Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Simpele treinreizigers in de kou volgens conducteur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234477)

Carmagnole 28 augustus 2016 14:57

Simpele treinreizigers in de kou volgens conducteur
 
Citaat:

Uit een post van een van die treinwachters op Facebook blijkt dat die automaten geen geschenk zijn voor mensen die - zoals de conducteur in kwestie het verwoordt - wat ‘simpel’ zijn. 'In Kortrijk mist een vrouw een dame haar trein omdat de loketten gesloten zijn en ze niet overweg kan met de automaten. Tijdens de controle tref ik een man aan die onverwacht meer moet betalen omdat de automaat te moeilijk is voor hem. Hij besluit dan maar niet mee te gaan op zijn ‘vierdaagse’ en zijn geld te gebruiken om terug thuis te geraken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160828_02442403


Een goede of een slechte zaak? Is het achterlaten van de bejaarde simpelton een zege voor de maatschappij, die zo allerlei gezaag bespaard blijft, of dient men sociaal te zijn?

Zeus 28 augustus 2016 15:10

Goh, moeilijk hé. Er wordt van de NMBS verwacht performanter te zijn, dan is digitalisatie noodzakelijk.

Ik begrijp best dat het voor vele ouderen niet makkelijk is. Langs de andere kant zijn zij ook degenen die tijd hebben om op voorhand hun ticketje te gaan kopen voor hun daguitstap of kunnen ze eens aan hun kinderen of kleinkind vragen of ze een e-ticket willen afdrukken.

Als ik conducteur was, zou ik een oogje dichtknijpen en het tarief aanrekenen voor een on-board biljet vanaf een vertrekpunt zonder verkoop.

Daarenboven, dat is een probleem dat zichzelf wegwerkt. Binnen 10-15 jaar ligt iedereen die niet met een bankkaart of een computer kan werken onder de zoden.

Zucht 28 augustus 2016 15:14

Ik han mis zijn, want ik neem maar zelden te trein, maar volgens mij zijn ook de conducteurs al gedigitaliseerd. Die kunnen dus geen oogje dichtknijpen maar moeten het tarief aanrekenen dat hun "bakske" oplegt.

Carmagnole 28 augustus 2016 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8215919)
Ik han mis zijn, want ik neem maar zelden te trein, maar volgens mij zijn ook de conducteurs al gedigitaliseerd. Die kunnen dus geen oogje dichtknijpen maar moeten het tarief aanrekenen dat hun "bakske" oplegt.

Ja, klopt.

Xenophon 28 augustus 2016 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole (Bericht 8215906)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160828_02442403


Een goede of een slechte zaak? Is het achterlaten van de bejaarde simpelton een zege voor de maatschappij, die zo allerlei gezaag bespaard blijft, of dient men sociaal te zijn?

Het doet me wat denken aan de ziekenkas, voor je daar aan het onthaal komt moet je nu langs een automaat passeren waar je een briefje moet uithalen. De meeste mensen die voor u in de rij staan die kunnen daar gewoon niet aan uit, de meeste - islamitische types - staan er maar wat op de knopjes te drukken en verbaasd rond te kijken.
Als het dan aan hen is, dan komt de bediende die daar in het onthaal zit uit haar kotje, zodat die persoon/klant dan het juiste briefje krijgt waarmee ze dan aan het onthaal iets mag komen vragen...

En die wachtrij wordt maar langer en langer.


Een beetje zoals men overal de wegen aan het versmallen is en tegelijk vol verbazing staat over de steeds maar groeiende files en verkeersagressie.

Demper 28 augustus 2016 15:35

Willen ze het wel kunnen of willen ze eerder hun eigen verantwoordelijkheid uitbesteden?

Carmagnole 28 augustus 2016 16:18

Bejaarden zijn vaak koppig trots op hun onwetendheid over nieuwe technologie.

Carmagnole 28 augustus 2016 16:18

Bejaarden zijn vaak koppig trots op hun onwetendheid over nieuwe technologie.

Pandareus 28 augustus 2016 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole (Bericht 8216024)
Bejaarden zijn vaak koppig trots op hun onwetendheid over nieuwe technologie.

