Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Duitse sosse bewijst een goede sos te zijn ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233883)

Eyjafjallajökull 3 augustus 2016 08:01

Duitse sosse bewijst een goede sos te zijn !

Duitse politica neemt de benen na leugens over haar cv

Citaat:

"Waar is Petra Hinz?", vragen Duitse media zich af. De parlementariër van de sociaal-democratische SPD is spoorloos sinds vorige maand bekend werd dat ze grote delen van haar cv had vervalst. Hinz heeft zich ziek gemeld en is niet bereikbaar. Ondertussen strijkt ze wel haar vergoedingen op.

De 54-jarige Hinz zit sinds 2005 in de Bondsdag. Op haar cv stond tot voor kort dat ze was afgestudeerd als juriste. Maar na aanhoudende vragen door lokale media gaf de politica vorige maand toe dat ze nooit een rechtenstudie heeft gedaan. Ook bleek ze de middelbare school niet te hebben afgemaakt.

Hinz besloot na haar bekentenis om haar politieke functies neer te leggen, maar voegde de daad niet bij woord en meldde zich ziek. Daardoor blijft de SPD'er aan als lid van de Bondsdag, met alle privileges van dien. Zo houdt ze recht op een maandelijks salaris van 9300 euro en een onkostenvergoeding van nog eens 4300 euro. Beide bedragen zijn belastingvrij.

"We hebben haar al meerdere keren geprobeerd te bereiken om een afspraak te maken over de datum waarop ze haar ontslag indient", zegt een woordvoerder van de Bondsdag. "Maar we krijgen al dagen geen gehoor. De bal ligt nu bij Hinz."

De SPD-afdeling in Essen, de thuisstad van Hinz, heeft haar een ultimatum gesteld en wil dat ze uiterlijk vanavond haar ontslag indient. De partij kan de Bondsdagzetel niet van Hinz afpakken.
Zou ze een Stevaertje gaan doen ?

Hypochonder 3 augustus 2016 08:03

Zo kennen we de sossen: vals en leugenachtig en crimineel tot op het bot. Overal zijn ze hetzelfde.

Sukkelaar 5 augustus 2016 05:41

Blijkbaar heeft de SPD van Essen zijn huiswerk niet goed gedaan door haar op de lijst te plaatsen.

reservespeler 5 augustus 2016 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8186383)

Ze is ondergedoken, niet zo letterlijk als SSS, maar toch.

reservespeler 5 augustus 2016 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8188916)
Blijkbaar heeft de SPD van Essen zijn huiswerk niet goed gedaan door haar op de lijst te plaatsen.

Dat wordt eigenlijk nooit gedaan.
Men gaat ervan uit dat je de waarheid spreekt en schrijft over jezelf.

Het enige wat in orde moet zijn, is je bewijs van goed gedrag en zeden.
Ik kan het weten, ik heb ook al meermaals op lijsten gestaan.

Vette Pois(s)on 5 augustus 2016 06:51

Anissa Temsamani

Skobelev 5 augustus 2016 06:59

11 jaar een riante vergoeding opgestreken op basis van valse informatie, je moet het maar presteren.

De schoofzak 5 augustus 2016 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8188942)
Dat wordt eigenlijk nooit gedaan.
Men gaat ervan uit dat je de waarheid spreekt en schrijft over jezelf.

Het enige wat in orde moet zijn, is je bewijs van goed gedrag en zeden.
Ik kan het weten, ik heb ook al meermaals op lijsten gestaan.

Enkel goede zorgvuldige partijen checken wel. Ik ken tenminste één partij die scant minstens discreet de zaken af.

(ik herinner me een verhaal in de krant waaruit bleek dat de VLD-afdelingen meer centen krijgen van de hoofdzetel voor elk aangebracht aangesloten lid, dan dat het lidgeld bedraagt. Wat deed de lokale voorzitter van de kleine afdeling: hij betaalde voor gans zijn familie ... , maar minstens één van hen was al enkele jaren lid van de nva ... Dat laatste lidmaatschap was uit overtuiging.)

.

Universalia 5 augustus 2016 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8188949)
11 jaar een riante vergoeding opgestreken op basis van valse informatie, je moet het maar presteren.

