![]() |
Waarom werken de N-VA en het Vlaams Belang niet samen?
Ik vind het eerder vreemd dat twee partijen die dezelfde bestaansreden en hetzelfde eerste programmapunt hebben elke samenwerking afwijzen.
Is de N-VA voorstander van het cordon sanitaire? Is de N-VA voorstander van een partieel cordon sanitaire, uitgezonderd staatkundige kwesties? Kan de N-VA afspraken maken met het Vlaams Belang inzake een soort minimumprogramma, bijvoorbeeld een waterdicht akkoord omtrent confederalisme? Ik vraag me af wat de Vlaams-nationalisten hiervan vinden. |
Met wie gaat de BUB samenwerken?
Groen/Ecolo/PTB/PVDA? |
Citaat:
|
Citaat:
Stel, de N-VA dient een confederalisme voorstel in, het VB stemt voor, de N-VA stemt collectief tegen, allemaal omdat BDW gefrustreerd en neurotisch is. De tegenstelling tussen zijn bewuste wil en zijn onbewuste - dat o.a. het naziverleden van zijn familie meesleept - is veel te groot om rationele gedachten en gedragingen mogelijk te maken. Er is maar één toekomst mogelijk voor de N-VA, namelijk het VU-scenario. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan nu eenmaal niet voor Vlaamse onafhankelijkheid zijn en tevens 'leve Belgie' roepen. De geloofwaardigheid houdt niet lang stand. Is het zo goed? |
Precies of 't is allemaal koeken en ei tussen Bplus, Coudenberg en Bub.
. |
Citaat:
trolololo... ![]() |
Citaat:
De B.U.B. en BPlus hebben een andere ideologie en structuur. De B.U.B. is een unitaristische partij, BPlus een federalistische drukkingsgroep. |
Citaat:
|
Citaat:
En antwoord nu eens voor één keer op de vragen die aan jou gesteld worden. Of start je een procedure op bij Hansworst om belgië uit zijn as weder te laten keren? :magniet: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan me inbeelden dat dat bij de andere partijen lichtjes anders ligt. Tobback jr. buiten moeten sjotten; de erfenis van Verafstoot en zijn afgestoten plannen van zijn burgermanifestjes; de verschillen van de vleugels bij de tsjeven of innesto-dinges die niemand begrijpt en daarom maar afgevoerd worden ... . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Langs de andere kant houdt dat de Vlaming tegelijk aan de Belgische leiband. Daarom is de N-VA hetzelfde lot beschoren als de VU indertijd. Sommige mensen leren nu eenmaal nooit, ik moet zeggen, voor iemand die aan het sterfbed heeft gezeten bij Schiltz verbaasd het me dat hij net dezelfde fouten maakt als Schiltz. Meewerken met het Belgische establishment... |
En nu weet ik nog steeds niet met wie de BLUB gaat samenwerken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be