In RVT Sint Franciscus hebben de bejaarden zelfs een PC met internetverbinding in de recreatie ruimte ! (er is dan ook een vaste flux van berichten vanuit die kant op politics.be)

reservespeler 28 augustus 2016 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole (Bericht 8215906)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160828_02442403


Een goede of een slechte zaak? Is het achterlaten van de bejaarde simpelton een zege voor de maatschappij, die zo allerlei gezaag bespaard blijft, of dient men sociaal te zijn?

In deze digitale tijd zijn zo'n mensen een minderheid.
Je kan niet voor enkelingen de loketten bemannen met tot staking bereid zijnde dure ambtenaren.

Pech voor die enkelingen die zich misschien beter op voorhand de moeite getroost hadden om een ticket aan te (laten) kopen.

De schoofzak 28 augustus 2016 17:04

Ik vind dat als ge bij het opstappen de kaartjesknipper inlicht dat je nog geen kaartje hebt, er geen opleg zou mogen aangerekend worden.
Of hoogstens een opleg van 5 of 10 eurocent.

Als tegenprestatie mag dan wel geëist worden dat je gepast kunt betalen.

En omgekeerd: wie betrapt wordt op (echt) zwart rijden, moet veel harder aangepakt worden.
De zwartrijder moet onmiddellijk op een zwarte lijst komen.
Een eerste inbreuk moet niet loodzwaar aangerekend worden.
De tweede en volgende wel.

Verder wordt het hoog tijd dat ze eens echt moderniseren.
Wie zich registreert als klant, moet zich overal inloggen bij in- en bij uit-stappen, met zijn gewone identiteitskaart of kredietkaart.
Maandelijks wordt dan een factuur opgemaakt, die automatisch de grootst mogelijke korting waar je recht op hebt, in rekening brengt. Betaling dan met rechtstreekse afhouding van je bankrekening.

.

reservespeler 28 augustus 2016 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8216063)
Ik vind dat als ge bij het opstappen de kaartjesknipper inlicht dat je nog geen kaartje hebt, er geen opleg zou mogen aangerekend worden.
Of hoogstens een opleg van 5 of 10 eurocent.

Als tegenprestatie mag dan wel geëist worden dat je gepast kunt betalen.

En omgekeerd: wie betrapt wordt op (echt) zwart rijden, moet veel harder aangepakt worden.
De zwartrijder moet onmiddellijk op een zwarte lijst komen.
Een eerste inbreuk moet niet loodzwaar aangerekend worden.
De tweede en volgende wel.

Verder wordt het hoog tijd dat ze eens echt moderniseren.
Wie zich registreert als klant, moet zich overal inloggen bij in- en bij uit-stappen, met zijn gewone identiteitskaart of kredietkaart.
Maandelijks wordt dan een factuur opgemaakt, die automatisch de grootst mogelijke korting waar je recht op hebt, in rekening brengt. Betaling dan met rechtstreekse afhouding van je bankrekening.

.

Geen slecht voorstel.
Bij het containerpark werkt het zo, waarom zou het bij het spoor dan niet kunnen?

reservespeler 28 augustus 2016 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8216063)
Ik vind dat als ge bij het opstappen de kaartjesknipper inlicht dat je nog geen kaartje hebt, er geen opleg zou mogen aangerekend worden.
Of hoogstens een opleg van 5 of 10 eurocent.

Als tegenprestatie mag dan wel geëist worden dat je gepast kunt betalen.

En omgekeerd: wie betrapt wordt op (echt) zwart rijden, moet veel harder aangepakt worden.
De zwartrijder moet onmiddellijk op een zwarte lijst komen.
Een eerste inbreuk moet niet loodzwaar aangerekend worden.
De tweede en volgende wel.

Verder wordt het hoog tijd dat ze eens echt moderniseren.
Wie zich registreert als klant, moet zich overal inloggen bij in- en bij uit-stappen, met zijn gewone identiteitskaart of kredietkaart.
Maandelijks wordt dan een factuur opgemaakt, die automatisch de grootst mogelijke korting waar je recht op hebt, in rekening brengt. Betaling dan met rechtstreekse afhouding van je bankrekening.

.

Geen slecht voorstel.
Bij het containerpark werkt het zo, waarom zou het bij het spoor dan niet kunnen?

Xenophon 28 augustus 2016 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8216077)
Geen slecht voorstel.
Bij het containerpark werkt het zo, waarom zou het bij het spoor dan niet kunnen?

Omdat we het over de NMBS hebben.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be