![]() |
N-VA zoekt 8 miljard Euro
Uit recente berekeningen van de studiedienst van de Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën blijkt dat de fiscale inkomsten na een half jaar 555 miljoen euro lager liggen dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat melden Het Nieuwsblad en De Standaard dinsdag. Een tegenvaller voor de federale regering, die erop gerekend dat de inkomsten 3,2 miljard euro hoger zouden liggen.
Om de begroting in evenwicht te krijgen, heeft de regering-Michel de opracht tegen 2018 voor ruim 8 miljard euro te besparen. http://trends.knack.be/economie/bele...al-740587.html Eerst was het 1,1 miljard. Dan 2 miljard. Nu 8 miljard. Waar gaat dat eindigen? ps : de rente staat historisch laag, de belastingsdruk was nooit zo hoog en de pensioenen voor werknemers en zelfstandigen liggen onder de Europese armoedegrens. Zou het heel misschien liggen aan het waanzinnige overheidsbeslag, toch? |
Citaat:
|
Citaat:
De kost van de overheid moet naar beneden en dat kan alleen maar door een ernstige sanering van de ambtenarij. Er wordt hier veel met Demonen gelachen maar veelal heeft hij gewoon overschot van gelijk. |
Citaat:
Trouwens ook vandaag nog, samen met de tjeven doen ze nog altijd alsof er geen vuiltje aan de lucht is. |
Och, een halfjaar geen transfers naar Wallobruxistan en het probleem is opgelost ! :D
|
Citaat:
We stappen al lachend naar de afgrond, want er kan Belgie niets gebeuren. |
Citaat:
Inderdaad de ogen van de Vlamingen zullen nu wel opengaan. Leve de Vlaamse Onafhankelijkheid. |
Citaat:
Eerst moet alles kapot zijn, en dan zullen verontwaardigd zijn, eerder niet. Een tijd geleden had ik hier iemand die me zei, we hebben het zo slecht niet in 'ons' Belgiekske'. Ik vroeg me daarbij af of die mensen dan geen enkel idee hebben over de financiële toestand van het land? Misschien krijgen die hun politiek dan van de BRT, alles gaat goed beste mensen! Zo'n politieke idioten de gemiddelde Vlaming. |
Citaat:
|
Citaat:
en daar bovenop een ferme belasting op de baksteen van de Vlaming. als we dan t geluk hebben dat dit niet tijdens het veldritseizoen gebeurt, ben ik er zeker van dat de Vlaming protesterend op straat komt! (of toch op zijn minst een nieuwe Vlaams Nationalistische partij opricht die tegen dit Belgische onrecht protesteert) edit : hevig en met verontwaardiging protesteert ! |
Citaat:
Ik zie in Wallonië méér veranderen dan in Vlaanderen op gebied van economische impuls. Het is nog niet zo lang geleden dat je er enkel grote, vooral staalfabrieken had en de PS. Nu zie je meer en meer KMO's en dat zijn diegenen die je nodig hebt. Kort op de bal, zonder te veel vakbond of PS. Wij met onze koorknaap als "minister president" geflankeerd door een windvaan zoals Peeters die denken dat ze het warm water nog moeten uitvinden moeten even durven in eigen boezem kijken. Vooral afslanken van die overheidslast en profitariaat zijn de enige oplossingen. Daarbij een vreemdelingen beleid op maat van de mogelijkheden, niet op maat van de stemmekes en we zouden al een stap verder staan. Vergeet niet dat de rente zowat op 0 staat, wat als die eens gaat oplopen? |
:cheer: het kan hier niet snel genoeg ten onder gaan :cheer:
|
Citaat:
maar ja, sommige Vlamingen blijven het geloven ... go for it ! |
Citaat:
Die stemmen al generaties lang op dezelfde veel belovers zonder nadenken, als ze dat al kunnen.....? |
Citaat:
Ik zie wat ik zie maar spijtig genoeg is ook daar, vooral daar door de PS stemmetjes niet alles haalbaar wat gewenst is, of zoals bij ons ....? En juist dat het Marchallplan niet bracht wat het had "kunnen" brengen onder PS bewind destijds. Het werd vooral gebruik om het eigen blazoen wat op te poetsen met weinig economisch meerwaarde brengende projecten.. |
Citaat:
|
Stoppen met geld uit te delen aan landen/volkeren waar we eigenlijk niet aan hebben buiten een hoop miserie misschien?
Stoppen met het bouwen van gevangenissen (return to sender), asielcentra en andere tempels? Stel ik de vraag: hoeveel zoektochten naar geld zijn er de afgelopen jaren eigenlijk al geweest. Dat moet een verschrikkelijk moeilijke oefening zijn me dunkt. 8O |
Citaat:
Waarbij ik fout tussen ' ' zet, omdat een fout per ongeluk gebeurt en de anti-Vlaamse politiek van de traditio's was - is - welbewust. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be