Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Opgelet voor deze nieuwe dieventrucs in de horeca (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234298)

Universalia 21 augustus 2016 20:36

Opgelet voor deze nieuwe dieventrucs in de horeca

BRON

Detail tekst:

Citaat:

De zelfstandigenorganisatie NSZ vraagt in een persbericht alle horeca-uitbaters om waakzaam te zijn voor enkele nieuwe criminele technieken. “Deze praktijken deden zich deze zomer opmerkelijk veel voor in hotels, restaurants en cafés”, zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.
Ze worden creatiever en creatiever die criminelen. :roll:

Xenophon 21 augustus 2016 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8206669)
BRON

Detail tekst:

Ze worden creatiever en creatiever die criminelen. :roll:

Wij hebben inderdaad criminelen die de hele wereld ons benijdt.

Anna List 22 augustus 2016 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8206757)
Wij hebben inderdaad criminelen die de hele wereld ons benijdt.

fundamenteel probleem blijft toch wel dat we veel van die kwaliteit importeren, terwijl we er eigenlijk een succesvol exportproduct van zouden moeten kunnen maken, al moeten we daar eerst de EU voor verlaten ...

Rahowa 22 augustus 2016 11:10

2 euro voor een beetje mayonaise bij uw frieten,de dieven.

De schoofzak 22 augustus 2016 12:14

Tsja, als ze dan eens gepakt worden, dan hebben ze helemaal niet de indruk dat ze gestraft worden; integendeel: het lijkt wel op een beloning.

.

Boduo 23 augustus 2016 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8207215)
2 euro voor een beetje mayonaise bij uw frieten,de dieven.

ja, mag ook eens gezegd worden !

Universalia 24 augustus 2016 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8207054)
fundamenteel probleem blijft toch wel dat we veel van die kwaliteit importeren, terwijl we er eigenlijk een succesvol exportproduct van zouden moeten kunnen maken, al moeten we daar eerst de EU voor verlaten ...

Prachtige zin!

Another Jack 24 augustus 2016 09:08

De laatste dieventruc die ik in de horeca opmerkte was een fles wijn van €4 die werd verkocht aan €25.

Universalia 24 augustus 2016 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8209727)
De laatste dieventruc die ik in de horeca opmerkte was een fles wijn van €4 die werd verkocht aan €25.

Een truc van een héél ander type maar ze bestaan inderdaad ook. :roll:

Rahowa 24 augustus 2016 14:16

Citaat:

Dat is nog niks,een collega van mij die jarenlang in de horeca werkte vertelde dat er 4,5 euro voor een glas wijn werd gevraagd terwijl de wijn werd gekocht in vaten van 30 liter die 29 euro kosten.

Another Jack 24 augustus 2016 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8210336)
Dat is nog niks,een collega van mij die jarenlang in de horeca werkte vertelde dat er 4,5 euro voor een glas wijn werd gevraagd terwijl de wijn werd gekocht in vaten van 30 liter die 29 euro kosten.

Elk restaurantbezoek in België kost me zowat 50% meer dan in Frankrijk of Italië...

Rahowa 24 augustus 2016 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8210345)
Elk restaurantbezoek in België kost me zowat 50% meer dan in Frankrijk of Italië...

Dat is waar,hier ga ik 1 minstens 1 x per maand naar een Italiaans restaurant waar een pizza of een pasta 10 a 11 euro kost.Dat is nog betaalbaar,alleen kost diezelfde pizza in Italië 8 euro en de pasta 7(in het Zuiden nog wat minder).De karaf huiswijn van 1 liter is hier 20 euro,in de laars 8.

Laatst trakteerden mijn ouders,Campari soda als aperitief,een schokkende 9 euro,2 jaar terug in Sicilië amper 2,5 euro ... .

BigF 25 augustus 2016 12:16

De beste truc zag ik een tijdje terug op tv.

-Je gaat met twee man een (druk) restaurant binnen en gaat aan aparte tafels zitten.
-De ene besteld een uitgebreid maal, de ander een koffie.
-Na de maaltijd (en koffie) vragen beiden de rekening.
-Als de rekening gearriveerd is gaat degene met de hoge rekening naar het toilet en wisselt onderweg zijn rekening met degene die alleen een koffie had.
-Direct daarna (het toilet was maar een voorwendsel om de rekening te wisselen) gaat degene die uitgebreid gegeten heeft met de rekening van de koffie naar de toog en rekent daar snel af met iemand die hem niet heeft bediend. Daarna maakt hij zich snel uit de voeten.
-Op dat moment gaat degene die een koffie heeft gekregen (maar nu dus de hoge rekening in handen heeft) van zijn voeten maken bij zijn ober omdat hij de verkeerde rekening heeft gekregen. Hij krijgt een nieuwe (voor zijn koffie) en maakt zich ook uit de voeten.

Resultaat: 1 uitgebreid maal en 1 koffie voor de prijs van 2 koffies!

BigF 25 augustus 2016 12:20

Of nog:

je gaat met wat volk (bv 5man) naar een all you can eat buffetrestaurant.
Vier van die mensen trekken identieke kleren aan (en zijn best van min of meer hetzelfde postuur).
Er gaat twee man binnen (de ene met aparte kledij en eentje met dezelfde kledij als de drie andere die buiten wachten).
Na flink schransen gaat de ene buiten 'een sigaretje roken' en in zijn plaats komt zijn vestimentaire dubbelganger binnen die op zijn beurt ook flink schranst en daarna ook een sigaretje gaat roken.
Herhaal tot iedereen gegeten heeft.

Resultaat: met vijf man all you can eat voor de prijs van 2!!

dalibor 25 augustus 2016 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8211588)
Of nog:

Vier van die mensen trekken identieke kleren aan (en zijn best van min of meer hetzelfde postuur).
Er gaat twee man binnen (de ene met aparte kledij en eentje met dezelfde kledij als de drie andere die buiten wachten).
Na flink schransen gaat de ene buiten 'een sigaretje roken' en in zijn plaats komt zijn vestimentaire dubbelganger binnen die op zijn beurt ook flink schranst en daarna ook een sigaretje gaat roken.

Je hebt wel dubbelgangers nodig voor die truc.

dalibor 25 augustus 2016 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8211588)
Of nog:

DewareJakob 25 augustus 2016 12:56

Draad had blijkbaar moeten zijn: Hoe licht Jan Met De Pet horecazaken op...:?

reservespeler 25 augustus 2016 13:30

Citaat:

Dat is geen dieventruc, dat is afzetterij.

reservespeler 25 augustus 2016 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8210336)

En hoeveel kostte de wijn in die vaten?
De prijs van de vaten krijgen ze waarschijnlijk terug.

BigF 25 augustus 2016 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8211618)

Nee hoor, dat is helemaal geen vereiste. Ongeveer zelfde postuur en identiek dezelfde kledij volstaan.
Je zou er van versteld staan als je wist hoe weinig mensen een gezicht kunnen onthouden of herkennen als ze het maar 1 keer of maar kort hebben gezien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be