![]() |
Vlees of geen vlees.
Waarvoor kiest u ?
|
Eigenlijk is mijn antwoord niet correct.
Ik wil dat 6 500 000 000 mensen zonder enige keuze van mij gewoon verdwijnen. |
Het zou nuttig zijn mocht de wereldbevolking dalen tot een kwart van wat het nu is.
Maar dat woord dat je in de poll er tussen haakjes bij zet, trekt natuurlijk op geen kloten. Verder ben ik omnivoor. Elke dag vlees dus. Maar omwille van de gezondheid, liefst niet teveel. . |
Vlees of geen vlees, veel of weinig, geeft mij niet als het maar lekker eten is.
Vegetarisch kan ook lekker zijn |
Citaat:
Het moet inderdaad niet alle dagen vlees zijn. Vis is ook heel lekker. Over de hoeveelheden kan ik kort zijn : JA HET MOET VEEL ZIJN !!! voil�* zie. |
Citaat:
Vroeg of laat zal het kiezen worden tussen: Steriliseren, afmaken of ze gewoon laten verdrinken. Niet alleen dient gedacht aan het steeds maar verslechterend ecologisch evenwicht. Naast de op hol geslagen 'demografie', staat men eveneens voor de ontdooiing van de polen. Deze die door het smelten van het ijs, het waterniveau doen opklimmen. Daardoor, worden heel wat gebieden (wegens wateroverlast), onbewoonbaar en door de bevolkingen, ontruimd!. Hopelijk worden deze problematieken streng aangepakt, wil men voor de meesten, een degelijk levensniveau kunnen blijven garanderen! |
Citaat:
. |
geen vlees voor jaren al, mis het ook niet echt.
ooit eens een veggy burger besteld en toen ik thuis kwam zag ik dat het een vleesburger was, ik dacht "fuck it, ik ga die mensen niet lastig gaan vallen voor een nieuwe burger" en nam een hap. smaakte niet goed.. eet wel soms mosseltjes of makreel... heel soms vlees als ik bij mensen op bezoek ben, en het is gemengd in pasta of rijst ofzo... vroeger deed ik daar moeilijk over, maar nu is het een kwestie van beleefdheid. het wordt anders toch in de vuilnisbak gekieperd. |
Citaat:
Het sterven van mensen niet nodeloos rekken. Vlees, geen probleem. Dieren horen wel behoorlijk worden behandeld. |
Tegenwoordig eet ik alles, hoewel ik ooit 15 jaar vegetarisch heb gegeten. Ik ben daarmee gestopt omdat het enorm eentonig werd. En ja, de meeste vegi's beginnen dan al snel met recepten en ingredienten te gooien om zo'n 'dieet' toch gevarieerd te maken maar als werkende mens heb je niet altijd tijd om op zoek te gaan achter die spullen of om ze klaar te maken.
Heb wel geen moment spijt gehad dat ik gestopt ben met vegetarisch eten. Mijn gezondheid lijdt er niet onder en ik vind het gewoon veel lekkerder. En ja, sommige van die vegetarische vleesvervangers zijn wel te eten maar dan ook enkel omdat je ze zo sterk gekruid hebt dat er iets van smaak aanzit want op zich hebben de meeste van die dingen niet echt smaak. Ik ben overigens gestopt met vegetarisch te eten toen ik ooit in een frituur stond en ik plots een onweerstaanbare drang in een cervela kreeg. Die cervela toen was het lekkerste wat ik in jaren geproefd had. Sindsdien speel ik alles (vlees, vis, gevogelte, schaaldieren...) naar binnen. Let wel: ik ben ongeveer 15 jaar geleden gestopt. In die tijd was het aanbod vegetarisch eten veel beperkter dan tegenwoordig. In de plaatselijke supermarkt was toen bv. niks vegetarisch te verkrijgen. Dat maakte het ook al niet gemakkelijker. |
Wel, ook lang geleden trakteerde mijn secretaresse mij eens terug op een vegetarische maaltijd in zo'n soort van alternatief restaurant. (terug trakteren van een andere maaltijd in een ander restaurant, dus geen vegetarischen boel, ge verstaat me wel).
't Was wel een schoon meiske. Maar zo rond den drieën, ben ik toch naar de kantine achter drie suikerwafels geweest. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Entrecôte van een Limousin rund....
|
Citaat:
Of een Black Angus... buitengewoon lekker vlees. Vergelijk dat met een bord kleffe Tofu met een hoop saus om er toch maar iets van smaak in te krijgen... |
Citaat:
|
Citaat:
![]() ![]() De plastic zak met Tofu zal snel in de vuilbak vliegen denk ik... ![]() edit : een mogelijk probleem voor diegenen met Kaproense ideeën : de maitre rôtisseur is een italiaan, en spreekt geen nederlands... |
Ik eet graag zo een twee tot drie maal per week ergens iets rond 100 gram vlees. Dat is, wat mij betreft, meer dan voldoende. Verder één tot twee maal 's morgens een ontbijt met een een koppel eitjes. Daar buiten: zeer veel fruit en groenten. O ja, nog iets: wanneer ik thuis ben als lunch dikwijls porridge (havermout). Een overgebleven gewoonte uit mijn prille jeugdjaren in Cardiff.
|
Ik eet enkel en alleen geen varkensvlees. Verder eet ik ongeveer 2 keer per week vlees (150 gram per keer, ongeveer).
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be