Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA vindt geld voor de begroting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234104)

demonen 12 augustus 2016 23:54

N-VA vindt geld voor de begroting
 
Elektrische fietsen die sneller rijden dan 25 kilometer per uur moeten vanaf 1 oktober ingeschreven zijn. Je hebt er dan een autoverzekering voor nodig. Dat blijkt uit een mail naar enkele verzekeraars, die VTM NIEUWS kon inkijken. De elektrische fietsen zullen dan ook een kleine nummerplaat krijgen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-e-bike.dhtml

De (elektrische) kracht van de verandering laat zich alweer voelen.

Knuppel 13 augustus 2016 01:10

Ik lees in het artikel van HLN geen woord over de N-VA die geld vindt voor de begroting. Maar dat maakt demonen er wel van. Waar zou demonen inspiratie halen als de N-VA niet bestond?

Terloops. Een autoverzekering voor 50 euro zou ik ook wel willen. Zou het kunnen dat HLN een motorrijtuigenverzekering verward met een autoverzekering?

Bromfietsen die harder rijden dan 25 km per uur moeten een helm dragen, verzekerd zijn, én van een kenteken voorzien zijn. Het lijkt mij rechtvaardig dat voor elektrische fietsen die 45km per uur kunnen halen dezelfde regels gelden als voor opgefokte brommers. Of zou demonen de gemotoriseerde fietsers liever positief discrimineren?

De wettelijke verplichtingen voor bromfietsen werden van kracht in april 2014. Zeven jaar na Nederland.
De regering Michel ging van start in oktober 2014. Aan de kracht van de verandering lag de wet voor bromfietsen dus niet. Demonen kan misschien eens opzoeken of de N-VA in 2007 deel uitmaakte van de Nederlandse regering?

De wet voor bromfietsen die in april 2014 van kracht werd in Belgique gold toen in feite ook al voor elektrische fietsen die harder reden dan 25 km per uur. Kijk maar.

Citaat:

Het is mogelijk dat je fiets harder rijdt dan 25km/u, het maximum vermogen van 250 watt overschrijdt zonder dat er sprake is van een illegale elektrische fiets. De elektrische fiets wordt dan geklasseerd als een bromfiets (A-B), aangezien de Belgische wetgeving (KB 10 oktober 1974) deze toevoeging voorziet sinds 1 april 2014. Dit houdt in dat je verplicht bent om voor je elektrische fiets een kentekenplaat aan te vragen én hiervoor moet je in het bezit zijn van groene kaart die je kan bekomen door een BA motorrijtuigverzekering aan te gaan. Kortom ben je in het bezit van een snelle elektrische fiets dan ben je verplicht een helm te dragen én moet je in het bezit zijn van een groene kaart.
http://www.verzekeringen.be/elektris...zekering-nodig

De wet die demonen aan de kracht van de verandering toeschrijft geldt dus al sinds april 2014 door middel van een toevoeging, maar zal in oktober officieel de kracht van de verandering ondergaan.

reservespeler 13 augustus 2016 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8197643)
Elektrische fietsen die sneller rijden dan 25 kilometer per uur moeten vanaf 1 oktober ingeschreven zijn. Je hebt er dan een autoverzekering voor nodig. Dat blijkt uit een mail naar enkele verzekeraars, die VTM NIEUWS kon inkijken. De elektrische fietsen zullen dan ook een kleine nummerplaat krijgen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-e-bike.dhtml

De (elektrische) kracht van de verandering laat zich alweer voelen.

Niet meer dan logisch.

reservespeler 13 augustus 2016 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8197664)
Ik lees in het artikel van HLN geen woord over de N-VA die geld vindt voor de begroting. Maar dat maakt demonen er wel van. Waar zou demonen inspiratie halen als de N-VA niet bestond?

Terloops. Een autoverzekering voor 50 euro zou ik ook wel willen. Zou het kunnen dat HLN een motorrijtuigenverzekering verward met een autoverzekering?

