Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   BREAKING NEWS: Extreem-rechtse terreuraanslag Sint-Joost-ten-Node? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233931)

Kallikles 5 augustus 2016 16:16

BREAKING NEWS: Extreem-rechtse terreuraanslag Sint-Joost-ten-Node?

'Als je niet snel en voor altijd naar je "Hitler"-vriend Erdogan terugkeert, pas dan maar op' luidde het briefje van de terroristen:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160805_02412962

Waar hebben we dergelijke taal nog gehoord?

marie daenen 5 augustus 2016 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8189525)
'Als je niet snel en voor altijd naar je "Hitler"-vriend Erdogan terugkeert, pas dan maar op' luidde het briefje van de terroristen:

Van Erodogan zelf???

Kallikles 5 augustus 2016 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8189531)
Van Erodogan zelf???

Emir Kir is helemaal niet pro-Erdogan. Hij wordt echter geviseerd om zijn Turkse afkomst. Erdogan is gewoon een alibi. Erg ziek. Dit soort taal, waarbij alle mensen die dezelfde afkomst of religie als Kir hebben over één kam worden geschoren en gestigmatiseerd, hebben we nog ergens gehoord...

Drie keer raden waar?

Libro 5 augustus 2016 16:26

Pffft, fait divers.

Zipper 5 augustus 2016 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8189525)

Hoeveel doden zijn er al ???

SDX 5 augustus 2016 16:30

... en alweer zoveel dodelijke slachtoffers, waar gaat dat toch heen. :cry:

Eerste die racistische koppels die niet in de echt wilden verbonden worden door Wootertje.
Dan 't woord "neger" op de muur naast de voordeur schrijven, met krijt nog wel!
Nu dit!

De wereld is om zeep, zoveel racisme.
Red de mohamedaan en breng hen toch in vredesnaam naar veiliger oorden.

Ver weg!

Kallikles 5 augustus 2016 16:32

En daar hebben we onmiddellijk al drie reacties om dit terrorisme te minimaliseren, te ontkennen of goed te praten...

Laat ons hopen dat het bij woorden blijft, hé.

Zipper 5 augustus 2016 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8189545)
En daar hebben we onmiddellijk al drie reacties om dit terrorisme te minimaliseren, te ontkennen of goed te praten...

Laat ons hopen dat het bij woorden blijft, hé.

Ja, "22 maart in Brussel en Zaventem" verdampt echt helemaal in het niets, vergeleken met dit onheil.

SDX 5 augustus 2016 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8189533)
Dit soort taal, waarbij alle mensen die 'n andere afkomst of religie hebben over één kam worden geschoren en gestigmatiseerd, hebben we nog ergens gehoord...

Drie keer raden waar?

1. Koran.
2. Koran.
3. Koran.

marie daenen 5 augustus 2016 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8189533)
Emir Kir is helemaal niet pro-Erdogan. Hij wordt echter geviseerd om zijn Turkse afkomst. Erdogan is gewoon een alibi. Erg ziek. Dit soort taal, waarbij alle mensen die dezelfde afkomst of religie als Kir hebben over één kam worden geschoren en gestigmatiseerd, hebben we nog ergens gehoord...

Drie keer raden waar?

Oh u heeft het over onze officiële, gesubsidieerde anti-Vlaamse Vlaamse media... De kleinste scheet is genoeg om alle Vlamingen nog wat verder in het verdomhoekje te duwen???
Inderdaad over veralgemenen gesproken... Onze linkse poco's kennen er wat van.

Kallikles 5 augustus 2016 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8189547)
Ja, "22 maart in Brussel en Zaventem" verdampt echt helemaal in het niets, vergeleken met dit onheil.

Ha, dus als "vergelding" op 22 maart, waar Emir Kir niets mee te maken heeft, mag extreem-rechts een gemeentebestuur aanvallen en een burgemeester van Turkse afkomst met de dood bedreigen? Toffe visie!

Xenophon 5 augustus 2016 16:42

K&k

Kallikles 5 augustus 2016 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8189550)
Oh u heeft het over onze officiële, gesubsidieerde anti-Vlaamse Vlaamse media... De kleinste scheet is genoeg om alle Vlamingen nog wat verder in het verdomhoekje te duwen???
Inderdaad over veralgemenen gesproken... Onze linkse poco's kennen er wat van.

Wie zegt er dat deze terroristen Vlamingen zijn? Het briefje was in het Frans geschreven, dus dit keer kun je het écht niet communautair framen... Niet elke discussie is te reduceren tot Vlaams of anti-Vlaams. Ik ben Vlaams en ben tegen terrorisme, ongeacht van welke afkomst of van welke religie het slachtoffer is en ongeacht wie de daders zijn. U als Frans-Vlaamse ook hoop ik?

SDX 5 augustus 2016 16:44

Citaat:

Burgemeester heeft een klacht tegen onbekenden ingediend
Er zijn nog geen daders gevat.

Zie maar dat je niet in eigen voet schiet.

Snerror 5 augustus 2016 16:46

Is dat niet om de paar weken dat er zo een briefke met bloem wordt gevonden?

marie daenen 5 augustus 2016 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8189556)
Wie zegt er dat deze terroristen Vlamingen zijn? Het briefje was in het Frans geschreven, dus dit keer kun je het écht niet communautair framen... Niet elke discussie is te reduceren tot Vlaams of anti-Vlaams. Ik ben Vlaams en ben tegen terrorisme, ongeacht van welke afkomst of van welke religie het slachtoffer is en ongeacht wie de daders zijn. U als Frans-Vlaamse ook hoop ik?

Ik frame niets; het was u die vroeg waar we zulke taal nog gehoord hebben...
en op die vraag heb ik geantwoord...

Bovendien is het al bewezen dat het om een extreem-rechtse provocatie gaat???
Voor zover ik weet hebben de kranten zelf dat nog niet gezegd en is er, ook bij ons, geen oorlog tussen twee Turken-clans bezig???.

Kallikles 5 augustus 2016 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8189566)
Ik frame niets; het was u die vroeg waar we zulke taal nog gehoord hebben...
en op die vraag heb ik geantwoord...

Bovendien is het al bewezen dat het om een extreem-rechtse provocatie gaat???
Voor zover ik weet hebben de kranten zelf dat nog niet gezegd.

'Als je niet snel en voor altijd naar je "Hitler"-vriend Erdogan terugkeert, pas dan maar op' is extreem-rechtse taal.

marie daenen 5 augustus 2016 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8189567)
'Als je niet snel en voor altijd naar je "Hitler"-vriend Erdogan terugkeert, pas dan maar op' is extreem-rechtse taal.

Of taal van mensen, Turken, die zich heel erg bezorgd maken over wat er vandaag in Turkije gebeurt.

Hypochonder 5 augustus 2016 16:53

Dit is geen BREAKING NIEUWS.

SDX 5 augustus 2016 16:55

En ik maar denken dat extreemrechts de hitlervrienden waren.

Dit wordt ingewikkeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be