Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   inleiding tot het berberiaans patriotisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233822)

4x10E6 30 juli 2016 16:33

inleiding tot het berberiaans patriotisme

De burgemeester van Antwerpen staat weer eens in de boekskes vandaag. De vroede burgervader wil dat er in september een "gewapend bestuur" komt, want beste jongens en meisjes : we zijn in oorlog !

De N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester Bart De Wever zegt in een interview met de Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg dat hij werk wil maken van een 'Patriot Act' naar Amerikaans voorbeeld.
"Het is toch te gek dat ik enkel kan optreden nadat er strafrechtelijke feiten zijn gepleegd, terwijl ik weet waar de geradicaliseerde jongeren zitten. Ik kan geen verdachte huizen sluiten, ik mag geen gsm's laten afluisteren of iemand preventief laten aanhouden. Met een gewapend bestuur kan dat wel."
Te gek inderdaad. De voorzitter flipt en flopt tussen zijn voorstandigheden.

De man in kwestie beweerde eerder deze week een groot voorstander te zijn van de vrijheid van meningsuiting, maar .. u raadt het : we zijn in oorlog ..

Vandaag beweert de man geen voorstander te zijn van een big brother samenlevening, maar ..
"Ik ben ook geen voorstander van een big brother-maatschappij waar alles en iedereen altijd wordt gecontroleerd en in het oog gehouden. De Patriot Act zou in de tijd kunnen beperkt worden. Maar ik zie geen contradictie met onze rechtsstaat. Zoals de Franse president Hollande terecht opmerkt, zijn we nu in oorlog met IS. IS is het ergste sinds Stalin en Hitler én actief op ons grondgebied. We moeten IS-strijders kunnen oppakken en in de gevangenis houden zolang deze oorlog duurt. We moeten kunnen optreden tegen hun geradicaliseerde sympathisanten."

Geniet hier verder van deze barts diepste berberiaanse zieleroerselen :
Waar gaat dit heen .. waar gaat dit heen ? een vlaemsch nazionaaltje dat om zijn gelijk te halen de hulp inroept van de minkukelste aller Franse sossen .. beste jongens en meisjes : 't is oorlog, allé vooruit ten strijde !

riesjaar den derden doet mee

Guinevere 30 juli 2016 21:53

Lolz.

En we zijn in oorlog... lees we bemoeien ons waar we niets te zoeken hebben.

Jan van den Berghe 30 juli 2016 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8182968)
Lolz.

Wat is "waar"?

Sukkelaar 1 augustus 2016 05:47

Citaat:

Lolz.

Ah neen? En wat was Zaventem dan?

lamenielachen 1 augustus 2016 16:26

Citaat:

Lolz.

Juist, gebruik die jongens om onze grenzen af te sluiten voor al het gespuis dat op ons af komt.
Laat ze hun BoelaBoela zelf opruimen ginder achter, wij begrijpen daar toch niets van als ongelovigen.
Het paard van Troye (IS) staat al opgesteld bij ons, het is enkel wachten op de strijders die er regelmatig uit komen om een aanslag te plegen.

Europa maakt zich weer maar eens belachelijk.
Poetin lacht alvast in zijn vuistje over die domme Europeanen, we verzwakken met de dag.

4x10E6 1 augustus 2016 17:33

.. ten strijde, knaepen en deernen ! ten strijde .. deze morgen ben ik naar het gemeentehuis geweest om mij als vrijwilliger te melden in den oorlog tegen .. tegen .. afijn .. als vrijwilliger in de oorlog .. de ambtenaar van oorlog had een snipperdag .. na wat getelefoneer op neer vernam ik dat de minister van oorlog er ook niet is .. hij moest de koning zijn gatlikken vandaag .. bref, ik moet morgen terugkeren met een briefke van mijnen kleermaker met mijn maten .. ik hoop dat ik schoon uniform krijg .. ik ben er helemaal klaar voor .. ten oorlog .. ten strijde !

sire, de befdoekjes staan klaar

Thuleander 2 augustus 2016 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8182753)
De burgemeester van Antwerpen staat weer eens in de boekskes vandaag. De vroede burgervader wil dat er in september een "gewapend bestuur" komt, want beste jongens en meisjes : we zijn in oorlog !

Wat moet dat honende toontje nu juist suggereren?
Dat we het een beetje moeten relativeren?

Thuleander 2 augustus 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8184650)
ik ben er helemaal klaar voor .. ten oorlog .. ten strijde !

Ik denk dat IS er vrij gerust in is dat je 't hen zo moeilijk niet zal maken.

quercus 2 augustus 2016 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8185185)
Wat moet dat honende toontje nu juist suggereren?
Dat we het een beetje moeten relativeren?

Onze vier miljoen kan het maar niet verkroppen dat 1. N-VA in de regeringen zit; 2. dat De Wever burgemeester van Antwerpen is.
Het vreet hem aan, hij gaat er geestelijk aan ten onder. Dat is duidelijk te merken aan zijn onsamenhangend gewauwel. Het gelijkt zo een beetje op de terminale fase van syfilis.

