Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   hoe de pers de bevolking bespeeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234457)

marie daenen 27 augustus 2016 13:30

hoe de pers de bevolking bespeelt

http://www.knack.be/nieuws/belgie/kh...al-745079.html

Ik ga hier niet in op de inhoud van het artikel, maar hier zie je hoe de media de bevolking trachten te bespelen...

Het artikel van Kherbache om het stemrecht van vreemdelingen in Vlaanderen uit te breiden komt heel negatief over bij de lezers; zeker de dag nadat Combez de Limburgse Turkse oproerkraaier uit de partij gezet had...
En dan zien we hoe dat artikel heel vlug afgevoerd wordt naar dieper liggende contreien zodat iemand die alleen de hoofdpunten leest het op het einde van de dag zelfs niet meer te zien krijgt.
Maar negatieve artikels met nog negatievere titels over de NVa blijven stevast bovenaan de pagina geplaatst, terwijl de voor hen wat positievere artikels het lot van dit artikel van Kherbache ondergaat...

Objectieve berichtgeving; wie gelooft hen nog???

dalibor 27 augustus 2016 13:32

Bespeelt. Alstemblief, Marie! Is dat nu zo moeilijk?!

Xenophon 27 augustus 2016 13:33

Leerkracht.be.

dalibor 27 augustus 2016 13:36

Een dt-fout is één ding. Systematisch alles verkeerd spellen is een kunst. Dat moet ik toegeven.

Xenophon 27 augustus 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8214784)
Een dt-fout is één ding. Systematisch alles verkeerd spellen is een kunst. Dat moet ik toegeven.

Ik wil u toch vragen van schappelijk te zijn en niet teveel punten af te trekken op Marie haar rapport.

DewareJakob 27 augustus 2016 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8214784)

En op de inhoud reageren, kan je dat ook? Of is dat zo moeilijk?

marie daenen 27 augustus 2016 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8214790)

Kunnen ze niet; dat is toch duidelijk...

Pandareus 27 augustus 2016 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8214792)
Kunnen ze niet; dat is toch duidelijk...

Even je eigen woorden uit het OT citeren : "Ik ga hier niet in op de inhoud van het artikel,"

Wat beweer je nu marieke, dat je het zélf niet kunt ? Of ben je weer een beetje in de war ?

dalibor 27 augustus 2016 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8214790)

De inhoud? Een artikel over Kherbache die pleit voor een uitbreiding van het migrantenstemrecht. Marie Daenen die vindt dat dat artikel, ook al is het in de pers geweest, en zelfs op de voorpagina van De Morgen staat, door de pers is weggemoffeld.

Paranoide waanzin noem ik zoiets.

marie daenen 27 augustus 2016 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8214794)
De inhoud? Een artikel over Kherbache die pleit voor een uitbreiding van het migrantenstemrecht. Marie Daenen die vindt dat dat artikel, ook al is het in de pers geweest, en zelfs op de voorpagina van De Morgen staat, door de pers is weggemoffeld.

Ok, weer langs de kwestie. Ik sprak over de werkwijze van diezelfde media...
De morgen heeft alles te winnen met haar provocatie; Knack wil zogezegd doorgaan voor een gematigde media...

Pandareus 27 augustus 2016 13:48

Citaat:

Ons Marie denkt dat de gratis website van kranten en weekbladen "de media" zijn. Het begrip is nog niet doorgedrongen tot de keukens in Durbuy dat dit enkel reclamedragers zijn voor ofwel de volledige toegang tot de website mits abonnement ofwel de gedrukte en dus ook betalende versie.
Aangezien zij niets leest (dixit haar zelve) kan zij niet weten dat dit voorpagina nieuws is op de echte media.

DewareJakob 27 augustus 2016 13:50

Citaat:

Neen helemaal niet, de pers probeert je te laten geloven wat zij willen dat je gelooft, ze willen je zo laten denken zoals ze willen dat je denkt, en het lukt hun verbazend goed zie ik telkens opnieuw. Wie dat nu nog niet door heeft zal het nooit door hebben.

dalibor 27 augustus 2016 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8214806)
Neen helemaal niet, de pers probeert je te laten geloven wat zij willen dat je gelooft, ze willen je zo laten denken zoals ze willen dat je denkt, en het lukt hun verbazend goed zie ik telkens opnieuw. Wie dat nu nog niet door heeft zal het nooit door hebben.

Het komt uit een exclusief interview in De Morgen van vandaag. Logischerwijze kan het in de andere media nog niet staan. Tenzij op de websites, waar alle redacties het bericht vandaag hebben opgepikt.

Wat is uw en Marie's punt nu eigenlijk?

DewareJakob 27 augustus 2016 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8214807)
Het komt uit een exclusief interview in De Morgen van vandaag. Logischerwijze kan het in de andere media nog niet staan. Tenzij op de websites, waar alle redacties het bericht vandaag hebben opgepikt.

Wat is uw en Marie's punt nu eigenlijk?

Dus je hebt het echt nog niet door.

Citaat:

hoe de pers de bevolking bespeeld
Niet soms? sommigen noemen zichzelf 'opiniemakers' zij maken jouw opinie, neen, je maakt die niet zelf, je leest jouw opinie in de media.

Citaat:

marie daenen 27 augustus 2016 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8214793)
Even je eigen woorden uit het OT citeren : "Ik ga hier niet in op de inhoud van het artikel,"

Wat beweer je nu marieke, dat je het zélf niet kunt ? Of ben je weer een beetje in de war ?

Over de inhoud van welk artikel, pandareus??? Ik vraag jullie over een stramien te praten niet over de inhoud van om het even welk artikel...

marie daenen 27 augustus 2016 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8214804)
Ons Marie denkt dat de gratis website van kranten en weekbladen "de media" zijn. Het begrip is nog niet doorgedrongen tot de keukens in Durbuy dat dit enkel reclamedragers zijn voor ofwel de volledige toegang tot de website mits abonnement ofwel de gedrukte en dus ook betalende versie.
Aangezien zij niets leest (dixit haar zelve) kan zij niet weten dat dit voorpagina nieuws is op de echte media.

We zouden het dan wel eerder een afschrikkingspropaganda kunnen noemen... Wie, na al dat gelul gelezen te hebben gaat nu nog betalen voor meer of de gedrukte krant kopen???

marie daenen 27 augustus 2016 14:59

Citaat:

Klaar en duidelijk gesteld. Wie het nu nog niet door heeft zal het nooit door hebben en zal mensen die zelfstandig en vrij kunnen nadenken en oordelen en beoordelen altijd van van alles en nog wat blijven beschuldigen zelfs als zijzelf volledig naast de pot pissen...

Nebur 27 augustus 2016 15:04

Kunnen we Vlaamse nationalisten die een brouwsel dat met veel goeie wil als Nederlands gekwalificeerd kan worden eigenlijk wel serieus nemen?

Xenophon 27 augustus 2016 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 8214900)
Kunnen we Vlaamse nationalisten die een brouwsel dat met veel goeie wil als Nederlands gekwalificeerd kan worden eigenlijk wel serieus nemen?

Wie is 'we'?

De gemiddelde anti-Vlaming, zoals ACW'ers of OVLD'ers?

Nebur 27 augustus 2016 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8214907)
Wie is 'we'?

De gemiddelde anti-Vlaming, zoals ACW'ers of OVLD'ers?

U mag die 'we' gerust als een onpersoonlijk voornaamwoord beschouwen.

Edit: Wat ik bedoel: ik lees geen forumbijdragen die met een gigantische schrijffout begint. Ik nodig anderen uit om hetzelfde te doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be