA hier uiteindelijk mede verantwoordelijk voor zijn, ze profileren zich wel as our saviors maar zij zijn het die dit conflict hebben aangewakkerd. The world will kneel for Uncle Sam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be