Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Over de financiële transfers naar Wallonië zegt Bart De Wever geen woord meer. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234047)

demonen 10 augustus 2016 17:16

Over de financiële transfers naar Wallonië zegt Bart De Wever geen woord meer.

Waarom doet De Wever dat? Hij heeft het Vlaams-nationalisme voor het eerst in generaties een verkiezingsoverwinning bezorgd.

GRAMMENS: Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet ik een anekdote vertellen. In december 2006, toen de N-VA nog een kartel vormde met de CD&V en geld kreeg van die partij, kwam het grote nieuws dat Jean-Marie Dedecker naar de N-VA zou overstappen. Ik stond op het punt om Dedecker te feliciteren - we kennen elkaar - toen de overstap alweer werd afgeblazen. De Wever heeft Dedecker toen een dolk in de rug gestoken. Ik heb naderhand in Journaal een hoofdartikel aan die episode gewijd. In de laatste alinea noemde ik Bart De Wever een stinkerd. Dat was ook de naam die wij als kinderen op het Sint-Jan-Berchmanscollege in Brussel gaven aan valsspelers op de speelplaats.

U hebt Bart De Wever nooit vertrouwd.

GRAMMENS: Inderdaad. Ik had De Wever door vanaf dag één. Een potentiële medestander zoals Dedecker zo om de tuin leiden! En dan maar liegen en bedriegen, alsof hij zich alles kan permitteren. Ik dacht toen bij mezelf: als die man zo doorgaat, gaat hij op den duur nog heel Vlaanderen bedriegen. En die verwachting is uitgekomen. Bart De Wever heeft zich nu ontpopt tot een groot verdediger van België. Ik vond hem in 2006 een stinkerd, en tien jaar later vind ik dat nog altijd.

Wat gebeurt er straks bij de verkiezingen in 2019?

GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken. Na bewezen diensten voor België zal de N-VA mogen inpakken. Mensen die zo openlijk onbetrouwbaar en oneerlijk zijn gebleken, zijn geen knip voor de neus waard. Een Vlaams spreekwoord zegt: eerlijk duurt het langst. Dat is in het echte leven ook zo. Daarom heeft iemand met het politieke curriculum van De Wever geen toekomst.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...ad-737963.html

De Wever is een ordinaire zakkenvuller, niets meer en niets minder.

Xenophon 10 augustus 2016 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8195262)
Waarom doet De Wever dat? Hij heeft het Vlaams-nationalisme voor het eerst in generaties een verkiezingsoverwinning bezorgd.

GRAMMENS: Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet ik een anekdote vertellen. In december 2006, toen de N-VA nog een kartel vormde met de CD&V en geld kreeg van die partij, kwam het grote nieuws dat Jean-Marie Dedecker naar de N-VA zou overstappen. Ik stond op het punt om Dedecker te feliciteren - we kennen elkaar - toen de overstap alweer werd afgeblazen. De Wever heeft Dedecker toen een dolk in de rug gestoken. Ik heb naderhand in Journaal een hoofdartikel aan die episode gewijd. In de laatste alinea noemde ik Bart De Wever een stinkerd. Dat was ook de naam die wij als kinderen op het Sint-Jan-Berchmanscollege in Brussel gaven aan valsspelers op de speelplaats.

GRAMMENS: Inderdaad. Ik had De Wever door vanaf dag één. Een potentiële medestander zoals Dedecker zo om de tuin leiden! En dan maar liegen en bedriegen, alsof hij zich alles kan permitteren. Ik dacht toen bij mezelf: als die man zo doorgaat, gaat hij op den duur nog heel Vlaanderen bedriegen. En die verwachting is uitgekomen. Bart De Wever heeft zich nu ontpopt tot een groot verdediger van België. Ik vond hem in 2006 een stinkerd, en tien jaar later vind ik dat nog altijd.

GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken. Na bewezen diensten voor België zal de N-VA mogen inpakken. Mensen die zo openlijk onbetrouwbaar en oneerlijk zijn gebleken, zijn geen knip voor de neus waard. Een Vlaams spreekwoord zegt: eerlijk duurt het langst. Dat is in het echte leven ook zo. Daarom heeft iemand met het politieke curriculum van De Wever geen toekomst.

Het is inderdaad zo dat als je me vroeger verteld had dat Bart De Wever Hugo Schiltz als anti-Vlaming nog zou voorbijsteken, dat had ik niet voor mogelijk gehouden.

