Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Obama belooft IS te vernietigen en haalt uit naar Poetin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233919)

Universalia 5 augustus 2016 07:43

Obama belooft IS te vernietigen en haalt uit naar Poetin

BRON

Citaat:

De Amerikaanse president Obama beloofde donderdag terreurgroep Islamitische Staat (IS) te vernietigen in Syrië en Irak, en haalde tegelijkertijd uit naar de Russische president Poetin, die het Syrische regime steunt.
Op het laatst van zijn 'ambtstermijn' gaat die nog wat meer uit zijn nek staan 'lullen'.

Sorry Obama, zoals vele van uw andere uit de lucht gegrepen teksten die meestal wel 'leuk & mooi' gebracht worden, met het handje wuiven naar iemand in de zaal dat niet mag ontbreken toe komt ook dit totaal niet geloofwaardig over. :roll:

Bovenbuur 5 augustus 2016 07:52

Hij heeft nog een dag of honderd. In de eerste honderd won hij een nobelprijs, dus wie weet hoeveel hij in de laatste kan bereiken. ;)

djoebidoebidoe 5 augustus 2016 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8188976)
BRON

Op het laatst van zijn 'ambtstermijn' gaat die nog wat meer uit zijn nek staan 'lullen'.

Sorry Obama, zoals vele van uw andere uit de lucht gegrepen teksten die meestal wel 'leuk & mooi' gebracht worden, met het handje wuiven naar iemand in de zaal dat niet mag ontbreken toe komt ook dit totaal niet geloofwaardig over. :roll:

Ik vind dat ook maar raar, zo vlak voor het einde van zijn termijn gaan beweren dat HIJ ze eens zal gaan verslaan.Hij is bijna 8 jaar aan de macht en het is nog nooit zo een puinhoop geweest in het MO zoals nu.

Johan Bollen 5 augustus 2016 21:19

Het Syrische regime is juist de grootste kracht op de grond tegen ISIS. Hypocriet tot en met van Obama.

Eurosceptic 5 augustus 2016 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8189744)
Ik vind dat ook maar raar, zo vlak voor het einde van zijn termijn gaan beweren dat HIJ ze eens zal gaan verslaan.Hij is bijna 8 jaar aan de macht en het is nog nooit zo een puinhoop geweest in het MO zoals nu.

Maar wie IS gecreëerd/gefinancierd heeft, daar horen we hem niet over.

Hij heeft de oorlogsagenda van het establishment verder gezet net zoals zijn voorganger Bush. Ze hadden gewoon een zwarte nodig om aan geloofwaardigheid te winnen.

Nu roept hij op tot stemmen voor Clinton, het volgende marionetje van Washington DC. Volledig chantabel met haar criminele verleden, en haar campagne gesponsord door Goldman Sachs.

Ik word boos als ik dagelijks naar die anti Trump - propaganda moet kijken.
Als het aan Hillary (lees: Washington DC) ligt, is een nucleaire oorlog tegen het front Rusland - China inderdaad zeer mogelijk.

De "conspiracy nuts" die een klein beetje besef hebben van geopolitiek, zien WWIII al heel lang komen.

Argusx43 5 augustus 2016 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8189769)

Hij heeft de oorlogsagenda van het establishment verder gezet net zoals zijn voorganger Bush. Ze hadden gewoon een zwarte nodig om aan geloofwaardigheid te winnen.

Nu roept hij op tot stemmen voor Clinton, het volgende marionetje van Washington DC. Volledig chantabel met haar criminele verleden, en haar campagne gesponsord door Goldman Sachs.

Ik word boos als ik dagelijks naar die anti Trump - propaganda moet kijken.
Als het aan Hillary (lees: Washington DC) ligt, is een nucleaire oorlog tegen het front Rusland - China inderdaad zeer mogelijk.

De "conspiracy nuts" die een klein beetje besef hebben van geopolitiek, zien WWIII al heel lang komen.

Die Osama is een acteur meer niet, al lang bezig heel de boel naar de knoppen te helpen.

Gamla 6 augustus 2016 01:55

En Poetin bombardeert zogenaamd IS terwijl het in werkelijkheid Koerden zijn. Telkens weer worden de media tegen beter weten in op hun woord geloofd.
IS wordt door niemand iets in de weg gelegd behalve door de Irakezen zelf omdat ze weten wat hen bij verlies te wachten staat.

Gamla 6 augustus 2016 02:10

Ze hebben zelfs opleidingskampen in Europa. In Bosnië.
Dat wordt door Martine Tanghe en trawanten onder de mat geveegd.

cato 6 augustus 2016 05:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8189744)

Een gebrek aan kennis in de VS en de EU over het Midden Oosten en de radicale Islam.
De politiek leiders missen een strategie die resultaten oplevert.

http://fd.nl/economie-politiek/11624...iet-te-stellen

Gamla 6 augustus 2016 05:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 8189974)
Een gebrek aan kennis in de VS en de EU over het Midden Oosten en de radicale Islam.
De politiek leiders missen een strategie die resultaten oplevert.

http://fd.nl/economie-politiek/11624...iet-te-stellen

Weer iemand die gelooft in de goede bedoelingen van de politiek.
Misschien ligt het aan je leeftijd.

Sukkelaar 6 augustus 2016 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8188987)
Hij heeft nog een dag of honderd. In de eerste honderd won hij een nobelprijs, dus wie weet hoeveel hij in de laatste kan bereiken. ;)

Ik zou zeggen dat hij de laatste 100 dagen aan het verliezen is.

djoebidoebidoe 6 augustus 2016 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8189975)
Weer iemand die gelooft in de goede bedoelingen van de politiek.
Misschien ligt het aan je leeftijd.

Wel, als we eens kijken naar de strategie van de VS van de laatste jaren met betrekking tot het midden oosten, dan kunnen we het volgende vaststellen:

-verzwakking en destabilisering van Europa, een economische vijand van de VS
- Destabilisatie aan de zuidgrens van Rusland
- Israel sterker dan ooit, vooral omwille van de perceptie tegenover arabieren en Islam.
- chaos aan de grenzen van Iran
- verzwakking van Assad, Ruslands grootste strategische bondgenoot in het MO

Had Rusland niet tussenbeide gekomen, dan was Assad misschien al weg zodat IS en de "gematigd" allahakbarroepende en zelfmoordaanslagenplegende rebellen en misschien de koerden Syrië hadden kunnen onderverdelen. Turkije zou er niet zo slecht aan toe zijn.

Bovenbuur 6 augustus 2016 14:22

Op de een of andere manier komt IS niet echt op me over als een organisatie die eerlijk delen hoog in het vaandel heeft staan.

Niet dat ik beweer dat de huidige aanpak wel een oplossing is hoor, verre van...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8189769)

[IMG]De "conspiracy nuts" die een klein beetje besef hebben van geopolitiek, zien WWIII al heel lang komen.

Ja, al sinds voordat de tweede begonnen was, en telkens op een andere manier en uit een andere richting.

Sukkelaar 6 augustus 2016 15:06

Gelukkig hebben wij nog Israel als bondgenoot in het MO.

Sukkelaar 6 augustus 2016 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8189938)
Ze hebben zelfs opleidingskampen in Europa. In Bosnië.
Dat wordt door Martine Tanghe en trawanten onder de mat geveegd.

Niet alleen dat hoor. En intussen die ganse linkse bende journalisten en politici maar afgeven op Trump en Hilary maar verheerlijken. :-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be