Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Biddende christen in Frankrijk stoort zich aan voorbijganger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234325)

De schoofzak 22 augustus 2016 13:18

Biddende christen in Frankrijk stoort zich aan voorbijganger

Wel, naar het schijnt liet de voorbijganger op zijn smartphone een liedje "ni dieu ni maître of iets in die aard horen.

Gevolg: Paaaf, op zijn bakkes.

Punten van discussie: houden wij van zo ostentatief en collectief bidden in het openbaar ?
In hoever mag je tonen als voorbijganger dat jij ook iets mag zeggen ?
Geen punt van discussie: (illegaal) geweld. Nooit goed te keuren.

https://www.youtube.com/watch?v=XKAS0393EyU

.

djoebidoebidoe 22 augustus 2016 13:41

Als ik dat zie, dan huil ik voor de atheïsten en de agnosten. Is er een land waar zij naar toe kunnen???

Piero 22 augustus 2016 14:37

Waar zou die man om gebeden hebben? Heer bevrijd ons van de goddelozen?

orfeus5412 22 augustus 2016 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8207397)
Wel, naar het schijnt liet de voorbijganger op zijn smartphone een liedje "ni dieu ni maître of iets in die aard horen.

Punten van discussie: houden wij van zo ostentatief en collectief bidden in het openbaar ?

.

Ridicuul en schandaleus; bovendien is het slachtoffer iemand met een donkere huidkleur. Als ze zich willen voordoen als echte christenen gaan ze gewoon bidden in een kerk. - Dit is walgelijk.

djoebidoebidoe 22 augustus 2016 15:24

1 Bijlage(n)
Citaat:

.

de actie begint op 1m14s! Ik dacht heel de tijd dat die met zijn rood shirtje door het lint ging gaan.:-D

quercus 22 augustus 2016 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8207507)
Ridicuul en schandaleus; bovendien is het slachtoffer iemand met een donkere huidkleur. Als ze zich willen voordoen als echte christenen gaan ze gewoon bidden in een kerk. - Dit is walgelijk.

Het gebeurt niet zo veel dat christenen op die manier publiek op straat geknield zitten te bidden. Moslims daarentegen wel. Ik heb reeds meerdere malen video's en foto's gezien waarbij in Parijs moslims ganse straten "bezetten" om met hun gat omhoog te zitten bidden.

Wapper 22 augustus 2016 16:15

Tsja, "Les soldats du Christ", dat zegt genoeg zeker...

Xenophon 22 augustus 2016 17:22

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8207549)
de actie begint op 1m14s! Ik dacht heel de tijd dat die met zijn rood shirtje door het lint ging gaan.:-D

orfeus5412 22 augustus 2016 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8207558)
Het gebeurt niet zo veel dat christenen op die manier publiek op straat geknield zitten te bidden. Moslims daarentegen wel. Ik heb reeds meerdere malen video's en foto's gezien waarbij in Parijs moslims ganse straten "bezetten" om met hun gat omhoog te zitten bidden.

Zoals in Moskou waarschijnlijk ?
Moslim hoofdstad van Europa

djoebidoebidoe 24 augustus 2016 15:54

2 Bijlage(n)
Hard genoeg bidden! Tot er een doffe blik in de ogen komt en men de waarheid aanschouwt.:-o

harriechristus 25 augustus 2016 07:08

Citaat:

.

Nu heb ik de indruk dat die persoon met dat muziekje er juist bij is gaan zitten om te pesten.

Kortom: ik heb de indruk dat de ontstane ruzie door beide partijen is uitgelokt.
De bidders door het in het openbaar te doen en de muzikant door juist daar zijn antireligieuze muziek te gaan spelen.

:lol:

De schoofzak 25 augustus 2016 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 8211211)
Nu heb ik de indruk dat die persoon met dat muziekje er juist bij is gaan zitten om te pesten.

Kortom: ik heb de indruk dat de ontstane ruzie door beide partijen is uitgelokt.
De bidders door het in het openbaar te doen en de muzikant door juist daar zijn antireligieuze muziek te gaan spelen.

:lol:

Die mens met zijn muziekje heeft die knielende gekken waarschijnlijk niet speciaal opgezocht, maar passeerde daar toevallig.
De prevelende bidders gaan daar zo gaan zitten om .. ja om welke reden ? Om mij te trachten te beïnvloeden ? Via hun hogere krachten zo'n invloed op mij en op de wereld ? Of om mij wis te maken dat ik zou dwalen ?

Hoe dan ook: het liep licht anders af dan "bied je andere wang aan ..."

.

harriechristus 25 augustus 2016 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8211295)
Die mens met zijn muziekje heeft die knielende gekken waarschijnlijk niet speciaal opgezocht, maar passeerde daar toevallig.

Ik kreeg meer de indruk dat die muziekmaker daar speciaal was gaan zitten.
Citaat:

De prevelende bidders gaan daar zo gaan zitten om .. ja om welke reden ? Om mij te trachten te beïnvloeden ? Via hun hogere krachten zo'n invloed op mij en op de wereld ? Of om mij wis te maken dat ik zou dwalen ?
Het is het recht op demonstratie.
Citaat:

Hoe dan ook: het liep licht anders af dan "bied je andere wang aan ..."

.
Inderdaad, dat is dan niet zo goed gelukt.....:lol:
Zelfs een christen kan wel eens uit zijn vel schieten.

djoebidoebidoe 25 augustus 2016 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 8211485)
Het is het recht op demonstratie.

Schieten op een schietstand, schijten in een toilet en bidden in een...:-D
Neen, dat bidden in het openbaar, met welke bedoeling?
1) als tegenreactie tegen moslims die in het openbaar hun matje uitrollen, I stand my ground.
2) het vingertje! Zich beter voelen dan de rest, en dat ook in het openbaar moeten tonen.

harriechristus 25 augustus 2016 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8211501)
Schieten op een schietstand, schijten in een toilet en bidden in een...:-D
Neen, dat bidden in het openbaar, met welke bedoeling?
1) als tegenreactie tegen moslims die in het openbaar hun matje uitrollen, I stand my ground.

dat zou kunnen, geen slechte reden dus.
Citaat:

2) het vingertje! Zich beter voelen dan de rest, en dat ook in het openbaar moeten tonen.
Uit grote zorgen over de zondigheid der wereld.
En nog niet wetende dat Jezus is wedergeboren in mijn atoomtheorie.

De schoofzak 31 augustus 2016 14:17

Mogelijks is dien agressieveling een bastaardzoon van één van deze geestelijken:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be