Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   breng hulde aan onze militairen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234069)

HOUZEE ! 11 augustus 2016 18:13

breng hulde aan onze militairen

Een soldaat aan het woord. De open brief post ik hieronder.

bron : http://newsmonkey.be/article/70206

"Ik ben die soldaat, degene die dag na dag door de steden gaat met het doel om jou te beschermen. Soms in de regen, soms bij 40 graden en ik hoor je al zeggen dat 'je hiervoor gekozen hebt'. Ik ben die soldaat, degene die zijn thuisland verlaat voor een ander land. Een soldaat die de mensen die hij graag ziet verlaat, zonder te weten of hij levend kan terugkeren en ik hoor je al zeggen dat 'je daarvoor ook gekozen hebt'."

Waarop de schrijver eraan toevoegt dat hij niet heeft getekend voor alle beledigingen en het gebrek aan respect. Wel is hij iedereen dankbaar die even de tijd neemt om eenvoudig "hallo" te zeggen, of om de militairen even te bedanken. "Ze herinneren ons er constant aan dat we geen pionnen in uniformen zijn die hier enkel zijn om burgers te doen geloven dat ze veilig zijn, om de angst uit hun blik weg te nemen bij elke verdenking van een aanslag."

"Soms vermijden ze dat we in droefheid verzinken, wanneer we beseffen dat we op amper een uur rijden van thuis zijn, maar er niet naartoe kunnen gaan." Het kan zijn dat sommige mensen bang zijn om de militairen in hun imposante uniformen te benaderen, maar die stelt hij gerust: "Vergeet nooit dat we in de eerste plaats mensen zijn en dat we dezelfde gevoelens als jij ervaren."

"Een welgemeende dank u aan al die burgers die ons iedere dag steunen. Stop daar nooit mee, integendeel, doe het nog vaker als je kan. Steun, dat is zo belangrijk."

Als u dus morgen een militair ziet, begroet hem dan vriendelijk zodat ze weten dat wij hen steunen. Want we gaan onze soldaten nog hard nodig hebben in de strijd tegen de islam.

Gamla 11 augustus 2016 18:18

Kom zeg. :-)

Reverberation 11 augustus 2016 18:29

Gamla 11 augustus 2016 18:35

Nu breng ik hulde, Reverberation.

Zeus 11 augustus 2016 18:44

Jezus mina, wat een huilebalk.

Denkt die overbetaalde stadswacht nu echt dat hij zo een belangrijke en gevaarlijke job heeft dat iedere burger een impressie moet brengen van Marc groet 's morgens de dingen?

"Dag ventje met de fiets op de vaas met de bloem
ploem ploem
dag stoel naast de tafel
dag brood op de tafel
dag visserke-vis met de pijp
dag boefferke met de pief poef paf
dag agentje mijn"

'Onze jongens', de frêle bloempjes.

Xenophon 11 augustus 2016 18:59

Het is nog niet te laat, ze kunnen nog een stiel leren en echt gaan werken.

Indomitable 11 augustus 2016 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8196371)
...

Als u dus morgen een militair ziet, begroet hem dan vriendelijk zodat ze weten dat wij hen steunen. Want we gaan onze soldaten nog hard nodig hebben in de strijd tegen de islam.

kelt 11 augustus 2016 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8196400)
Het is nog niet te laat, ze kunnen nog een stiel leren en echt gaan werken.

Het schitterende aan de huidige,jonge,generatie militairen is dat "in het leger" zijn voor hen een fase in hun leven is.
Ze zullen wel degelijk ,waarschijnlijk nog voor hun 30ste,afscheid nemen van DAT leven ,en iets anders gaan doen....

En,in tegenstelling tot 30 jaar geleden, staat dat ZEER goed op uw CV!

Klein Licht 12 augustus 2016 10:23

Met dank aan onze vlaamse Tennyson hier ga ik nog meer moeite hebben mijn lach in te houden als ik langs die kogelkussentjes rij

'Imposante uniformen' :rofl:

Hypochonder 12 augustus 2016 10:29

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat dit een Waal is. Er worden honderden jobs uitgeoefend waarvoor nooit een greintje waardering wordt getoond, krijgen deze mensen dan ook een platform om uit te huilen in de media?

De schoofzak 12 augustus 2016 11:58

Hulde ?
Een goeiendag ? Ok ja, we moeten wel wat vriendelijker zijn in de normale omgang.
Maar je mag die militair ook niet verstrooien: zijn aandacht moet scherp blijven op wat anders dan knikkende oudjes, juffen of bakvissen.

