Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   lijdt u aan terreurfobie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233997)

HOUZEE ! 8 augustus 2016 14:00

lijdt u aan terreurfobie?

Nieuwe tijden zijn aangebroken, dus de linkerzijde hanteert een nieuwe woordenschat. Na de introductie van het woord 'islamofobie', spreekt men nu over 'terreurfobie'.
LVDK heeft het daar vandaag over in zijn opiniestuk in HLN, maar dat artikel zit achter de betaalmuur : http://www.hln.be/plus/nieuws/nieuws...n-va-a2824781/
De inhoud is feitelijk niet belangrijk. Eerder het woordje 'terreurfobie' is dat.

Ik ben islamofoob dus ook terreurofoob. Ik ga nooit naar evenementen in steden waar veel moslims zitten, dus dat zou best kunnen. En u, bent u een terreurofoob?

dalibor 8 augustus 2016 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8192745)
Nieuwe tijden zijn aangebroken, dus de linkerzijde hanteert een nieuwe woordenschat. Na de introductie van het woord 'islamofobie', spreekt men nu over 'terreurfobie'.
LVDK heeft het daar vandaag over in zijn opiniestuk in HLN, maar dat artikel zit achter de betaalmuur : http://www.hln.be/plus/nieuws/nieuws...n-va-a2824781/
De inhoud is feitelijk niet belangrijk. Eerder het woordje 'terreurfobie' is dat.

Ik ben islamofoob dus ook terreurofoob. Ik ga nooit naar evenementen in steden waar veel moslims zitten, dus dat zou best kunnen. En u, bent u een terreurofoob?

En gaat u naar die steden, los van evenementen? Of blijf je in je dorp?

HOUZEE ! 8 augustus 2016 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8192747)

Ik blijf in mijn dorp, tenzij het echt niet anders kan (bepaalde winkels, administratieve aangelegenheden, ...). Omdat ik niet goed weet hoe ik moet reageren als ik moslims zie (weglopen, negeren, ...) en ik ook niet ben opgegroeid tussen al die vuiligheid

Libro 8 augustus 2016 14:14

Alle neologisme eindigend op "-fobie" worden de nieuwe wezelwoorden: inhoudsloze discussiestoppers genre "racisme" en "fascisme". Maar ik pas inderdaad mijn gedrag aan, zoals pendelen met de auto i.p.v. met de trein.

Libro 8 augustus 2016 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8192757)
Ik blijf in mijn dorp, tenzij het echt niet anders kan (bepaalde winkels, administratieve aangelegenheden, ...). Omdat ik niet goed weet hoe ik moet reageren als ik moslims zie (weglopen, negeren, ...) en ik ook niet ben opgegroeid tussen al die vuiligheid

Ik ben opgegroeid tussen verschillende nationaliteiten (vooral Spanjaarden en hier en daar een exotischer nationaliteit). En dan zag ik op een avond alleen maar maghrebijnen lopen die enkel Frans of één of ander Noord-Afrikaans spraken. Ik was toen de enige blanke en de enige Nederlandstalige op straat. Toen zijn mijn ogen opengegaan.

metten 8 augustus 2016 14:28

Een fobie is volgens naslagwerken een onredelijke of irrationele angst voor iets of voor een toekomstige gebeurtenis. Ik vraag mij af of angst voor een terreuraanslag wel onredelijk dan wel gerechtvaardigd is.

Thuleander 8 augustus 2016 14:42

Citaat:

Ik blijf zoveel mogelijk in mijn bos.
Woestijnmensen komen hier niet.
Die zijn bang van bomen.

Peche 8 augustus 2016 17:07

Wel een goede cultuurrelativist.... Zuig daar maar eens een puntje aan....

Piero 8 augustus 2016 17:33

Toeristen blijven weg uit Vlaanderen.

http://nos.nl/artikel/2124041-toeris...cc_skip_wall=1

Pericles 8 augustus 2016 17:44

Citaat:

Als jonge vrouw alleen s'avonds achter het station van Leuven en dan langs de Rondestraat of het Lokomotievenpad, dat valt toch stevig af te raden.
En centrum Leuven , de Glasblazerijstraat en de Fontijnstraat, ik denk dat dat gegarandeerd prijs is.

