Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sadisme in Spanje, bloedlust (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234439)

Pandareus 26 augustus 2016 15:53

Sadisme in Spanje, bloedlust

In dit artikel op hln.be kun je zien hoe drie totaal gedegenereerde spanjaarden in de arena een kalfje martelen voor hun plezier, waarbij ze hun verknipte plezier maximaal rekken tot het diertje quasi stikt in zijn eigen bloed. Deze gedegenereerden willen hun moment of fame in de arena nog wat meer luister bijzetten door het kalfje aan te zetten tot een laatste wanhoopspoging vooraleer deze parodie op een "strijd" stil valt.
Schande voor de spaanse stad, die zulke barbarij toelaat.
Los van elke beschouwing over stieren "gevechten", dit is een martel en slacht sessie. Een kalf is volkomen weerloos. Die gedegenereerde zatlappen verdienen de garotte.

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...en-wordt.dhtml

DewareJakob 26 augustus 2016 16:00

Doet mij denken aan de Islam. Maar dat is met vrouwen en met stenen...

Another Jack 26 augustus 2016 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8213617)

Dat duurde lang...

De schoofzak 26 augustus 2016 21:29

Wel, er zijn hier in Vlaanderen tsjeven, sossen en groensels die geen problemen hebben met het kelen van schapen, omdat sommigen het plezant vinden om op die werkwijze te denken dat een soort schepper van gans het heelal daar gediend mee zou zijn.

Mag ik je daarnaast er op wijzen dat in Catalonië het gedaan is met stierengevechten ?

.

andev 27 augustus 2016 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8213603)
In dit artikel op hln.be kun je zien hoe drie totaal gedegenereerde spanjaarden in de arena een kalfje martelen voor hun plezier, waarbij ze hun verknipte plezier maximaal rekken tot het diertje quasi stikt in zijn eigen bloed. Deze gedegenereerden willen hun moment of fame in de arena nog wat meer luister bijzetten door het kalfje aan te zetten tot een laatste wanhoopspoging vooraleer deze parodie op een "strijd" stil valt.
Los van elke beschouwing over stieren "gevechten", dit is een martel en slacht sessie. Een kalf is volkomen weerloos. Die gedegenereerde zatlappen verdienen de garotte.

En gelijk heb je.
Maar wat wil je eigenlijk duidelijk maken?
Laat maar...

dalibor 27 augustus 2016 15:05

Citaat:

is er iets dat u niet doet denken aan de islam?

Xenophon 27 augustus 2016 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8213603)

Een kalf dat hier geslacht wordt is toch ook weerloos?

Universalia 27 augustus 2016 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8214903)
is er iets dat u niet doet denken aan de islam?

Pijnlijk detail is dat we er niet meer kunnen naast denken.

Zelfs de nieuwsuitzendingen puilen er tot vervelens toe van uit. :roll:

Zipper 27 augustus 2016 15:34

2 Bijlage(n)
Citaat:

hun offerfeest wijkt er niet zoveel van af :

Mindset 27 augustus 2016 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8213626)
Dat duurde lang...

wat wil, je, bij zo'n beelden denk je spontaan aan de gruwelbeelden van IS

Pandareus 27 augustus 2016 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8214058)
Wel, er zijn hier in Vlaanderen tsjeven, sossen en groensels die geen problemen hebben met het kelen van schapen, omdat sommigen het plezant vinden om op die werkwijze te denken dat een soort schepper van gans het heelal daar gediend mee zou zijn.

Zou basismilitant Schoof niet beter in zijn eigen partij het zwakke eendje van de vlaamse regering (minister Bean) ertoe aanzetten om eindelijk eens iets tastbaars van resultaat neer te zetten op zijn boordtabel ?
In die regering heeft Bean heus geen last van sossen en groensels. En is hij dan echt ZO zwak dat hij zelfs de tsjeven niet meester kan ?

Heeft basismilitant Schoof overigens ook on topic met het voorwerp van dit draadje een mening ? Of wil hij gewoon een Marie Daenentje doen ?
Citaat:

Mag ik je daarnaast er op wijzen dat in Catalonië het gedaan is met stierengevechten ?
Ik beweerde dan ook nergens dat alle spanjaarden achterlijk zijn. Gelukkig zijn er spaanse regio's waar men dit achterlijke gebruik heeft verboden.
Zoals de spaanse regio catalonië.
Een jammere vaststelling is dat er nog minstens één regio is waar de achterlijkheid zulke proporties aanneemt dat zatlappen niet durven "vechten" met een stier en dan maar een weerloos kalfje martelen.

Pandareus 27 augustus 2016 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8214894)
En gelijk heb je.
Maar wat wil je eigenlijk duidelijk maken?
Laat maar...

Als ik jouw vraag lees, dan denk ik inderdaad "laat maar..."

Pandareus 27 augustus 2016 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8214913)
Een kalf dat hier geslacht wordt is toch ook weerloos?

Ken jij bij ons arena's waar gedegenereerden met een zwaard een kalf martelen voor het publiek ?

Xenophon 27 augustus 2016 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8214969)
Ken jij bij ons arena's waar gedegenereerden met een zwaard een kalf martelen voor het publiek ?

Neen, maar dat maakt voor het weerloze kalf hier in het slachthuis weinig verschil vrees ik.