Bromfietsen die harder rijden dan 25 km per uur moeten een helm dragen, verzekerd zijn, én van een kenteken voorzien zijn. Het lijkt mij rechtvaardig dat voor elektrische fietsen die 45km per uur kunnen halen dezelfde regels gelden als voor opgefokte brommers. Of zou demonen de gemotoriseerde fietsers liever positief discrimineren?

De wettelijke verplichtingen voor bromfietsen werden van kracht in april 2014. Zeven jaar na Nederland.
De regering Michel ging van start in oktober 2014. Aan de kracht van de verandering lag de wet voor bromfietsen dus niet. Demonen kan misschien eens opzoeken of de N-VA in 2007 deel uitmaakte van de Nederlandse regering?

De wet voor bromfietsen die in april 2014 van kracht werd in Belgique gold toen in feite ook al voor elektrische fietsen die harder reden dan 25 km per uur. Kijk maar.



http://www.verzekeringen.be/elektris...zekering-nodig

De wet die demonen aan de kracht van de verandering toeschrijft geldt dus al sinds april 2014 door middel van een toevoeging, maar zal in oktober officieel de kracht van de verandering ondergaan.

Oeps, hier maakt iemand, zonder helm, een smak tegen de grond.

PS: Het is niet Knuppel die die smak maakt! :lol:

Hypochonder 13 augustus 2016 06:29

demonen vergeet ook dat de verzekeraars vrijgesteld zijn van BTW.

reservespeler 13 augustus 2016 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8197690)
demonen vergeet ook dat de verzekeraars vrijgesteld zijn van BTW.

Toch heeft hij een puntje, het brengt wel degelijk geld op voor de staat.

De nummerplaat.
De tax op de verzekering.

Hypochonder 13 augustus 2016 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8197693)
Toch heeft hij een puntje, het brengt wel degelijk geld op voor de staat.

De nummerplaat.
De tax op de verzekering.

Zo lang demonen de drama queen speelt over N-VA dan zijn ze goed bezig en kunnen we op beide oren slapen, zoveel is zeker.

demonen 13 augustus 2016 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8197693)
Toch heeft hij een puntje, het brengt wel degelijk geld op voor de staat.

De nummerplaat.
De tax op de verzekering.

Extra ambtenaren voor Wuyts.
En de burger die steeds meer moet ophoesten.
Telkens weer en weer en weer!
Hoeveel bedraagt het begrotingstekort, de staatsschuld, ...?
Hoeveel subsidies krijg je van de N-VA voor een Tesla van 100.000 Euro?
Wie rijdt er met een electrische fiets? De gepensioneerde met het laagste pensioen vd Westerse wereld.
N-VA is uitschot!

demonen 13 augustus 2016 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8197687)
Niet meer dan logisch.

Ook nog rijlessen en een rijbewijs B verplichten, en met de fiets jaarlijks naar de schouwing?

demonen 13 augustus 2016 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8197702)
Zo lang demonen de drama queen speelt over N-VA dan zijn ze goed bezig en kunnen we op beide oren slapen, zoveel is zeker.

Eerst waren het de sossen, dan de Walen, dan de werklozen, de zieken, de Marokkanen, dan de Berbers, de vakbonden ...
En nu is de fout van alles wat misgaat gevonden : demonen!
Ja, bij de N-VA slaapt iedereen vd TOP op beide oren : Becaus, Peumans, Bourgeois, Bracke, ... allemaal bejaard en de pensioenleeftijd gehaald!
En wat voor een pensioen!
Maar eerst een ontslagpremie : Mieke kreeg 440.000 Euro. Wat gaat het zijn voor Heert? Ge maakt mij niet wijs dat Heert aan zijn administratie nog niet de opdracht gegeven heeft om zijn "pakket" te berekenen!
Trouwens, wanneer vertrekt de Heert weer op "zakenreis"?

