Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom werken de N-VA en het Vlaams Belang niet samen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234329)

BWarrior 22 augustus 2016 16:38

Waarom werken de N-VA en het Vlaams Belang niet samen?

Ik vind het eerder vreemd dat twee partijen die dezelfde bestaansreden en hetzelfde eerste programmapunt hebben elke samenwerking afwijzen.

Is de N-VA voorstander van het cordon sanitaire?
Is de N-VA voorstander van een partieel cordon sanitaire, uitgezonderd staatkundige kwesties?

Kan de N-VA afspraken maken met het Vlaams Belang inzake een soort minimumprogramma, bijvoorbeeld een waterdicht akkoord omtrent confederalisme?

Ik vraag me af wat de Vlaams-nationalisten hiervan vinden.

Vrijheideerst 22 augustus 2016 16:48

Met wie gaat de BUB samenwerken?

Groen/Ecolo/PTB/PVDA?

Mindset 22 augustus 2016 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8207610)
Ik vind het eerder vreemd dat twee partijen die dezelfde bestaansreden en hetzelfde eerste programmapunt hebben elke samenwerking afwijzen.

Is de N-VA voorstander van een partieel cordon sanitaire, uitgezonderd staatkundige kwesties?

Kan de N-VA afspraken maken met het Vlaams Belang inzake een soort minimumprogramma, bijvoorbeeld een waterdicht akkoord omtrent confederalisme?

het enige wat nog klopt is het woord Alliantie, maar dan met trado's.

Xenophon 22 augustus 2016 17:17

Citaat:

Er komt in Belgie geen federalisme.

Stel, de N-VA dient een confederalisme voorstel in, het VB stemt voor, de N-VA stemt collectief tegen, allemaal omdat BDW gefrustreerd en neurotisch is.

De tegenstelling tussen zijn bewuste wil en zijn onbewuste - dat o.a. het naziverleden van zijn familie meesleept - is veel te groot om rationele gedachten en gedragingen mogelijk te maken.

Er is maar één toekomst mogelijk voor de N-VA, namelijk het VU-scenario.

Sukkelaar 22 augustus 2016 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8207657)
Er komt in Belgie geen federalisme.

Stel, de N-VA dient een confederalisme voorstel in, het VB stemt voor, de N-VA stemt collectief tegen, allemaal omdat BDW gefrustreerd en neurotisch is.

De tegenstelling tussen zijn bewuste wil en zijn onbewuste - dat o.a. het naziverleden van zijn familie meesleept - is veel te groot om rationele gedachten en gedragingen mogelijk te maken.

Er is maar één toekomst mogelijk voor de N-VA, namelijk het VU-scenario.

Herinner mij eens hoe, volgens u, dat VU scenario verlopen is

mettewie 22 augustus 2016 17:49

Citaat:

.

Het alom bekent dat BdW 100% vóór het cordon-sanitaire VB is, de rest van het N-VA heeft geen zeggenschap.

BWarrior 22 augustus 2016 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mettewie (Bericht 8207701)
Het alom bekent dat BdW 100% vóór het cordon-sanitaire VB is, de rest van het N-VA heeft geen zeggenschap.

Waarom is hij voor dat cordon?

Xenophon 22 augustus 2016 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8207694)
Herinner mij eens hoe, volgens u, dat VU scenario verlopen is

De partij die zichzelf kapot maakt door de te scherpe tegenstellingen qua politiek.

Je kan nu eenmaal niet voor Vlaamse onafhankelijkheid zijn en tevens 'leve Belgie' roepen. De geloofwaardigheid houdt niet lang stand.

Is het zo goed?

De schoofzak 22 augustus 2016 19:24

Precies of 't is allemaal koeken en ei tussen Bplus, Coudenberg en Bub.

.

Pandareus 22 augustus 2016 20:27

Citaat:

trolololo...

