![]() |
Gerechtigheid?
Citaat:
Moeten we weer vaststellen dat de procedurefoutjes een middel zijn om vooral krapuul te laten lopen? O ja: "dat is normaal en dat moet zo in een democratie anders kan men iedereen zomaar aanpakken" is het stupide antwoord dat zal volgen zeker? Bepaalde "procedurefoutjes" zoals het onnozel ontbreken van een handtekening van een magistraat of zo moet men maar eens dringend durven van tafel vegen en gerechtigheid laten geschieden! Zoals in de Vlaamse film "Het vonnis" mooi aangetoond wordt, en denkend aan die tien stukjes vreemd krapuul die een tijdje geleden al juichend de rechtbank uit stormden want er was ergens een procedurefoutje, ook al stond het onomstotelijk vast wat ze hadden uitgespookt... Is dat democratie en de naam gerechtigheid waardig? |
De Raadkamer vindt dat de aanhouding niet meer vereist is, ik begrijp uw probleem niet.
Er is geen sprake van procedurefouten, in tegendeel, de procedure wordt gevolgd. |
De raadkamer had zich eerst wat ontstresst met enkele reefers en een scheutje coke. Je moet in vorm zijn alvorens belangrijke beslissingen te nemen. In het bijzonder als het over je dealer gaat.
|
Oh neen! Cannabis! Wat 'n gevaarlijke man!
|
Citaat:
Hij zit in voorlopige hechtenis. De raadkamer vindt dat zijn aanhouding niet meer nodig is voor het onderzoek. Het eigenlijke proces moet nog gevoerd worden. Ik lees nergens het woord "procedurefout", kan ook niet omdat er nog geen proces gevoerd is. Beter lezen waar het over gaat mijn beste! En inderdaad, een ontbrekende handtekening is geen reden om iemand vrij te laten waarvan bewezen is dat ie schuldig is aan één of meerdere strafbare feiten. |
Inmiddels voor de zoveelste keer;
We kunnen het eigenlijk de "juridische vaklui" niet meer kwalijk nemen dat ze gewoon de vigerende wetten en procedures volgen. We kunnen het wel onze slaperige volksvertegenwoordigers kwalijk nemen dat ze,in plaats van elkaar te bekampen en vliegen af te vangen en "voorstelletjes" te doen in verband met iets wat op twitter of facebook geweest is,niet eens grondig de wetgeving doorspitten en verbeteren.(NIET compliceren).... En als dan de achtergrond van onze volksvertegenwoordiging,over de partijen heen,bekeken wordt,dan begrijpen we het probleem....:-( |
Citaat:
Als de handtekening van de onderzoeksrechter ontbreekt op het huiszoekingsbevel waarmee men 'het bewijs' gevonden heeft, dan vrees ik dat dit een procedurefout is van zulke orde dat het bewijsmateriaal niet meer mee telt, en dus is de vrijlating de enige beslissing die nog genomen kan worden. |
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be