Hypochonder 13 augustus 2016 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8197726)
Eerst waren het de sossen, dan de Walen, dan de werklozen, de zieken, de Marokkanen, dan de Berbers, de vakbonden ...
En nu is de fout van alles wat misgaat gevonden : demonen!


Dat maakt u ervan, ik zeg gewoon dat u een ziekelijke afkeer van en een obsessie met N-VA hebt.

demonen 13 augustus 2016 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8197664)
Terloops. Een autoverzekering voor 50 euro zou ik ook wel willen.

In de pers staat dat deze e-fietsverzekering (U verwart dit met een auto of moto-verzekering) tussen de 50 Euro en 160 Euro zit.
Een koppel heeft meestal 2 fietsen, toch?
Dat is een serieus bedrag, jaarlijks wederkerend en geïndexeerd en ondrhevig aan verhogingen.
Een keuring voor fietsen is dan niet meer ver af.
De politie moet al die bejaarden natuurlijk ook kontroleren en er zullen dus nieuwe rollen aangekocht worden en extra agenten aangeworven worden.
De afgelopen 8 jaar werden er voor 10 miljard Euro nieuwe belastingen uitgevonden en werd er volop patrimonium verkocht.
Toch steeg onze schuldgraad van 97% naar 110%.
Heel misschien ligt de oorzaak bij teveel overheid en onbetaalbare "uitgestelde" lonen.
Ach, het is weer wachten op de volgende belastingsverhoging en de aankondiging van nieuwe belastingen.

demonen 13 augustus 2016 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8197727)
Dat maakt u ervan, ik zeg gewoon dat u een ziekelijke afkeer van en een obsessie met N-VA hebt.

Misschien ben ik niet ziek maar ... een hypochonder?

HOUZEE ! 13 augustus 2016 09:24

Alweer een groot maatschappelijk probleem opgelost, de burgers kunnen weer op hun twee oren slapen!

Sukkelaar 13 augustus 2016 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8197702)
Zo lang demonen de drama queen speelt over N-VA dan zijn ze goed bezig en kunnen we op beide oren slapen, zoveel is zeker.

Maar buiten Demonen zijn er nog talrijke bloggers die klagen over de NVA.

Ik wacht de volgende peiling af.

DucDEnghien 13 augustus 2016 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8197664)
Ik lees in het artikel van HLN geen woord over de N-VA die geld vindt voor de begroting. Maar dat maakt demonen er wel van. Waar zou demonen inspiratie halen als de N-VA niet bestond?

Terloops. Een autoverzekering voor 50 euro zou ik ook wel willen. Zou het kunnen dat HLN een motorrijtuigenverzekering verward met een autoverzekering?

Bromfietsen die harder rijden dan 25 km per uur moeten een helm dragen, verzekerd zijn, én van een kenteken voorzien zijn. Het lijkt mij rechtvaardig dat voor elektrische fietsen die 45km per uur kunnen halen dezelfde regels gelden als voor opgefokte brommers. Of zou demonen de gemotoriseerde fietsers liever positief discrimineren?

De wettelijke verplichtingen voor bromfietsen werden van kracht in april 2014. Zeven jaar na Nederland.
De regering Michel ging van start in oktober 2014. Aan de kracht van de verandering lag de wet voor bromfietsen dus niet. Demonen kan misschien eens opzoeken of de N-VA in 2007 deel uitmaakte van de Nederlandse regering?

De wet voor bromfietsen die in april 2014 van kracht werd in Belgique gold toen in feite ook al voor elektrische fietsen die harder reden dan 25 km per uur. Kijk maar.



http://www.verzekeringen.be/elektris...zekering-nodig

De wet die demonen aan de kracht van de verandering toeschrijft geldt dus al sinds april 2014 door middel van een toevoeging, maar zal in oktober officieel de kracht van de verandering ondergaan.