Zeus 10 augustus 2016 17:37

"Ik had hem door" - 't is niet dat BDW er een geheim van maakt hé:

Bart De Wever: " "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"

en zijn apostel uit brasschaat:

"Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"

Mindset 10 augustus 2016 17:51

Citaat:

misschien gaan een deel van die transfers nu naar Antwerpen?

Rahowa 10 augustus 2016 19:03

Verbannen naar de Walen die luis!

Nebur 10 augustus 2016 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8195347)

Weer iets te diep in het glas gekeken?

4x10E6 10 augustus 2016 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8195347)

.. spreekt vanzelf : het transferseizoen is nog niet geopend .. nooit vermoed dat er een voetbalgek schuilde in El Berbero ..

De schoofzak 10 augustus 2016 19:18

GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken.

Heel lang gaan we niet moeten wachten, om te weten te komen of de Gram gelijk heeft.

Ondertussen doen we maar rustig voort.

.

demonen 10 augustus 2016 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8195366)
GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken.

Heel lang gaan we niet moeten wachten, om te weten te komen of de Gram gelijk heeft.

Ondertussen doen we maar rustig voort.

.

Gij zijt een kleine garnaal en zit niet mee aan de vetpotten.
Bourgeois heeft ondertussen al meer snoepreisjes gemaakt dan Happart.
Heert haalt het onderste uit de kan, de man is bijna bejaard en de vlaamse zaak interesseert hem geen zak.
Hun leuze is : eigen zakken eerst.

vanderzapig 10 augustus 2016 19:50

Citaat:

Ik stond op het punt om Dedecker te feliciteren - we kennen elkaar - toen de overstap alweer werd afgeblazen. De Wever heeft Dedecker toen een dolk in de rug gestoken. Ik heb naderhand in Journaal een hoofdartikel aan die episode gewijd. In de laatste alinea noemde ik Bart De Wever een stinkerd. Dat was ook de naam die wij als kinderen op het Sint-Jan-Berchmanscollege in Brussel gaven aan valsspelers op de speelplaats.

Verraad is niet nodig om het afspringen van die onderhandelingen te kunnen verklaren. De koppigheid en het ego van Einzelgänger Dedecker is normaal gezien genoeg.

Staat dat artikel van Grammens ergens online?

strijkijzer 10 augustus 2016 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8195407)
Verraad is niet nodig om het afspringen van die onderhandelingen te kunnen verklaren. De koppigheid en het ego van Einzelgänger Dedecker is normaal gezien genoeg.

Staat dat artikel van Grammens ergens online?

Zit achter betaalmuur van Knack.

De schoofzak 10 augustus 2016 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8195456)

Als je je registreert zonder abonnement, dan krijg je toch toegang tot enkele artikels uit die muur, per week of per maand (of zoiets). Je kan dan makkelijk kiezen uit het overzicht van artikelen van de mail die ze je regelmatig sturen.

.

De schoofzak 10 augustus 2016 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8195375)
Gij zijt een kleine garnaal en zit niet mee aan de vetpotten.
Bourgeois heeft ondertussen al meer snoepreisjes gemaakt dan Happart.
Heert haalt het onderste uit de kan, de man is bijna bejaard en de vlaamse zaak interesseert hem geen zak.
Hun leuze is : eigen zakken eerst.

Behalve dat ik inderdaad een kleine garnaal ben, heb je in de quote hierboven evenveel gelijk als in je geraaskal over netto-ontvangers.

.

Den Duisteren Duikboot 10 augustus 2016 21:06

Citaat:

Alsof er, op een handjevol ijzervreters na, nog iemand wakker ligt van de 'Vlaamse' koers van de N-VA.

De N-VA heeft kunnen surfen op de BHV-hype, maar ze heeft die kiezers maar kunnen vasthouden door hun rechtse beloftes op het vlak van migratie, asiel en integratie. Na in de federale regering te zijn gestapt werden de verbroken 'Vlaamse' beloftes van de N-VA haar dan ook nauwelijks aangerekend: integendeel, de partij hield de eerste tijd prima stand in de peilingen. De Wever had daar ongetwijfeld op gespeculeerd. Goed gegokt, zeggen we dan.

Wat de N-VA gaandeweg wél kiezers kost is het impopulaire sociaal-economische beleid.

