andev |
27 augustus 2016 14:42 |
Geen halal vlees?
Citaat:
fatima Bruyndonckx (52), werkte bij LunChgarden
‘Ik leef bijna in een gevangenis’
‘Vanwege een longaandoening hebben ze me in het rusthuis *geparkeerd, maar met de jonge bewoners wordt geen rekening *gehouden. Ik leef hier bijna in een gevangenis. Binnenkort is het jaarmarkt, maar we moeten zelf *iemand zoeken om onze rolstoel te duwen. Ik zou graag wat vaker op uitstap gaan, maar op alles wordt beknibbeld. Als ik meer dan twee keer per maand verse lakens wil, moet ik extra betalen. Ook halalvlees staat nooit op het menu. Dat betaal ik van mijn zakgeld, terwijl het hier toch al duur genoeg is.’
|
Tja, en dat is ,nog maar een begin!
Verstaan wij dan niet dat moslims gaan ineenkrimpen en opdrogen als ze geen halalvlees krijgen in een rusthuis?
En met al de andere levensnoodzakelijke zaken zoals hoofddoek, boerka, suikerfeest, offerfeest, geen verzorging door mannen enz houden ze waarschijnlijk ook geen rekening!
En niet eens brave moslims die eens haar rolstoel komen duwen? Ondank is 's werelds loon...
Zou een terugkeer naar een door Allah gezegend moslimland niet beter zijn voor Fatima? Al was het maar voor het goede weer?
Of hebben ze daar geen rusthuizen voor hun oudere bevolking?
|