BWarrior 22 augustus 2016 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8207806)
Precies of 't is allemaal koeken en ei tussen Bplus, Coudenberg en Bub.

.

De Coudenberg-groep bestaat sedert 1999 niet meer en ging grotendeels op in B Plus.

De B.U.B. en BPlus hebben een andere ideologie en structuur. De B.U.B. is een unitaristische partij, BPlus een federalistische drukkingsgroep.

BWarrior 22 augustus 2016 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8207713)
De partij die zichzelf kapot maakt door de te scherpe tegenstellingen qua politiek.

Je kan nu eenmaal niet voor Vlaamse onafhankelijkheid zijn en tevens 'leve Belgie' roepen. De geloofwaardigheid houdt niet lang stand.

Is het zo goed?

De Volksunie heeft anders het centrale niveau wel danig ontmanteld (zie o.a. splitsing openbare werken, onderwijs en internationaal verdragsrecht)

Vrijheideerst 23 augustus 2016 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8208126)
De Volksunie heeft anders het centrale niveau wel danig ontmanteld (zie o.a. splitsing openbare werken, onderwijs en internationaal verdragsrecht)

Ja, dat is allemaal ongrondwettelijk ook al staat het in de grondwet. Ofzoiets.

En antwoord nu eens voor één keer op de vragen die aan jou gesteld worden. Of start je een procedure op bij Hansworst om belgië uit zijn as weder te laten keren? :magniet:

Sukkelaar 23 augustus 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8207713)

Is het zo goed?

Ik had meer verwacht maar toch bedankt voor de moeite.

vrijzinnige 23 augustus 2016 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8208470)

Maar bij de eerste de beste vette kluif van het baasje, druipt de kwijl weer langs de mondhoeken van menig Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanhanger :-) :-) :-)

De schoofzak 23 augustus 2016 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8208474)
Maar bij de eerste de beste vette kluif van het baasje, druipt de kwijl weer langs de mondhoeken van menig Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanhanger :-) :-) :-)

Wij krijgen dan ook regelmatig iets te horen dat ons als muziek in de oren klinkt.
Ik kan me inbeelden dat dat bij de andere partijen lichtjes anders ligt. Tobback jr. buiten moeten sjotten; de erfenis van Verafstoot en zijn afgestoten plannen van zijn burgermanifestjes; de verschillen van de vleugels bij de tsjeven of innesto-dinges die niemand begrijpt en daarom maar afgevoerd worden ...

.

mettewie 23 augustus 2016 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8207705)
Waarom is hij voor dat cordon?

Dat is niet zo moeilijk te weten. Geen cordon, geen bestaansrecht voor het N-VA. Bartje is beslist niet achterlijk! Waarom denk je dat de partijvoorzitter van de N-VA niet pleit voor een opheffing van het cordon? ;-)

Xenophon 23 augustus 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8208470)

Misschien stel je uw verwachtingen onrealistisch hoog in.

Xenophon 23 augustus 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mettewie (Bericht 8208562)
Dat is niet zo moeilijk te weten. Geen cordon, geen bestaansrecht voor het N-VA. Bartje is beslist niet achterlijk! Waarom denk je dat de partijvoorzitter van de N-VA niet pleit voor een opheffing van het cordon? ;-)

In zekere zin klopt dat natuurlijk, de groei van de N-VA is het gevolg van het cordon.

Langs de andere kant houdt dat de Vlaming tegelijk aan de Belgische leiband.

Daarom is de N-VA hetzelfde lot beschoren als de VU indertijd. Sommige mensen leren nu eenmaal nooit, ik moet zeggen, voor iemand die aan het sterfbed heeft gezeten bij Schiltz verbaasd het me dat hij net dezelfde fouten maakt als Schiltz.
Meewerken met het Belgische establishment...

Vrijheideerst 23 augustus 2016 12:04

En nu weet ik nog steeds niet met wie de BLUB gaat samenwerken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be