Sukkelaar 2 augustus 2016 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8182753)

De burgemeester van Antwerpen wordt meer en meer media-geil. :-(

Thuleander 2 augustus 2016 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8185198)
Onze vier miljoen kan het maar niet verkroppen dat 1. N-VA in de regeringen zit; 2. dat De Wever burgemeester van Antwerpen is.

Allez nu.
En dat terwijl de N-VA gewoon het pro multicul open grenzenbeleid van links verderzet.

Jan van den Berghe 2 augustus 2016 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8185205)

De media zijn verlekkerd op BdW. Altijd voorpaginanieuws.

lamenielachen 2 augustus 2016 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8184650)
.. ten strijde, knaepen en deernen ! ten strijde .. deze morgen ben ik naar het gemeentehuis geweest om mij als vrijwilliger te melden in den oorlog tegen .. tegen .. afijn .. als vrijwilliger in de oorlog .. de ambtenaar van oorlog had een snipperdag .. na wat getelefoneer op neer vernam ik dat de minister van oorlog er ook niet is .. hij moest de koning zijn gatlikken vandaag .. bref, ik moet morgen terugkeren met een briefke van mijnen kleermaker met mijn maten .. ik hoop dat ik schoon uniform krijg .. ik ben er helemaal klaar voor .. ten oorlog .. ten strijde !

sire, de befdoekjes staan klaar

Ik mankeer enkel Laurent nog om me echt veilig te voelen.

4x10E6 3 augustus 2016 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 8185711)
Ik mankeer enkel Laurent nog om me echt veilig te voelen.

.. volgens de bizak is "echt veilig" een onmogelijkheid .. desalniettemin indien het u gerust stelt .. zijne koninklijke hoogheid prins laurent en de burgemeester in bijberoep laten u weten er helemaal klaar voor te zijn .. 't is oorlog knaepen en deernen .. te waepen .. ten strijde !

en ik zie het mij nog zeggen : gewapend bestuur ..

vrijzinnige 3 augustus 2016 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8185286)
De media zijn verlekkerd op BdW. Altijd voorpaginanieuws.

Niet alleen de media ! Zelfs de VB aanhang is verlekkerd op BDW :-) :-) :-)

pajoske 3 augustus 2016 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8185205)

Tot daar aan toe. Dat kan zijn einde inluiden. "Trop is te veel, en te veel is trop" Waardoor menigeen een aversie kan krijgen van BDW.

Wat mij meer verontrust is zijn machtshonger. Eigen politiescholen, eigen bevoegdheid van optreden, de macht om zomaar gsm af te luisteren, de macht om op te treden voor dat er strafrechterlijke feiten zijn gepleegd.

Maar "optreden voor er strafrechterlijke feiten zijn gepleegd" door de burgemeester van een stad lijkt mij toch erg dicht bij dictatuur te komen. Maar dan kan BDW zo maar beslissen waar en wanneer hij laat optreden. Dat gaat gevaarlijk dicht bij willekeur aanleunen.

Gevaarlijk, héél gevaarlijk.

4x10E6 3 augustus 2016 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8186407)
Niet alleen de media ! Zelfs de VB aanhang is verlekkerd op BDW :-) :-) :-)

.. én de Berbers .. ne les oublions pas hein ..

4x10E6 3 augustus 2016 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8186415)
Tot daar aan toe. Dat kan zijn einde inluiden. "Trop is te veel, en te veel is trop" Waardoor menigeen een aversie kan krijgen van BDW.

Wat mij meer verontrust is zijn machtshonger. Eigen politiescholen, eigen bevoegdheid van optreden, de macht om zomaar gsm af te luisteren, de macht om op te treden voor dat er strafrechterlijke feiten zijn gepleegd.

Maar "optreden voor er strafrechterlijke feiten zijn gepleegd" door de burgemeester van een stad lijkt mij toch erg dicht bij dictatuur te komen. Maar dan kan BDW zo maar beslissen waar en wanneer hij laat optreden. Dat gaat gevaarlijk dicht bij willekeur aanleunen.

.. ach .. we zijn immers in oorlog .. nietwaar ? te waep'n ! ten strijde !

gewapend bestuur

vrijzinnige 3 augustus 2016 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8186415)

Neem daarbij dat de politie altijd een staat binnen een staat is geweest, en je kan begrijpen dat hij het Antwerpse belastinggeld wil gebruiken om politietanks aan te kopen :-) :-) :-)

Vrijheideerst 5 augustus 2016 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 8184579)
Juist, gebruik die jongens om onze grenzen af te sluiten voor al het gespuis dat op ons af komt.
Laat ze hun BoelaBoela zelf opruimen ginder achter, wij begrijpen daar toch niets van als ongelovigen.
Het paard van Troye (IS) staat al opgesteld bij ons, het is enkel wachten op de strijders die er regelmatig uit komen om een aanslag te plegen.

Europa maakt zich weer maar eens belachelijk.
Poetin lacht alvast in zijn vuistje over die domme Europeanen, we verzwakken met de dag.

Alle hop, nog al ene die Putin geweldig vindt.

Als hij eens zou stoppen met niet IS-ers te bombarderen in Syrië, zullen we er misschien nog komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be