En zeggen/schrijven dat er dat dagelijks nog zovelen doen voor wat uit hun nek te staan 'lullen' mensen op het verkeerde pad te zetten. :roll:

Dit vergat ik nog, de mensen (lees: de kiezers) kozen daar naar het schijnt zelf voor. :-D

kelt 6 augustus 2016 12:56

Die mevrouw doet met de Duitse overheid wat het Verenigd Koninkrijk momenteel met de ganse EU probeert te doen...

quercus 6 augustus 2016 13:20

Misschien is ze volop aan het radicaliseren. 8O

reservespeler 6 augustus 2016 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8188955)
Enkel goede zorgvuldige partijen checken wel. Ik ken tenminste één partij die scant minstens discreet de zaken af.

(ik herinner me een verhaal in de krant waaruit bleek dat de VLD-afdelingen meer centen krijgen van de hoofdzetel voor elk aangebracht aangesloten lid, dan dat het lidgeld bedraagt. Wat deed de lokale voorzitter van de kleine afdeling: hij betaalde voor gans zijn familie ... , maar minstens één van hen was al enkele jaren lid van de nva ... Dat laatste lidmaatschap was uit overtuiging.)

.

Ik weet dat de N-VA mijn gegevens niet checkte.

Sukkelaar 6 augustus 2016 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8190303)
Die mevrouw doet met de Duitse overheid wat het Verenigd Koninkrijk momenteel met de ganse EU probeert te doen...

Kelt, kun je iets duidelijker zijn? Ik volg immers niet.

kelt 6 augustus 2016 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8190375)
Kelt, kun je iets duidelijker zijn? Ik volg immers niet.

Zowel bij dat madammeke als bij het ganse VK "bedelt" diegene die haar/hun geld toestoppen om een ontslagbriefje...... Het is een soort omgekeerde wereld :-)

Xenophon 6 augustus 2016 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8186383)

Citaat:

"We hebben haar al meerdere keren geprobeerd te bereiken om een afspraak te maken over de datum waarop ze haar ontslag indient", zegt een woordvoerder van de Bondsdag. "Maar we krijgen al dagen geen gehoor. De bal ligt nu bij Hinz."
Ontslag indienen, waarom? Ze doet al elf jaar haar job zonder dat er klachten zijn.

XenApp 7 augustus 2016 00:23

Om verkozen te worden maakt het niet uit of je een doctoraat hebt of diploma avondschool houtbewerking (no offence). Lieg je erover en wordt je gepakt, heb dan ook de moed om hierover te communiceren. Trek daarna ook de nodige conclusies. Doe een beetje aan zelfreflectie en vraag je af of je echt wel de persoon bent die geschikt is voor de functie, rekening houdend met de leugen.

XenApp 7 augustus 2016 00:24

Dubbel

Xenophon 7 augustus 2016 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8190938)
Om verkozen te worden maakt het niet uit of je een doctoraat hebt of diploma avondschool houtbewerking (no offence). Lieg je erover en wordt je gepakt, heb dan ook de moed om hierover te communiceren. Trek daarna ook de nodige conclusies. Doe een beetje aan zelfreflectie en vraag je af of je echt wel de persoon bent die geschikt is voor de functie, rekening houdend met de leugen.

Uiteraard is ze geschikt voor de job, ze doet hem al elf jaar.

Niemand had ooit klachten.

kelt 7 augustus 2016 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8191242)
Uiteraard is ze geschikt voor de job, ze doet hem al elf jaar.

Niemand had ooit klachten.

Het zal interessant zijn te vernemen WAT ze juist gedaan heeft in dat decennium,in ruil voor een toch ruime vergoeding....

Maar dat is een vraag die we over het grootste deel van onze "volksvertegenwoordigers" overal kunnen beginnen stellen.

Neen,"vergaderen" is NIET werken,werken is iets BEREIKEN,een RESULTAAT kunnen voorleggen......:-)

Xenophon 7 augustus 2016 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8191353)
Het zal interessant zijn te vernemen WAT ze juist gedaan heeft in dat decennium,in ruil voor een toch ruime vergoeding....

Maar dat is een vraag die we over het grootste deel van onze "volksvertegenwoordigers" overal kunnen beginnen stellen.

Neen,"vergaderen" is NIET werken,werken is iets BEREIKEN,een RESULTAAT kunnen voorleggen......:-)

Tja, het zijn in wezen bedienden hé, wat hebben die ooit opgebracht?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be