Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Ik ben de crimineel. Niet Djellza of onze ouders" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234534)

Peche 31 augustus 2016 09:19

"Ik ben de crimineel. Niet Djellza of onze ouders"

Wat denken jullie? Uitwijzen of blijven? Misschien toch maar uitwijzen om een sterk signaal te stellen? We dienen op de lange termijn te denken. Hoewel ik van mening ben eerst de economische uit te wijzen. Die Kameroen dat op een vliegtuig een scene kon maken is ermee weg gekomen. Is nog steeds in het land. Wat is er gebeurd met KO slagen, vastboeien? We zijn te humaan ontwikkeld en dat keert zich tegen ons..

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-ouders.dhtml

Citaat:

"Ik moet boeten voor mijn stommiteit. Niet mijn zusje of onze ouders. Ik ben de crimineel." Dat zegt de 22-jarige broer van het Kosovaarse meisje Djellza (16) dat ondergedoken leeft, zodat ze niet kan uitgewezen worden naar haar land van herkomst.

De schoofzak 31 augustus 2016 09:39

De ouders moeten uitgewezen worden.
Een 16-jarige kan niet alleen hier achter blijven.

Ze heeft een puike vooropleiding gekregen: ze heeft dus alle kansen in haar eigen land; meer kansen dan degenen die er steeds gebleven zijn.

.

daiwa 31 augustus 2016 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8219200)
De ouders moeten uitgewezen worden.
Een 16-jarige kan niet alleen hier achter blijven.
.

Inderdaad.
De regel van de gezinshereniging speelt deze keer in haar nadeel.

fallen_angel 31 augustus 2016 12:37

Dit begint een behoorlijk zielige zaak te worden.

Hij zegt nu ook het volgende:

Citaat:

"Niet alleen ik tref schuld. Ook België is schuldig"
Hij is veroordeeld voor het volgende:

Citaat:

Onder andere voor diefstal, heling, drugsfeiten, opzettelijke slagen en verwondingen én verkrachting.
Nu zal ik enkel maar op het laatste reageren, hoe de Belgische staat verantwoordelijk is dat hij andere vrouwen gaat verkrachten moet er iemand mij toch eens uitleggen. Moeten asielzoekers soms een wekelijks budget krijgen om naar de hoeren te gaan ofzo??

Weg met die verkrachter, en met zijn ouders mee. In plaats van in de media te komen zou ik mij als ouder schamen dat ik een verkrachter heb grootgebracht en met de noorderzon verdwijnen. Schaam jullie!

Hypochonder 31 augustus 2016 12:41

Deze soap is begonnen toen de media dat meisje als het zoveelste slachtoffer opvoerde. Dat brengen ze zeer graag: een onschuldig meisje dat na zoveel jaar samen met haar ouders verplicht terug moet keren naar het moederland, drama o drama... Kosovo is geen gevaarlijk land dus is er geen enkel probleem, dat er ginds minder kansen zijn dan hier daar kunnen wij niks aan doen.

daiwa 31 augustus 2016 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 8219403)
Dit begint een behoorlijk zielige zaak te worden.

Hij zegt nu ook het volgende:

Hij is veroordeeld voor het volgende:

Nu zal ik enkel maar op het laatste reageren, hoe de Belgische staat verantwoordelijk is dat hij andere vrouwen gaat verkrachten moet er iemand mij toch eens uitleggen. Moeten asielzoekers soms een wekelijks budget krijgen om naar de hoeren te gaan ofzo??

Weg met die verkrachter, en met zijn ouders mee. In plaats van in de media te komen zou ik mij als ouder schamen dat ik een verkrachter heb grootgebracht en met de noorderzon verdwijnen. Schaam jullie!

Die ouders moeten zich inderdaad schamen.
Volgens de dienst vreemdelingenzaken hebben ze er weinig of niets aan gedaan om hun criminele zonen terecht te wijzen.

fallen_angel 31 augustus 2016 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8219409)
Deze soap is begonnen toen de media dat meisje als het zoveelste slachtoffer opvoerde. Dat brengen ze zeer graag: een onschuldig meisje dat na zoveel jaar samen met haar ouders verplicht terug moet keren naar het moederland, drama o drama... Kosovo is geen gevaarlijk land dus is er geen enkel probleem, dat er ginds minder kansen zijn dan hier daar kunnen wij niks aan doen.

Dan moet ze terugkeren en bij de ambassade een aanvraag indienen voor een verblijfsvergunning om hier te studeren. Als ze de taal machtig is, zoals beweerd wordt, en tot nu toe een goede leerlinge geweest is, zie ik geen reden waarom dit zou geweigerd worden. Er zal zeker een gezin klaar staan om haar op te vangen. Geen uitvluchten meer, geen uitzonderingen. Ze mag haar familie daarvoor danken.

Skobelev 31 augustus 2016 13:36

Dat ze kwaad is op haar ouders en haar criminele broers, uitzetten, terug naar Kosovo.

De schoofzak 31 augustus 2016 13:41

Ze moet zij just niks kwaad zijn.
Gewoon doen wat de wet hier voorschrijft, en ginder starten met haar verdere leven uit te bouwen.

.

HOUZEE ! 31 augustus 2016 13:59

Uitwijzen natuurlijk. De procedure was lopende dus ze hebben 16 jaar gekregen om dat meisje voor te bereiden.

