![]() |
Simpele treinreizigers in de kou volgens conducteur
Citaat:
Een goede of een slechte zaak? Is het achterlaten van de bejaarde simpelton een zege voor de maatschappij, die zo allerlei gezaag bespaard blijft, of dient men sociaal te zijn? |
Goh, moeilijk hé. Er wordt van de NMBS verwacht performanter te zijn, dan is digitalisatie noodzakelijk.
Ik begrijp best dat het voor vele ouderen niet makkelijk is. Langs de andere kant zijn zij ook degenen die tijd hebben om op voorhand hun ticketje te gaan kopen voor hun daguitstap of kunnen ze eens aan hun kinderen of kleinkind vragen of ze een e-ticket willen afdrukken. Als ik conducteur was, zou ik een oogje dichtknijpen en het tarief aanrekenen voor een on-board biljet vanaf een vertrekpunt zonder verkoop. Daarenboven, dat is een probleem dat zichzelf wegwerkt. Binnen 10-15 jaar ligt iedereen die niet met een bankkaart of een computer kan werken onder de zoden. |
Ik han mis zijn, want ik neem maar zelden te trein, maar volgens mij zijn ook de conducteurs al gedigitaliseerd. Die kunnen dus geen oogje dichtknijpen maar moeten het tarief aanrekenen dat hun "bakske" oplegt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het dan aan hen is, dan komt de bediende die daar in het onthaal zit uit haar kotje, zodat die persoon/klant dan het juiste briefje krijgt waarmee ze dan aan het onthaal iets mag komen vragen... En die wachtrij wordt maar langer en langer. Een beetje zoals men overal de wegen aan het versmallen is en tegelijk vol verbazing staat over de steeds maar groeiende files en verkeersagressie. |
Willen ze het wel kunnen of willen ze eerder hun eigen verantwoordelijkheid uitbesteden?
|
Bejaarden zijn vaak koppig trots op hun onwetendheid over nieuwe technologie.
|
Bejaarden zijn vaak koppig trots op hun onwetendheid over nieuwe technologie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan niet voor enkelingen de loketten bemannen met tot staking bereid zijnde dure ambtenaren. Pech voor die enkelingen die zich misschien beter op voorhand de moeite getroost hadden om een ticket aan te (laten) kopen. |
Ik vind dat als ge bij het opstappen de kaartjesknipper inlicht dat je nog geen kaartje hebt, er geen opleg zou mogen aangerekend worden.
Of hoogstens een opleg van 5 of 10 eurocent. Als tegenprestatie mag dan wel geëist worden dat je gepast kunt betalen. En omgekeerd: wie betrapt wordt op (echt) zwart rijden, moet veel harder aangepakt worden. De zwartrijder moet onmiddellijk op een zwarte lijst komen. Een eerste inbreuk moet niet loodzwaar aangerekend worden. De tweede en volgende wel. Verder wordt het hoog tijd dat ze eens echt moderniseren. Wie zich registreert als klant, moet zich overal inloggen bij in- en bij uit-stappen, met zijn gewone identiteitskaart of kredietkaart. Maandelijks wordt dan een factuur opgemaakt, die automatisch de grootst mogelijke korting waar je recht op hebt, in rekening brengt. Betaling dan met rechtstreekse afhouding van je bankrekening. . |
Citaat:
Bij het containerpark werkt het zo, waarom zou het bij het spoor dan niet kunnen? |
Citaat:
Bij het containerpark werkt het zo, waarom zou het bij het spoor dan niet kunnen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be