Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Artsen te kort, patiëntenstop ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234085)

Universalia 12 augustus 2016 10:02

Artsen te kort, patiëntenstop ...

Misschien maakte U het ook al mee.

Uw huisdokter waar u jarenlang een goede 'relatie' met aangeknoopt had kiest voor zijn pensioen wat u het hem/haar ook zal gunnen.

U bent dus verplicht om op zoek te gaan naar een andere huisdokter en dan komt de kat op de koord.

Er zijn artsen te kort.

Ook bouwen er vele dokters een patiëntenstop in.

Steeds meer jonge huisartsen voeren patiëntenstop in

U zoekt naarstig verder naar een nieuwe huisdokter maar de kans is tegenwoordig best klein dat u die dokter snel zal 'vinden'.

Dus, dan sta je daar te jammerklachten en na te denken wat er met uw dossier gebeurd is nadat uw vroegere huisarts van zijn/haar pensioen is gaan 'genieten'.

Ook zij 'vechten/vochten' om het beroep 'aantrekkelijker te maken

Ik ben zelf in zo een rare situatie terechtgekomen en ik heb nog steeds geen nieuwe huisdokter 'gevonden' en op de spoed in een kliniek loop je echt zomaar niet binnen als er iets mocht misgaan met uw gezondheid, begrijpelijk dat men dat niet doet maar toch.

Medinieuws

Zo zie je maar ... :roll:

Niet getreurd, al die bootvluchtelingen zijn allemaal artsen dus is dat binnenkort ook opgelost. Yeah right!!!! :rofl:

Den Duisteren Duikboot 12 augustus 2016 10:14

In Wallonië hebben ze te veel artsen - of toch meer dan er riziv-nummers beschikbaar zijn. In Vlaanderen hebben ze er te weinig - zij het wel zoveel als er riziv-nummers beschikbaar zijn.

Naar verluidt is Vlaanderen goed bezig en Wallonië slecht.

*kuch*

Sukkelaar 12 augustus 2016 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8196929)
Misschien maakte U het ook al mee.

Uw huisdokter waar u jarenlang een goede 'relatie' met aangeknoopt had kiest voor zijn pensioen wat u het hem/haar ook zal gunnen.

U bent dus verplicht om op zoek te gaan naar een andere huisdokter en dan komt de kat op de koord.

Er zijn artsen te kort.

Ook bouwen er vele dokters een patiëntenstop in.

Steeds meer jonge huisartsen voeren patiëntenstop in

U zoekt naarstig verder naar een nieuwe huisdokter maar de kans is tegenwoordig best klein dat u die dokter snel zal 'vinden'.

Dus, dan sta je daar te jammerklachten en na te denken wat er met uw dossier gebeurd is nadat uw vroegere huisarts van zijn/haar pensioen is gaan 'genieten'.

Ook zij 'vechten/vochten' om het beroep 'aantrekkelijker te maken

Ik ben zelf in zo een rare situatie terechtgekomen en ik heb nog steeds geen nieuwe huisdokter 'gevonden' en op de spoed in een kliniek loop je echt zomaar niet binnen als er iets mocht misgaan met uw gezondheid, begrijpelijk dat men dat niet doet maar toch.

Medinieuws

Zo zie je maar ... :roll:

Niet getreurd, al die bootvluchtelingen zijn allemaal artsen dus is dat binnenkort ook opgelost. Yeah right!!!! :rofl:

Die ganse artsenproblematiek is voor mij totaal onbegrijpelijk. Ze start met een lang en moeilijk ingangsexamen waar heel wat kandidaten in sneuvelen. Daarbij er dan ook nog een numerus clausus.

Dan volgen zware studiejaren waarop ik geen kritiek heb : de afgestudeerden moeten inderdaad klaar zijn om hun job naar voldoening te verrichten en als ze dan beginnen werken starten er velen een deeltijdse praktijk.

Mijn vraag is waarom zo een strenge voorselectie. En dan maar klagen dat er te weinig zijn!

Zeus 12 augustus 2016 10:39

Smijt die markt gewoon open. Geen numerus clausus meer.
Maak een einde aan de kunstmatige schaarste die de artsenlobby zelf heeft gecreëerd.

Sukkelaar 12 augustus 2016 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8196959)
Smijt die markt gewoon open. Geen numerus clausus meer.
Maak een einde aan de kunstmatige schaarste die de artsenlobby zelf heeft gecreëerd.

Zie je de huidige regering hiervoor actie ondernemen? Ik niet.

De schoofzak 12 augustus 2016 11:27

a) welke regering en wanneer, is begonnen met zo'n selectief toegangsexamen?
b) zijn we volledig blind geworden voor de redenen waarom ze dat destijds invoerden ?
c) welke ministers van volksgezondheid hebben wel of niet tijdig genoeg de juiste aantallen toelatingen te voorzien ?

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be