Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   'Er is een veenbrand en die woedt van jewelste' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234146)

vanderzapig 15 augustus 2016 12:50

'Er is een veenbrand en die woedt van jewelste'

http://www.esquire.nl/mantertainment...-van-jewelste/

Nederlands topadvocaat Theo Hiddema over de mislukte integratie van moslims:
Citaat:

Zo is er een enorme welzijnsindustrie ontstaan die gesubsidieerd en wel tegen alle bestuurders zegt: "Je hebt ons nodig, want wij zijn de voelsprieten, wij zitten in de haarvaten van die gemeenschappen. Als wij ons gezegende werk niet mogen doen en die groepen niet in bedwang kunnen houden, dan breekt de pleuris uit."

Om al die bruggenbouwers maar een beetje hun werk te laten doen, zonder dat we enig gevoel hebben van wat dat netto nou eigenlijk oplevert, tsja… en die hulpverleningsindustrie gaat op zo'n kinderlijke manier te werk, met zwemles, fietscursus en wat voor 'n cursussen al niet… dan heeft men het gevoel dat we goed bezig te zijn; want wij zijn tolerant en wij zijn kosmopolitisch. En zo komt het gaandeweg wel goed.

Nou, in mijn strafrechtpraktijk merk ik dat het helemaal niet goed komt. Sterker nog, het wordt steeds erger.
Citaat:

Ons soort mensen die daar met bedenkingen naar kijkt, want die worden kalltgestelt met verwijten over "racisme", "discriminatie" en "xenofobie". En je bent ook nog geen kosmopoliet. Nou, ik ben bij uitstek een kosmopoliet. Ik vind alle soorten mensen enig. Maar die groep bij elkaar, daar is geen vrolijkheid uit te wringen. En je moet ze eens over anderen horen.
Citaat:

Er zijn misschien mensen die bij de VARA werken en in hun privéwoningen onafhankelijk proberen te denken, maar zodra de camera op de kop komt en de kijkcijfers in de smiezen gehouden worden, dan moeten ze oppassen: sociaal wenselijk zijn en laten zien dat hun hart op de goede plaats zit. Want anders beland je in de verkeerde categorie mensen.
Hoe komt het toch dat politieke partijen de verkiezingen winnen met de belofte een einde te maken aan het gepamper en het wegkijken (zoals bij ons de NVA) en eens ze aan de macht zijn gewoon rustig verder pamperen?

Is het misschien te laat? Zijn we voorbij het point of no return qua islamisering?

djoebidoebidoe 15 augustus 2016 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8199162)
http://www.esquire.nl/mantertainment...-van-jewelste/

Nederlands topadvocaat Theo Hiddema over de mislukte integratie van moslims:

Hoe komt het toch dat politieke partijen de verkiezingen winnen met de belofte een einde te maken aan het gepamper en het wegkijken (zoals bij ons de NVA) en eens ze aan de macht zijn gewoon rustig verder pamperen?

Is het misschien te laat? Zijn we voorbij het point of no return qua islamisering?

Ja! Wie de middelen heeft bereidt zijn vlucht voor, anderen bereiden zich bst voor op de sharia.

quercus 15 augustus 2016 16:07

Wacht maar tot in "Région Bruxelles Capitale" de partij Islam met de eerstkomende verkiezingen naar voor zal treden. Ik denk dat onze donkerrode en lichtrode sossen (PVDA, SPa, Groen, CD&V) een verhoogde werking van de ingewanden zullen vertonen.

vanderzapig 15 augustus 2016 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8199351)
Wacht maar tot in "Région Bruxelles Capitale" de partij Islam met de eerstkomende verkiezingen naar voor zal treden. Ik denk dat onze donkerrode en lichtrode sossen (PVDA, SPa, Groen, CD&V) een verhoogde werking van de ingewanden zullen vertonen.

Politiek bedrijven vanuit de onderbuik is nochtans uit den boze. Dat hebben diezelfde partijen ons toch altijd verteld.

HOUZEE ! 16 augustus 2016 19:08

Citaat:

Is het nu al zeker dat ze opkomen? Een islampartij zou wel veel stemmen kosten aan de linkerzijde, dus we kunnen het alleen maar toejuichen ...

Karel Martel B 16 augustus 2016 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8200354)
Is het nu al zeker dat ze opkomen? Een islampartij zou wel veel stemmen kosten aan de linkerzijde, dus we kunnen het alleen maar toejuichen ...

Inderdaad, en dan het cordon in.

Another Jack 16 augustus 2016 19:17

Citaat:

Ja ja...
We wachten wel.

Another Jack 16 augustus 2016 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8200354)

Ze zijn al opgekomen, haalden nauwelijks stemmen...

Gamla 16 augustus 2016 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8200367)
Ja ja...
We wachten wel.

Wij wachten ook. ;-)

quercus 16 augustus 2016 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8200367)
Ja ja...
We wachten wel.

Ja, jij zult je daar eerder lekker bij voelen. Nog niet zo héél lang geleden schreef je : "Voor mijn part wordt Brussel en omgeving voor 90 % islamitisch".

Gamla 16 augustus 2016 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8200388)
Ja, jij zult je daar eerder lekker bij voelen. Nog niet zo héél lang geleden schreef je : "Voor mijn part wordt Brussel en omgeving voor 90 % islamitisch".

Ja, dat had hij beter niet gezegd. Je moet altijd op je woorden letten.
Is het niet, Jaak?

Another Jack 16 augustus 2016 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8200388)

Et alors?

Another Jack 16 augustus 2016 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8200396)
Ja, dat had hij beter niet gezegd. Je moet altijd op je woorden letten.
Is het niet, Jaak?

Ik moet niks.

Gamla 16 augustus 2016 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8200403)
Ik moet niks.

Jawel, let jij maar eens op.

Another Jack 16 augustus 2016 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8200412)
Jawel, let jij maar eens op.

Ja?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be