Xenophon 27 augustus 2016 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8214964)
Zou basismilitant Schoof niet beter in zijn eigen partij het zwakke eendje van de vlaamse regering (minister Bean) ertoe aanzetten om eindelijk eens iets tastbaars van resultaat neer te zetten op zijn boordtabel ?
In die regering heeft Bean heus geen last van sossen en groensels. En is hij dan echt ZO zwak dat hij zelfs de tsjeven niet meester kan ?

Heeft basismilitant Schoof overigens ook on topic met het voorwerp van dit draadje een mening ? Of wil hij gewoon een Marie Daenentje doen ?

Ik beweerde dan ook nergens dat alle spanjaarden achterlijk zijn. Gelukkig zijn er spaanse regio's waar men dit achterlijke gebruik heeft verboden.
Zoals de spaanse regio catalonië.
Een jammere vaststelling is dat er nog minstens één regio is waar de achterlijkheid zulke proporties aanneemt dat zatlappen niet durven "vechten" met een stier en dan maar een weerloos kalfje martelen.

Lijkt me logisch, om vrijwillig met zo'n vechtstier van 750 kg - of meer - in de arena te stappen moet je bepaald nuchter en dapper zijn.

quercus 27 augustus 2016 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8214971)
Neen, maar dat maakt voor het weerloze kalf hier in het slachthuis weinig verschil vrees ik.

Wel, als het "verdoofd" slachten hier snel en doeltreffend gebeurt dan is er niks aan de hand. Alhoewel dat de naam alleen reeds misleidend is. Veel mensen denken dat "verdoofd" impliceert dat het beest eerst een inspuiting krijgt, een soort anesthesie. Daar is niet van aan. Er wordt doodeenvoudig met een speciaal soort pistool een stalen pin door de schedel van het dier geklopt. En dat lukt niet altijd even goed. Maar kom, wat daar in Spanje gebeurt is gewoon weerzinwekkend. Er zou op EU-vlak veel meer druk op dat land moeten uitgeoefend worden om aan die "operette-heldendaden" definitief een eind te stellen. Maar er zijn nog zo van die ergerlijke slachtingen waar maar geen eind aan gemaakt wordt. Zo bijvoorbeeld worden elk jaar in Malta, in Italië en zelfs in Frankrijk talloze overvliegende trekvogels gewoon voor de pret afgeschoten. Denk maar niet dat het voor het vlees is. Ze knallen op alles. De Scandinavische landen zijn daar razend voor, maar toch blijft die rotzooi voortduren.

Xenophon 27 augustus 2016 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8215027)
Wel, als het "verdoofd" slachten hier snel en doeltreffend gebeurt dan is er niks aan de hand. Alhoewel dat de naam alleen reeds misleidend is. Veel mensen denken dat "verdoofd" impliceert dat het beest eerst een inspuiting krijgt, een soort anesthesie. Daar is niet van aan. Er wordt doodeenvoudig met een speciaal soort pistool een stalen pin door de schedel van het dier geklopt. En dat lukt niet altijd even goed. Maar kom, wat daar in Spanje gebeurt is gewoon weerzinwekkend. Er zou op EU-vlak veel meer druk op dat land moeten uitgeoefend worden om aan die "operette-heldendaden" definitief een eind te stellen. Maar er zijn nog zo van die ergerlijke slachtingen waar maar geen eind aan gemaakt wordt. Zo bijvoorbeeld worden elk jaar in Malta, in Italië en zelfs in Frankrijk talloze overvliegende trekvogels gewoon voor de pret afgeschoten. Denk maar niet dat het voor het vlees is. Ze knallen op alles. De Scandinavische landen zijn daar razend voor, maar toch blijft die rotzooi voortduren.

Belgie is uiterst slecht geplaatst om commentaar te geven op andere landen.

Eerst hier de beestenstreken afschaffen, dan commentaar op anderen geven.

Diego Raga 27 augustus 2016 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8214975)
Lijkt me logisch, om vrijwillig met zo'n vechtstier van 750 kg - of meer - in de arena te stappen moet je bepaald nuchter en dapper zijn.

Al loopt het dan soms nog wat uit de klauwen hoorns:

https://www.youtube.com/watch?v=OF-wu4FlE_I

Good riddance. :-)

Pandareus 28 augustus 2016 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8215165)
Al loopt het dan soms nog wat uit de klauwen hoorns:

https://www.youtube.com/watch?v=OF-wu4FlE_I

Good riddance. :-)

Ja, een stier blijkt nèt ietsje sterker te zijn dan een weerloos kalfje.

De schoofzak 28 augustus 2016 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8214969)

Kalfjes martelen behoorde niet direct tot de volkscultuur in het Vlaanderen van voor 80 jaar.

Maar in verband met hanengevechten, durf ik niet zo'n boude uitspraken te doen.
Of in verband met vinkenzettingen: toen ik nog een klein Schoofken was, hoorde ik mijn moeder Schoof een buurman naar de hel wensen, omdat die de ogen van zijn vinken uitbrandde, om ze beter te doen zingen.
Zelfs voor hondengevechten, zou ik durven twijfelen.

Ik bedoel dus: het kan dat er nog marginaal aan dergelijke praktijken gedaan wordt. Gelukkig is de wet duidelijk.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be