Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Assimilatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233867)

Peche 2 augustus 2016 13:50

Assimilatie

Als ik mij niet vergis handhaaft Nederland dat?
En de cijfers liegen er niet om. Sharia4Holland is niet eens van de grond geraakt. In BE een knaller van een succes.

Kan ik daaruit concluderen dat integratie faalt en we beter over stappen naar assimilatie?

Citaat:

Assimilatie
Zodanige aanpassing van individuen of groepen aan een dominante cultuur dat de oorspronkelijke culturele identiteit op de achtergrond raakt.

Peche 2 augustus 2016 14:00

Geef toe mensheid, heb ik jullie de oplossing niet geleverd?
Net zoals ik deze crisis voorspeld heb, heb ik nu de oplossing in handen.

Anderen gaven ook oplossingen en de samenvatting daarvan is:

Republiek Europa
Open en directe democratie
Referenda
Basisinkomen
Secularisme
Assimilatie

The West saved by Peche

Pericles 2 augustus 2016 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8185410)
En de cijfers liegen er niet om. Sharia4Holland is niet eens van de grond geraakt. In BE een knaller van een succes.

Kan ik daaruit concluderen dat integratie faalt en we beter over stappen naar assimilatie?

Tja als je hier komt wonen en je wil niet opgaan in deze maatschappij, wat kom je hier dan in feite doen?
Sociale kassen leegroven? :roll:

Peche 2 augustus 2016 14:07

Ze roepen het luidop op onze straten dat het hier een islamitische staat zal worden.
Ze verkondigen met trots tegen autochtonen dat ze meer kinderen maken en heel Europa zullen overnemen. Tegen mij en mijn moeder hebben ze dat ook eens gezegd. Een moslima kroop voor en mijn moeder sprak die daarop aan. Waarop die moslima doodleuk zei: "Nu hebt gij nog veel praat, maar binnenkort is dat hier allemaal van ons."
Als ik vandaag voorbij mijn geboortestad rijd, dan besef ik dat ze gelijk heeft gekregen.

Skobelev 2 augustus 2016 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8185410)

Neen, ze der weer uit gooien is nog veel beter.

Peche 2 augustus 2016 14:44

Wat niet realistisch is, helaas....
Assimilatie is het beste dat we kunnen doen.

Skobelev 2 augustus 2016 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8185530)

Enkel de wil om dat te verzezenlijken ontbreekt. Tot er aan de macht zijn die daar geen graten in zien.

Peche 2 augustus 2016 14:47

De volgende regering zal niet veel anders dan de deze zijn....
Integreren van migranten, rapefugees welcome.

Skobelev 2 augustus 2016 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8185542)
De volgende regering zal niet veel anders dan de deze zijn....
Integreren van migranten, rapefugees welcome.

Hier zal de lont niet in het kruitvat raken, daarvoor is de Vlaming teveel gebrainwasht en gemuilkorfd.

Peche 2 augustus 2016 15:09

Het is tijd dat de Europeanen de handen in elkaar slaan en een massa betoging houden.

Peche 2 augustus 2016 15:18

http://fedasil.be/nl/inhoud/integratie-belgie
Kijk hoe ze nu integratie aanpakken. Ze hangen ze van bij de aankomst meteen aan de infuus van de SZ.

Wat wil integratie voor BE zeggen:
Citaat:

Integratie
De asielzoeker die erkend wordt als vluchteling of subsidiaire bescherming krijgt, heeft dezelfde rechten en plichten als een Belg. Dit betekent dat hij
•de Belgische wet moet respecteren
•mag werken in België
•mag reizen naar het buitenland
•een aanvraag mag indienen voor gezinshereniging
•Belg kan worden

kwantum 2 augustus 2016 16:24

OP TV zag ik een 'duits-turkse' op een straatbetoging naar aanleiding van het Erdogan gedoe. Zonder schroom vertelde zij voor de camera dat zij Duits is, in Duitsland geboren, woont en werkt in Duitsland, maar dat zij in haar hoofd volledig turks is, desnoods voor turkije het leven wil laten.

Dat noemen ze hier dus een geslaagde integratie/multicul/ etc etc.

Lukkas 2 augustus 2016 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 8185723)
OP TV zag ik een 'duits-turkse' op een straatbetoging naar aanleiding van het Erdogan gedoe. Zonder schroom vertelde zij voor de camera dat zij Duits is, in Duitsland geboren, woont en werkt in Duitsland, maar dat zij in haar hoofd volledig turks is, desnoods voor turkije het leven wil laten.

Dat noemen ze hier dus een geslaagde integratie/multicul/ etc etc.

Heb ik ook gehoord op de radio. Ik vraag mij af wat hen tegenhoudt om terug te keren naar Turkije, naar hun geliefde dictator Erdolf.

Xenophon 2 augustus 2016 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8185426)
Tja als je hier komt wonen en je wil niet opgaan in deze maatschappij, wat kom je hier dan in feite doen?
Sociale kassen leegroven? :roll:

Ze komen ons de verlichting uit de middeleeuwen brengen.

Bobke 2 augustus 2016 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8185432)
Ze roepen het luidop op onze straten dat het hier een islamitische staat zal worden.
Ze verkondigen met trots tegen autochtonen dat ze meer kinderen maken en heel Europa zullen overnemen. Tegen mij en mijn moeder hebben ze dat ook eens gezegd. Een moslima kroop voor en mijn moeder sprak die daarop aan. Waarop die moslima doodleuk zei: "Nu hebt gij nog veel praat, maar binnenkort is dat hier allemaal van ons."
Als ik vandaag voorbij mijn geboortestad rijd, dan besef ik dat ze gelijk heeft gekregen.

Ze klitten dus samen in uw geboortestad terwijl wij uitgezwermd zijn.

Dat schept perspectieven.

Bobke 2 augustus 2016 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8185432)

Lukkas 2 augustus 2016 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8185752)

U moet niet 'ongerust' zijn, zij zullen ook nog uitzwermen. :roll:

Peche 2 augustus 2016 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8185752)

Ja en nu gaan we (partner en ik) de grootstad verlaten waar we vroeger zulke mooie tijden beleefde. Maar nu is het niet aangenaam leven meer...
De grootsteden verliezen hun waarde en doel.
Ik wou naar de kust maar dat is hetzelfde.
We worden overal 1 gigantisch molenbeek.

Bad Attila 2 augustus 2016 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8185530)

Oei, zal ik dan iedere zondag naar de Kerk moeten gaan, stoofvlees met friet moeten eten, mijn zoon bij de scouts zetten en naar Thuis of Familie kijken?

Peche 2 augustus 2016 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8185806)
Oei, zal ik dan iedere zondag naar de Kerk moeten gaan, stoofvlees met friet moeten eten, mijn zoon bij de scouts zetten en naar Thuis of Familie kijken?

Neen. Wel meer stimuleren onze normen en waarden uit te oefenen. Nu is het een apartheid. Wij zij verhaal.
Ik wil geen vinger naar een oorzaak wijzen. Maar dat is de situatie, een apartheid.
Misschien moet er wat meer stimulans komen onze cultuur te aanvaarden en eigen cultuur 2es te stellen.
Wat kom je hier anders doen als je de cultuur verwerpt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be