![]() |
Buitenlandse winkeltjes! ?
Mijn broer is met zijn eenmansbedrijf falliet gegaan. Een inspecteur zei, "je hebt niet de juiste kleur". Tja, buitenlanders krijgen subsidie om een zaak te beginnen terwijl Belgen er geld moeten insteken. Over discriminatie gesproken. Ik moet wel zeggen dat ik de juiste details over dit fenomeen niet ken. Tijd om het aan de grote klok te hangen. . . . . of niet?
|
Citaat:
Subsidie voor infrastructuur, enz. Citaat:
Verlies????? op papier ja. Hoeveel moet Maasmechelen Village betalen ana de moedermaatschappij? Citaat:
Moet ik nog een tekening maken? Dat van die kleur dat is cafépraat van politieke zakkenvullers om de realiteit te verbergen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Is dat Buitenlands genoeg? Of past het niet in het plaatje van we gaan weer wat kleine winkeliertjes van buitenlandse origine bekladden? Waar zijn de subsidies die deze mensen zouden krijgen? Van degenen die ik hoger vernoemde is de subsidiestroom geweten. |
De toename van buitenlandse winkeltjes, slagers, bakkers , kappers, computer -en GSM winkels is enorm.
|
Citaat:
Was dat niet duidelijk. |
Citaat:
2) Welke inspecteur, wat moest er geïnspecteerd worden? 3) Iedere startende zelfstandige krijgt dezelfde steun en dat staat los van 'kleur', "gender", "activiteit"! 4) Voordat je iets aan de grote klok wilt hangen, maak dan dat je goed voorbereid en kennis van zaken hebt! |
Verschillende mensen beweerden mij dat buitenlanders bevooroordeeld worden. Of is dit een verjaard fenomeen?
|
Citaat:
Als er al een bevoordeling zou zijn, is dat enkel door inspecteurs zelf die bij de Belgen een grote mond hebben, maar bij buitenlanders niets durven zeggen. En die de bestaande wetten daar niet durven toepassen. |
Verschillende mensen beweerden mij dat er een financiële bevooordeling is naar buitenlanders toe binnen een wettelijk kader.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel Vlamingen trekken de buitenlanders voor als zij 's nachts eens dringend iets nodig hebben dat ze in een nachtwinkel moeten gaan halen.
Die vuile Vlamingen gaan dan bij voorkeur naar een gekleurd-uitgebaat winkelken. . |
In Nederland en ook in België is er zoiets als het impulsfonds. Is het niet zo dat dit fonds bevooroordelde leningen of premies geeft aan migranten die een detailehandel beginnen? Waarschijnlijk beslissen de gemeentebesturen hier over. Een Wikipedia-achtige uitleg vind ik hIer niet over.
|
Citaat:
Dat gaf/geeft trouwens nooit leningen aan handelaars; wel werd en wordt er geïnvesteerd in allerlei projecten als scholing, sociale tolken, wijkwerking in kansarme buurten, spijbelpreventie en noem maar op. |
Sommige mensen hebben het blijkbaar moeilijk met het toegeven van persoonlijk falen. Een faillissement is nochtans geen schande.
|
Immigranten hebben nochtans een paar voordeeltjes als ze een eigen zaak starten. De niet verplichting een certificaat bedrijfsbeheer te hebben, en assistentie daarvoor toegewezen te krijgen.
Ook kunnen we niet voorbij gaan aan de 6 maandenwondertjes. Zaken die elke 6 maand een nieuwe uitbater hebben. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be