Wat krijgen we dan in 2019? Als de N-VA dan op haar Vlaamse strepen gaat staan zal dat niet alleen weinig geloofwaardig overkomen, er zal ook geen enkele partij zijn die daar ver in mee zal willen gaan en er ligt geen 'Vlaams' dossier klaar dat eenzelfde hype als die van BHV kan genereren. Het enige wat de N-VA werkelijk in de strijd kan werpen is haar immigratiebeleid en haar aanpak van de terreurdreiging. Die is verre van perfect, maar de meeste kiezers beseffen dat ze van de andere partijen nog minder te verwachten hebben.

Kortom, de Vlaamse kaart trekken zal (opnieuw) voor een andere keer zijn. Met het oog op 'de veiligheid van de burger' en gelet op de 'urgentie van de terreurdreiging' zal de nadruk liggen op een krachtdadig veiligheids- en immigratiebeleid. Daartoe zal de N-VA er veel aan gelegen zijn om de posten van Binnenlandse Zaken en Asiel & Migratie andermaal te bemannen. Op sociaal-economisch vlak zal de partij wat meer uit de wind gaan staan en de hete aardappel doorschuiven naar CD&V.

Bij een Vlaamse koers heeft de N-VA dus niet veel te winnen. Daarmee kunnen ze mensen als Grammens misschien zoet krijgen, maar dat zijn symboolfiguren. Die man beweert in dat interview zelfs dat België een groter gevaar is dan IS. Kan het nog gekker?

quercus 10 augustus 2016 21:11

Mark Grammens is 83 jaar oud. Ik vrees dat hij mentaal niet meer zo erg bij is. Ook nogal erg veel wrok en bitterheid.

Hypochonder 10 augustus 2016 21:16

Grammens heeft precies nogal last van gramschap. Wie speelplaats-termen als "stinkerd" gebruikt die zijn argumenten vallen in het water.

DucDEnghien 10 augustus 2016 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8195477)
Grammens heeft precies nogal last van gramschap. Wie speelplaats-termen als "stinkerd" gebruikt die zijn argumenten vallen in het water.

Och, typisch Vlaams-nationalistisch. Daar vallen we niet meer over.

fbpolitics 11 augustus 2016 01:11

Omdat hij zich aan zijn woord houdt en tijdens deze regeerperiode maximaal geen communautaire kwesties op tafel zou brengen.
Nu hebben we eens iemand die zijn woord houdt, ook al wordt dit feit nu misschien gebagatelliseerd, en nu is het ook niet goed.

Iemand die verder kijkt dan de zogezegde populaire praat van BDW, weet dat het op de achtergrond alle hens aan dek is om de "Vlaamse kwestie" terug te brengen tegen de verkiezingen. Was men niet een soort van "nieuwe Vlaamse grondwet" aan het schrijven of een "nieuwe staatshervorming" om het confederalisme in te voeren... ? Juist! Dus, misschien uit het oog, zijnde tijdelijk, maar zeker NIET uit het hart.
.

strijkijzer 11 augustus 2016 05:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8195595)
Omdat hij zich aan zijn woord houdt en tijdens deze regeerperiode maximaal geen communautaire kwesties op tafel zou brengen.
Nu hebben we eens iemand die zijn woord houdt, ook al wordt dit feit nu misschien gebagatelliseerd, en nu is het ook niet goed.

Iemand die verder kijkt dan de zogezegde populaire praat van BDW, weet dat het op de achtergrond alle hens aan dek is om de "Vlaamse kwestie" terug te brengen tegen de verkiezingen. Was men niet een soort van "nieuwe Vlaamse grondwet" aan het schrijven of een "nieuwe staatshervorming" om het confederalisme in te voeren... ? Juist! Dus, misschien uit het oog, zijnde tijdelijk, maar zeker NIET uit het hart.
.

Men heeft van twee kwaden één goed proberen maken, het gezaag van de achterban over de Vlaamse zaak en Vuye waar men niets mee aankon in één manoeuvre kalmeren. Dus die is ergens iets aan het schrijven nu. Een nieuw Vlaams handgrondvest dat moet dienen voor het federaal niveau of zoiets.

4x10E6 11 augustus 2016 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8195456)

.. kenmerkend hoe de vlaemsche strijd er tot één van het kapitaal, de bazen en hun poepers is verworden ..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be