Ik hoop maar dat ze de taal van haar thuisland tenminste spreekt ...

Skobelev 31 augustus 2016 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8219485)
Ze moet zij just niks kwaad zijn.
Gewoon doen wat de wet hier voorschrijft, en ginder starten met haar verdere leven uit te bouwen.

.

Jij bent nog slechter dan ik Schoof? 8O
Ik kan dat best begrijpen dat dat schaap het niet ziet zitten om naar Kosovo te moeten verhuizen. Maar wie is de oorzaak van dit meisje haar persoonlijk drama? Met recht en reden kan ze kwaad op zijn op die mensen.

Hypochonder 31 augustus 2016 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 8219417)
Dan moet ze terugkeren en bij de ambassade een aanvraag indienen voor een verblijfsvergunning om hier te studeren. Als ze de taal machtig is, zoals beweerd wordt, en tot nu toe een goede leerlinge geweest is, zie ik geen reden waarom dit zou geweigerd worden. Er zal zeker een gezin klaar staan om haar op te vangen. Geen uitvluchten meer, geen uitzonderingen. Ze mag haar familie daarvoor danken.

Dit volk heeft lak aan te volgen procedures en wetten. Je ziet wat ze doen als ze uitgewezen worden: middenvinger in de lucht en onderduiken.

Peche 31 augustus 2016 14:21

Ik had meteen door dat een lief gezichtje naar voor schuiven manipulatie was waar meer achter schuilt.
Weg ermee en zero compassie.

De schoofzak 31 augustus 2016 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8219501)
Jij bent nog slechter dan ik Schoof? 8O
Ik kan dat best begrijpen dat dat schaap het niet ziet zitten om naar Kosovo te moeten verhuizen. Maar wie is de oorzaak van dit meisje haar persoonlijk drama? Met recht en reden kan ze kwaad op zijn op die mensen.

Bwa, ze krijgt de mogelijkheid van een uiterst nobele taak te verrichten: de introductie van wat Vlaamse multicultuur in haar thuisland. Ze mogen zij ginder toch ook genieten van multicul zeker !!

.

orfeus5412 31 augustus 2016 18:08

Het wordt tijd dat men die pro-deo advocaten eens gaat aanpakken (in de porte-monee dan). Die rekken de boel tot in het oneindige (...op onze kosten!).

reservespeler 31 augustus 2016 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 8219417)

Dat kan niet.
Ze kan enkel hier komen studeren als ze 18 is.

Scorpio 31 augustus 2016 19:06

Is er hier dan niemand die het een schande vindt dat zo'n situatie 16 jaar kan aanslepen? Hier treft de overheid wel degelijk schuld. Als dat gezin niet voldeed aan de voorwaarden, hadden ze 14 jaar terug definitief uitgewezen moeten worden. Zo'n procedures moeten VEEL sneller; na maximum twee jaar zou de definitieve uitspraak moeten vallen: blijven en regulariseren, of vertrekken. Na 16 jaar moet je daar niet meer mee afkomen, en als de procedures zo ingewikkeld zijn dat die ouders ze 16 jaar hebben kunnen rekken, dan moeten die procedures dringend aangepast worden. Met die ouders, en zeker met de broer heb ik minder compassie, maar dat meisje heeft niks misdaan. Die verdient een kans.

Zet die broer op het eerste vliegtuig. Laar de rest van het gezin hier nog twee jaar, tot dat meisje 18 is. Als ze ze hier 16 jaar kunnen laten dan zullen die twee jaar extra het verschil wel niet maken zeker? Geef op dat moment dat meisje de kans zich te regulariseren, op voorwaarde dat haar ouders vrijwillig terug naar Kosovo gaan. Dat meisje treft geen schuld in deze zaak, zij moet dus ook niet boeten. Iemand die hier haar hele leven gewoond heeft uitwijzen naar een land waar ze nog nooit bewust geweest is, da's gewoon niet serieus.

hurricane 31 augustus 2016 20:47

Is er één reden om niet uit te wijzen ?
Een collectief schuldgevoel, aangepraat door de linkse kerk, misschien ?

daiwa 31 augustus 2016 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8219763)
Zet die broer op het eerste vliegtuig. Laat de rest van het gezin hier nog twee jaar, tot dat meisje 18 is.

En zo haar ouders belonen die 8 uitwijzingsbevelen naast zich neer legden?
Die het vertikten hun criminele zonen aan te pakken?

De schoofzak 31 augustus 2016 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8219763)
Is er hier dan niemand die het een schande vindt dat zo'n situatie 16 jaar kan aanslepen?
...

Ik denk net dat er niemand is die zo'n aanhoudende procedure geen schande vindt.
Daar past maar één reactie op:

dank u oude machtspartijen, voor zo'n kloterij van opeenvolgende processen en procedures ... en dan nog met advocaten die telkens met ons belastingsgeld betaald worden !!!!!!!!

(en nog opgevangen op facebook: als eenderwelk gezin uit eenderwelk land van heel de wereld hier in Vlaanderen op bezoek komt als toerist, dan moeten ze per nacht en per persoon toeristenbelasting betalen. Die mensen, die hier geld komen uitgeven, die hier btw betalen op hun uitgaven, die werk verschaffen aan hotels, restaurants, gidsen, vervoer .... die moeten betalen. Die schijn-vluchtelingen ... die vegen alleen maar hun kloten aan onze wetgeving.)

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be