Xenophon 8 augustus 2016 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8192946)
Toeristen blijven weg uit Vlaanderen.

http://nos.nl/artikel/2124041-toeris...cc_skip_wall=1

Dat is positief.

Op naar Griekse toestanden.

Misschien moet er iemand een liedje schrijven over de rente die binnenkort gaat stijgen, een gegeven waar het angstvallig stil rond blijft.

Paddenstoel 11 augustus 2016 16:57

Stijgende rente is nog niet voor morgen.

Of dat ook geldt voor terreuraanslagen?

Ik sluit me aan bij "metten". De angst voor terreuraanslagen was relatief irrationeel ongeveer 2-3 jaar geleden. Recent zijn we in een trein gestapt die niet snel gaat stoppen.
Als er door terroristen aan schaalverkleining en nog meer willekeur wordt gedaan, betekent dit dat ik en u ons elk moment aan een uithaal richting hals, nek of in de rug of bom kunnen verwachten.
Kleinschaliger zijn er nog heel wat plaatsen waar veel mensen bij mekaar komen te bedenken die onveilig zijn en niet beveiligbaar zijn.

Voorbeelden geven lijkt me niet nodig, iedereen kan er zelf wel een heleboel bedenken.

Op straat komen als vrouw alleen is zelfs overdag een probleem in veel wijken.

Peche 12 augustus 2016 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel (Bericht 8196311)
Voorbeelden geven lijkt me niet nodig, iedereen kan er zelf wel een heleboel bedenken.

Op straat komen als vrouw alleen is zelfs overdag een probleem in veel wijken.

2

Moet je het eens inbeelden hoe dat is als je vriendin meermaals gevolgd, aangesproken, bekeken wordt.
En wat doet de regering? Integreren van meer.
Ik zal nooit vergeten hoe Homans dat wegrelativeerde bij Karen en de Coster.

Gelukkig zijn wij nog niet geconfronteerd met echte betastingen, maar er zijn heel veel meisjes die daar wel slachtoffer van zijn. Zoiets laat een diepe impact na.
Sowieso is het voor meisjes heel onaangenaam geworden. Ons vrije Westen is kapot gemaakt.

Jay-P. 12 augustus 2016 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8196678)
2

Moet je het eens inbeelden hoe dat is als je vriendin meermaals gevolgd, aangesproken, bekeken wordt.

Gelukkig zijn wij nog niet geconfronteerd met echte betastingen, maar er zijn heel veel meisjes die daar wel slachtoffer van zijn. Zoiets laat een diepe impact na.
Sowieso is het voor meisjes heel onaangenaam geworden. Ons vrije Westen is kapot gemaakt.

Gij, gij lijdt aan LDVD volgens m'n bescheiden mening. :-(

Hypochonder 12 augustus 2016 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8192764)
Alle neologisme eindigend op "-fobie" worden de nieuwe wezelwoorden: inhoudsloze discussiestoppers genre "racisme" en "fascisme".

Inderdaad, dat zijn gewoon variaties op "de bange blanke mens." Het maakt deel uit van de poco/linkse boodschap wij zijn slim en niet bang, jullie zijn dom en bang voor het onbekende... Een zeer krachtige boodschap die decennia lang zeer goed zijn werk gedaan heeft maar die nu almaar meer overstemd wordt door de dagelijkse realiteit. Linkse vriendjes worden nu ook bang en ze zweren hun zeemzoete multiculdroom af.

Peche 12 augustus 2016 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8196681)
Gij, gij lijdt aan LDVD volgens m'n bescheiden mening. :-(

neen aan jaloezie en bezorgdheid. Ze moeten de vrouwen met rus laten.

Boduo 12 augustus 2016 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8192757)

Veel moslims hebben een overdreven geldingsdrang: ze willen komen van ZERO tot HERO.

Dat noemt men nu radicalisering.

Indomitable 12 augustus 2016 08:40

Nee, maar ik heb wel wat last de laatste tijd van verwardfobie .

Another Jack 12 augustus 2016 08:40

Ik ga steeds in mijn kogelwerende vest en helm buiten.
In de Delhaize valt dat nog mee, maar wat als ik straks met de kinderen ga zwemmen?

Boduo 12 augustus 2016 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8196678)
2

From zero to hero: dat denken ze dat ze zijn.
In de scholen moeten onze meisjes leren hoe ze zich moeten verweren.
In de turnlessen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be