(ze kunnen ook goed opgevangen worden in de gemeentes natuurlijk. Hoe zat dat weer met die dames in die Brusselse gemeentes die een kleine private receptie organiseerden na de diensturen; klein maar des te intiemer ...)

Brood op de plank !
Ik hoop dat minister Put de operationele militairen een gepaste vergoeding/verhoging kan bezorgen.

.

Xenophon 12 augustus 2016 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8197107)
Hulde ?
Een goeiendag ? Ok ja, we moeten wel wat vriendelijker zijn in de normale omgang.
Maar je mag die militair ook niet verstrooien: zijn aandacht moet scherp blijven op wat anders dan knikkende oudjes, juffen of bakvissen.

(ze kunnen ook goed opgevangen worden in de gemeentes natuurlijk. Hoe zat dat weer met die dames in die Brusselse gemeentes die een kleine private receptie organiseerden na de diensturen; klein maar des te intiemer ...)

Brood op de plank !
Ik hoop dat minister Put de operationele militairen een gepaste vergoeding/verhoging kan bezorgen.

.

Heb geen schrik, die jongens trekken alle dagen extra marsbevel.

Het zou me trouwens ook niet verbazen dat de dienst die ze nu kloppen dubbel telt in jaren voor het pensioen.

Boduo 12 augustus 2016 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8197126)
Heb geen schrik, die jongens trekken alle dagen extra marsbevel.

Het zou me trouwens ook niet verbazen dat de dienst die ze nu kloppen dubbel telt in jaren voor het pensioen.

Et alors ???

Skobelev 12 augustus 2016 13:24

Man man man...

Vroeger waren onze militairen Ijzeren mannen op houten boten, nu zijn het houten mannen op ijzeren boten. Houten mannen met houtworm.

Xenophon 12 augustus 2016 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8197210)
Et alors ???

Zeg het gerust in het Nederlands.

Thuleander 12 augustus 2016 13:56

Hopelijk wordt deze bleitsmoel snel ontmaskerd en correct gestraft door zijn collega's voor het aanrichten van deze imagoschade.

Klein Licht 12 augustus 2016 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8197126)
Heb geen schrik, die jongens trekken alle dagen

Het zijn dan ook gewoon volwassen scouts

Libro 13 augustus 2016 11:24

Deze jongen apprecieert tenminste nog de moeite.

reservespeler 13 augustus 2016 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8196371)
Een soldaat aan het woord. De open brief post ik hieronder.

bron : http://newsmonkey.be/article/70206

"Ik ben die soldaat, degene die dag na dag door de steden gaat met het doel om jou te beschermen. Soms in de regen, soms bij 40 graden en ik hoor je al zeggen dat 'je hiervoor gekozen hebt'. Ik ben die soldaat, degene die zijn thuisland verlaat voor een ander land. Een soldaat die de mensen die hij graag ziet verlaat, zonder te weten of hij levend kan terugkeren en ik hoor je al zeggen dat 'je daarvoor ook gekozen hebt'."

Waarop de schrijver eraan toevoegt dat hij niet heeft getekend voor alle beledigingen en het gebrek aan respect. Wel is hij iedereen dankbaar die even de tijd neemt om eenvoudig "hallo" te zeggen, of om de militairen even te bedanken. "Ze herinneren ons er constant aan dat we geen pionnen in uniformen zijn die hier enkel zijn om burgers te doen geloven dat ze veilig zijn, om de angst uit hun blik weg te nemen bij elke verdenking van een aanslag."

"Soms vermijden ze dat we in droefheid verzinken, wanneer we beseffen dat we op amper een uur rijden van thuis zijn, maar er niet naartoe kunnen gaan." Het kan zijn dat sommige mensen bang zijn om de militairen in hun imposante uniformen te benaderen, maar die stelt hij gerust: "Vergeet nooit dat we in de eerste plaats mensen zijn en dat we dezelfde gevoelens als jij ervaren."

"Een welgemeende dank u aan al die burgers die ons iedere dag steunen. Stop daar nooit mee, integendeel, doe het nog vaker als je kan. Steun, dat is zo belangrijk."

Dat vind ik er persoonlijk een beetje over:
  1. Ze zijn militair, toch geen doetjes zeker
  2. een militair met een opdracht moet zo weinig mogelijk afgeleid worden.

Binnenkort verlangen ze:
  1. Een knuffel van iedere mooie vrouw
  2. Gaan ze met die mooie vrouwen een selfie maken

Jay-P. 13 augustus 2016 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8197248)
Zeg het gerust in het Nederlands.

Na, und?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be