Hoogtijd dat wielrenners in de Ronde van Vlaanderen helmen dragen dus, dezelfde helmen die verplicht zijn voor bromfietsers, dus geen fietshelmen ...

Libro 13 augustus 2016 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8197717)
Extra ambtenaren voor Wuyts.
En de burger die steeds meer moet ophoesten.
Telkens weer en weer en weer!
Hoeveel bedraagt het begrotingstekort, de staatsschuld, ...?
Hoeveel subsidies krijg je van de N-VA voor een Tesla van 100.000 Euro?
Wie rijdt er met een electrische fiets? De gepensioneerde met het laagste pensioen vd Westerse wereld.
N-VA is uitschot!

Wie is Wuyts?

Libro 13 augustus 2016 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8197741)
In de pers staat dat deze e-fietsverzekering (U verwart dit met een auto of moto-verzekering) tussen de 50 Euro en 160 Euro zit.
Een koppel heeft meestal 2 fietsen, toch?
Dat is een serieus bedrag, jaarlijks wederkerend en geïndexeerd en ondrhevig aan verhogingen.
Een keuring voor fietsen is dan niet meer ver af.
De politie moet al die bejaarden natuurlijk ook kontroleren en er zullen dus nieuwe rollen aangekocht worden en extra agenten aangeworven worden.
De afgelopen 8 jaar werden er voor 10 miljard Euro nieuwe belastingen uitgevonden en werd er volop patrimonium verkocht.
Toch steeg onze schuldgraad van 97% naar 110%.
Heel misschien ligt de oorzaak bij teveel overheid en onbetaalbare "uitgestelde" lonen.
Ach, het is weer wachten op de volgende belastingsverhoging en de aankondiging van nieuwe belastingen.

Tja, fietsen zijn dan ook technische hoogstandjes geworden waarmee doorsnee fietsers snelheden halen die vroeger enkel met een scooter gehaald werden. Ik heb het dus niet over de doorsnee wielerterrorist of would-be Eddy Merckx die het gewoon is om met een op maat gemaakt licht frame de weg onveilig te maken (want het fietspad is voor watjes, niet waar). Een degelijke verzekering mét controle erop door een inschrijvingsplicht (waar gaan ze de nummerplaat laten trouwens?) is geen overbodige luxe.

reservespeler 13 augustus 2016 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8197717)
Extra ambtenaren voor Wuyts.
En de burger die steeds meer moet ophoesten.
Telkens weer en weer en weer!
Hoeveel bedraagt het begrotingstekort, de staatsschuld, ...?
Hoeveel subsidies krijg je van de N-VA voor een Tesla van 100.000 Euro?
Wie rijdt er met een electrische fiets? De gepensioneerde met het laagste pensioen vd Westerse wereld.
N-VA is uitschot!


Wordt eens volwassen.
  1. Een elektrische fiets van iets of wat betekenis kost al vlug 2000 euro.
  2. Een verzekering voor z'n fiets kost maximum 120 euro (ik weet niet juist hoeveel)
  3. Een nummerplaatje kost 30 euro.

Wie Wuyts is weet ik niet.
Extra ambtenaren? Waarvoor zouden die dan nodig zijn?
Een dure fiets kan er nog van af, een verzekering zal dan net iets teveel zijn!

Libro 13 augustus 2016 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8197839)
Wordt eens volwassen.
  1. Een elektrische fiets van iets of wat betekenis kost al vlug 2000 euro.
  2. Een verzekering voor z'n fiets kost maximum 120 euro (ik weet niet juist hoeveel)
  3. Een nummerplaatje kost 30 euro.

Wie Wuyts is weet ik niet.
Extra ambtenaren? Waarvoor zouden die dan nodig zijn?
Een dure fiets kan er nog van af, een verzekering zal dan net iets teveel zijn!

Demonen moet weer eens kunnen afgeven op de N-VA en de ambtenaren, da's al. Anders heeft hij een dag niet geleefd.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be