Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA wil pensioenen privésector verder afromen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234371)

demonen 24 augustus 2016 08:21

N-VA wil pensioenen privésector verder afromen

De vennootschapsbelasting voor alle bedrijven verlagen naar 20 procent tegen 2020 en de roerende voorheffing op dividenden optrekken naar 30 procent. Met dat idee probeert minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) de regering warm te krijgen voor een nieuwe fiscale hervorming.

http://trends.knack.be/economie/bele...al-743791.html

Another Jack 24 augustus 2016 08:37

Iedereen moet toch een inspanning leveren?

vlijmscherp 24 augustus 2016 08:45

wat hebben dividenden te maken met pensioenen???

Another Jack 24 augustus 2016 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8209701)
wat hebben dividenden te maken met pensioenen???

De beproefde demonen tactiek.
De titel dekt nooit de lading...

Kan allemaal tegenwoordig.
Er wordt niet meer gemodereerd.

Henri1 24 augustus 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8209705)
De beproefde demonen tactiek.
De titel dekt nooit de lading...

Kan allemaal tegenwoordig.
Er wordt niet meer gemodereerd.

Ik heb de indruk dat u zich aan het afkeren bent van het Liberaal gedachtengoed, kan dat kloppen ?

Another Jack 24 augustus 2016 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8209766)
Ik heb de indruk dat u zich aan het afkeren bent van het Liberaal gedachtengoed, kan dat kloppen ?

Ik zie het verband niet.

Henri1 24 augustus 2016 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8209774)
Ik zie het verband niet.

Er is niet direct een verband, maar voorheen nam u het wel op voor de werkmens.

Ik kan me natuurlijk vergissen of vergist hebben.

Another Jack 24 augustus 2016 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8209777)
Er is niet direct een verband, maar voorheen nam u het wel op voor de werkmens.

Ik kan me natuurlijk vergissen of vergist hebben.

Wie is in dit verhaal de werkmens, waarvoor ik het niet opneem?

Patrick M. 24 augustus 2016 11:40

Ik kan me de reacties van de werkmensen in de privé al voorstellen.
Maar er zijn er wel die vinden dat de pensioenen bij de NMBS te hoog zijn en dat daar in gesnoeid moet worden.
Ik ben benieuwd naar de reacties.

Another Jack 24 augustus 2016 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8209991)
Ik kan me de reacties van de werkmensen in de privé al voorstellen.
Maar er zijn er wel die vinden dat de pensioenen bij de NMBS te hoog zijn en dat daar in gesnoeid moet worden.
Ik ben benieuwd naar de reacties.

Welk bedrag ga jij ongeveer trekken als pensioen?

Vrijheideerst 24 augustus 2016 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8209681)
De vennootschapsbelasting voor alle bedrijven verlagen naar 20 procent tegen 2020 en de roerende voorheffing op dividenden optrekken naar 30 procent. Met dat idee probeert minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) de regering warm te krijgen voor een nieuwe fiscale hervorming.

Dat is een van de mogelijkheden, Demonen Crombez, er staat niet dat hij dat zo ook zal doen.

:rofl:

killimandjaro 24 augustus 2016 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8209681)

Kan jij niks anders dan hier op het forum dan wat zeiken op NVA?
Uw plaat is al grijs gedraaid met uwe NVA zever.

demonen 24 augustus 2016 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8209774)
Ik zie het verband niet.

JVO is echt slecht bezig. Hij wil nog meer afromen van diegenen die via een belegging en de dividenden erop hun klein pensioen willen verhogen. Van een dividend op buitenlandse aandelen zal er wegens de dubbele belasting niet veel meer overblijven.

demonen 24 augustus 2016 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro (Bericht 8210169)

U bent ambtenaar?
Statutair?

Another Jack 24 augustus 2016 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8210173)
JVO is echt slecht bezig. Hij wil nog meer afromen van diegenen die via een belegging en de dividenden erop hun klein pensioen willen verhogen. Van een dividend op buitenlandse aandelen zal er wegens de dubbele belasting niet veel meer overblijven.

Toch raar hoe al die mensen die al jaren afgeroomd worden, altijd blijken te beschikken op containers room op de bank....

Tavek 24 augustus 2016 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8210184)
Toch raar hoe al die mensen die al jaren afgeroomd worden, altijd blijken te beschikken op containers room op de bank....

Als ik mij niet vergis boert gij ook niet slecht, en verhuurde gij een huis. Blijkbaar kunnen "armzalige" leerkrachten ook een kapitaaltje verwerven.

Mensen sparen omdat hun pensioenen zowat de laagste van west europa zijn. Pensioensparen en groepsverzekeringen zijn niet beschikbaar voor iedereen of onvoldoende, waardoor mensen extra sparen in de vorm van aandelen, fondsen, enz...

Als de pensioenen van werknemers niet zo laag waren, dan hadden ze geen nood aan die spaarpot. Toch niet voor hun pensioen.

Another Jack 24 augustus 2016 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8210191)
Als ik mij niet vergis boert gij ook niet slecht, en verhuurde gij een huis. Blijkbaar kunnen "armzalige" leerkrachten ook een kapitaaltje verwerven.

Mensen sparen omdat hun pensioenen zowat de laagste van west europa zijn. Pensioensparen en groepsverzekeringen zijn niet beschikbaar voor iedereen of onvoldoende, waardoor mensen extra sparen in de vorm van aandelen, fondsen, enz...

Als de pensioenen van werknemers niet zo laag waren, dan hadden ze geen nood aan die spaarpot. Toch niet voor hun pensioen.

Er zijn nog andere manieren om kapitaal te verwerven dan werken, Tavek.

Tavek 24 augustus 2016 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8210198)
Er zijn nog andere manieren om kapitaal te verwerven dan werken, Tavek.

En waarom zou dat niet gelden voor werknemers ?

Alweer: als je als arbeiderke 1200 euro netto pensioen krijgt, gemiddeld, en geen pensioensparen hebt (dat bestond toen nog niet) en geen groepsverzekering (de KMO baas vond dat te duur), dan moet je gewoon sparen.

Dat kan via een erfenis zijn, via een schenking, of puur zuinig leven en opsparen.

Another Jack 24 augustus 2016 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8210235)
En waarom zou dat niet gelden voor werknemers ?

Alweer: als je als arbeiderke 1200 euro netto pensioen krijgt, gemiddeld, en geen pensioensparen hebt (dat bestond toen nog niet) en geen groepsverzekering (de KMO baas vond dat te duur), dan moet je gewoon sparen.

Dat kan via een erfenis zijn, via een schenking, of puur zuinig leven en opsparen.

Wat niet gelden voor werknemers?

vrijzinnige 24 augustus 2016 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro (Bericht 8210169)

Tja....als je de Vlamingen vraagt om te kiezen voor het PS model of het Nieuwe Vreemdelingen Alliantie model, en 32% van de Vlamingen willen het Nieuwe Vreemdelingen Alliantie model, dan staan de verwachtingen ook hoog gespannen :-). :-). :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be