Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Politie opende vorig jaar 27 keer het vuur, stijgende tendens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234306)

Universalia 22 augustus 2016 05:39

Politie opende vorig jaar 27 keer het vuur, stijgende tendens

BRON

Detail tekst:

Citaat:

De laatste jaren is het aantal schoten dat de Belgische politie in de richting van bedreigende personen afvuurde, toegenomen. Dat blijkt uit een rapport van de federale politie over veiligheidsincidenten, waarover La Dernière Heure maandag bericht.
En de hamvraag is dan: Is er ook maar iemand die denkt dat deze tendens gaat afnemen?

Integendeel denk ik, dat gaat nog serieus in stijgende lijn gaan maar 'wir schaffen das' 8O

Sukkelaar 22 augustus 2016 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8206923)
BRON

Detail tekst:

En de hamvraag is dan: Is er ook maar iemand die denkt dat deze tendens gaat afnemen?

Integendeel denk ik, dat gaat nog serieus in stijgende lijn gaan maar 'wir schaffen das' 8O

Ik denk niet dat wij deze incidenten moeten vergelijken met Noord-Amerikaanse toestanden. Maar een feit is zeker dat de tegenstrever meer gewapend is dan vroeger en gemakkelijker gaat schieten. Onze politiemensen moeten zich dan ook niet als schietschijf laten gebruiken . Wanneer zij aangevallen worden hebben zij alle recht om zich te verdedigen.

Universalia 22 augustus 2016 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8206937)
Ik denk niet dat wij deze incidenten moeten vergelijken met Noord-Amerikaanse toestanden. Maar een feit is zeker dat de tegenstrever meer gewapend is dan vroeger en gemakkelijker gaat schieten. Onze politiemensen moeten zich dan ook niet als schietschijf laten gebruiken . Wanneer zij aangevallen worden hebben zij alle recht om zich te verdedigen.

Inderdaad, zo zie ik dat ook.

Laten we in stilte hopen dat die Noord-Amerikaanse toestanden en andere geen 'voet' aan de grond zetten in ons land.

Maar ... 8O

vrijzinnige 22 augustus 2016 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8206937)

Ook dat klopt maar gedeeltelijk, want iedereen heeft het recht zich te verdedigen ! En voor je het weet heeft de wapen lobby ook Belgie in zijn greep, en loopt iedereen, groot of klein met een revolver aan zijn gordel, zoals in de goede oude western tijden, waar de "goeden" de blanken, het recht hadden om de "slechten" de indianen, neer te schieten :-) :-) :-)

Universalia 22 augustus 2016 07:43

Weeral een berisping gekregen en ik spiegelde mij op het artikel in de krant die het zelf onder binnenland gezet had. Foutje dus. 8O

Klein Licht 22 augustus 2016 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8206987)
Weeral een berisping gekregen

Wees blij dat ze niet geschoten hebben

Universalia 22 augustus 2016 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8207463)
Wees blij dat ze niet geschoten hebben

Te dramatisch denk ik ;-)

Xenophon 22 augustus 2016 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8206974)
Ook dat klopt maar gedeeltelijk, want iedereen heeft het recht zich te verdedigen ! En voor je het weet heeft de wapen lobby ook Belgie in zijn greep, en loopt iedereen, groot of klein met een revolver aan zijn gordel, zoals in de goede oude western tijden, waar de "goeden" de blanken, het recht hadden om de "slechten" de indianen, neer te schieten :-) :-) :-)

Waarom zien we dat vandaag dan niet, er zijn naar schatting meer dan een miljoen zwarte wapens in Belgie? Toon ons de dagelijkse tienduizenden doden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be