Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Kan de overheid en de politie nog wel instaan voior onze veiligheid? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233980)

Leica 7 augustus 2016 19:32

Kan de overheid en de politie nog wel instaan voior onze veiligheid?

De liberale politievakbond vindt dat het dreigingsniveau voor agenten onmiddellijk moet opgetrokken worden van 2 naar 3.
Als de politie al niet meer voor haar eigen veiligheid kan instaan; hoe kan ze dan nog instaan voor de veiligheid van de burger?
De overheid heeft hier een verpletterende verantwoordelijkheid.
Ik versta niet dat de politici (Geens, Jambon en consoorten) ook maar hun hoofd durven laten zien in de kamer van die 2 agentes. Zij en gans de regering moesten zich werkelijk schamen.

Peche 8 augustus 2016 09:35

neen, de situatie is niet te controleren en de vijand komt onverwachts uit de hoek.

Peche 8 augustus 2016 09:42

Zijn er hier eigenlijk mensen die al speciale locaties vermijden?
Zoals metro, centraal station, recreatieparken, ... ?

Henri1 8 augustus 2016 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8192412)

U vergeet de R.B.

Piero 8 augustus 2016 09:46

Citaat:

Ja en? Er zijn mensen die niet meer naar Turkije en Marokko op vakantie gaan.

Peche 8 augustus 2016 09:50

Maar vermijden jullie nu in BE locaties wegens terrorisme?
Ik geef eerlijk toe dat ik dat doe. Ik kom centraal station niet meer binnen, noch vind je mij op de meir of zaterdags- zondagsmarkt.
Ik ben altijd in de minderheid en ik straal iets "ongelovig" uit.

fallen_angel 8 augustus 2016 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8192421)
Ik geef eerlijk toe dat ik dat doe. Ik kom centraal station niet meer binnen, noch vind je mij op de meir of zaterdags- zondagsmarkt.
Ik ben altijd in de minderheid en ik straal iets "ongelovig" uit.

Ik vermijd het OCMW, te hoge concentratie potentiële terroristen daar.

Klein Licht 8 augustus 2016 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8192421)
Ik geef eerlijk toe dat ik dat doe.

Rij je nog met de auto?

Peche 8 augustus 2016 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8192480)
Rij je nog met de auto?

Heel soms. Waarom?
Ik moet mijn rijbewijs opnieuw doen. Anders dagelijks.

Klein Licht 10 augustus 2016 10:26

Omdat dat veel gevaarlijker is dan gaan winkelen of de trein nemen

Hypochonder 10 augustus 2016 10:32

Logisch dat de veiligheidsdiensten meer blootgesteld worden aan terreur dan de doorsnee burger. En Jambon zijn kop niet meer durven tonen? Ik vraag mij dit ook af maar dan wel van rode rakkers zoals Di Rupo, Magnette, Anciaux, VDB, Tobback en consoorten.

vlijmscherp 10 augustus 2016 10:46

Citaat:

tuurlijk vermijd ik dat niet. Waarom zou ik?

De schoofzak 10 augustus 2016 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8191771)
De liberale politievakbond vindt dat het dreigingsniveau voor agenten onmiddellijk moet opgetrokken worden van 2 naar 3.
Als de politie al niet meer voor haar eigen veiligheid kan instaan; hoe kan ze dan nog instaan voor de veiligheid van de burger?
Ik versta niet dat de politici (Geens, Jambon en consoorten) ook maar hun hoofd durven laten zien in de kamer van die 2 agentes. Zij en gans de regering moesten zich werkelijk schamen.

't Is gelijk met de staatsschuld.

De toestand is dramatisch, maar niet ernstig.

Ik bedoel daarmee dat gij ne zagevent zijt, zelfs al is de toestand niet rooskleurig. Met al uw overdrijvingen.

.

vlijmscherp 10 augustus 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8192484)
Heel soms. Waarom?
Ik moet mijn rijbewijs opnieuw doen. Anders dagelijks.

elke week vallen er doden op onze wegen.

Universalia 10 augustus 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8192419)
Ja en? Er zijn mensen die niet meer naar Turkije en Marokko op vakantie gaan.

Dat is ook het beste plan om naar dat soort landen niet meer op reis te gaan in de zin van ze daar niet nog rijker te gaan maken dan ze al zijn.

Blijf daar gewoon weg, dat zijn moslimlanden, leg die hun toeristische sector plat.

Politiediensten in de tegenwoordige tijden, ik heb respect voor die mensen!!

Het gevaar schuilt er in dat, zoals in Nederland al aan de gang is dacht ik, mensen milities gaan opzetten, wat op zich best een gevaarlijke situatie kan creëren. 8O

Skobelev 10 augustus 2016 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8194748)
Omdat dat veel gevaarlijker is dan gaan winkelen of de trein nemen

Het verschil tussen een "ongeval" en een "terroristische moordaanslag" is u niet bekend?

De meeste mensen sterven in een bed, dat maakt een bed de gevaarlijkste plaats voor de mens.

Xenophon 10 augustus 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8194778)
Dat is ook het beste plan om naar dat soort landen niet meer op reis te gaan in de zin van ze daar niet nog rijker te gaan maken dan ze al zijn.

Blijf daar gewoon weg, dat zijn moslimlanden, leg die hun toeristische sector plat.

Politiediensten in de tegenwoordige tijden, ik heb respect voor die mensen!!

Het gevaar schuilt er in dat, zoals in Nederland al aan de gang is dacht ik, mensen milities gaan opzetten, wat op zich best een gevaarlijke situatie kan creëren. 8O

Je zou denken dat het een normaal gegeven is dat wanneer de politie de mensen niet kan beschermen - ze hebben dat nooit gekund maar nu wordt het wel extra duidelijk - ze dat zelf zullen organiseren.

Daar is niets verkeerd mee, in tegendeel, het is de normale toestand.

Xenophon 10 augustus 2016 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8194752)
Logisch dat de veiligheidsdiensten meer blootgesteld worden aan terreur dan de doorsnee burger. En Jambon zijn kop niet meer durven tonen? Ik vraag mij dit ook af maar dan wel van rode rakkers zoals Di Rupo, Magnette, Anciaux, VDB, Tobback en consoorten.

Waarom zijn er dan veel meer burgers dood door moslimbommen?

IJsboer 10 augustus 2016 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8191771)

Allemaal praatjesmakerij! Er is niemand, letterlijk niemand in de politiek die ballen heeft en iets DOET aan deze situatie. Ge moet u eens inbeelden dat een poltieker een pamper draagt en na een interview een tutje in zijn mond steekt. Dat is heel makkelijk. Want zo komen ze bij mij in ieder geval over.

Klein Licht 10 augustus 2016 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8194818)
Het verschil tussen een "ongeval" en een "terroristische moordaanslag" is u niet bekend?

De meeste mensen sterven in een bed, dat maakt een bed de gevaarlijkste plaats voor de mens.

Zeer juist, binnen blijven of op de grond slapen is dan ook totale onzin

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be