Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sanctorum verlaat Groen om voor verbod op onverdoofd slachten te gaan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234600)

Universalia 3 september 2016 08:10

Sanctorum verlaat Groen om voor verbod op onverdoofd slachten te gaan

BRON

Detail tekst:

Citaat:

Vlaams parlementslid Hermes Sanctorum stapt op bij Groen en gaat als onafhankelijke zetelen. ‘Ik wil voluit voor een totaalverbod op onverdoofd slachten blijven gaan, zonder de handrem op’. De partij betreurt de beslissing, en zegt ook naar een verbod te streven.
Pijnlijk detail is wel dat er in het politieke wereldje véél handremmen op staan, die men beter zou loszetten in de zin van: er iets serieus aan doen aan bepaalde zaken die zich echt niet alleen beperken tot dierenwelzijn. :-D

Vette Pois(s)on 3 september 2016 09:01

wow, respect voor die kerel.

dalibor 3 september 2016 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8222499)
BRON

Detail tekst:

Pijnlijk detail is wel dat er in het politieke wereldje véél handremmen op staan, die men beter zou loszetten in de zin van: er iets serieus aan doen aan bepaalde zaken die zich echt niet alleen beperken tot dierenwelzijn. :-D

Het klimaatprobleem wordt inderdaad schromelijk onderschat.

Eyjafjallajökull 3 september 2016 09:45

Toch een serieus verlies voor groen lijkt mij :D

Eyjafjallajökull 3 september 2016 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8222597)
Het klimaatprobleem wordt inderdaad schromelijk onderschat.

Voor een keer helemaal met je eens ;-)

Maar is er een partij die een oplossing heeft ?

DewareJakob 3 september 2016 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8222599)
Toch een serieus verlies voor groen lijkt mij :D

Vooral gezichtverlies. (zo dit nog kan)

Eyjafjallajökull 3 september 2016 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8222606)
Vooral gezichtverlies. (zo dit nog kan)

Was toch een stemmentrekker ook.

Zipper 3 september 2016 09:55

Toch ene groene met verstand !!!

Jan van den Berghe 3 september 2016 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8222546)
wow, respect voor die kerel.

Ongetwijfeld, maar als onafhankelijke zal hij bij een komende verkiezing niet meer aan de bak komen. En aldus gaat een politiek talent verloren.

De schoofzak 3 september 2016 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8222620)

Vooral met een hart, vind ik.

(mocht hem zijn verstand volgen, hij koos voor zijn eigen economische zekerheid ...)

Hij heeft mijn respect.

.

De schoofzak 3 september 2016 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8222627)
Ongetwijfeld, maar als onafhankelijke zal hij bij een komende verkiezing niet meer aan de bak komen. En aldus gaat een politiek talent verloren.

Dat Sanctowieter maar eens goed het programma van de nva analyseert en punt per punt afklopt,
dan zou hij, behoudens het puur communautaire, wel eens kunnen solliciteren voor onderdak bij een grote gemeenschapspartij.

.

Zipper 3 september 2016 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8222637)
Vooral met een hart, vind ik.

(mocht hem zijn verstand volgen, hij koos voor zijn eigen economische zekerheid ...)

Hij heeft mijn respect.

.

Idd, "my mistake".

Skobelev 3 september 2016 10:18

Er zijn toch nog idealisten in de (politieke) wereld.

Hypochonder 3 september 2016 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8222620)

Niemand met een greintje gezond verstand in zijn bovenkamer kan het uithouden bij die mosgroene idioten.

marie daenen 3 september 2016 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8222499)
BRON

Detail tekst:

respect voor die kerel...

quercus 3 september 2016 10:41

Zijn argumentering lijkt mij toch niet zo duidelijk. Welke "handrem" zou zijn partij (t.a.v. onder meer "onverdoofd" slachten) dan toepassen?

dalibor 3 september 2016 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8222688)
Zijn argumentering lijkt mij toch niet zo duidelijk. Welke "handrem" zou zijn partij (t.a.v. onder meer "onverdoofd" slachten) dan toepassen?

Lijkt erop dat de Groen-fractie in het Vlaams parlement voor de lijn van het compromis kiest, en niet voluit voor een verbod op onverdoofd slachten wil gaan. Anders begrijp ik die beslissing niet. Het is nu dat de fracties het komende werkjaar voorbereiden, en op allerlei belangrijke dossiers hun strategie bepalen. We zullen dat allicht merken zodra de werkzaamheden in het parlement hernemen.

Libro 3 september 2016 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8222688)

Groen wil vooral de allochtonen niet tegen de haren instrijken. Ik zie die partij dus niet met veel vuur het verbod op onverdoofd slachten steunen.

Libro 3 september 2016 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8222645)
Dat Sanctowieter maar eens goed het programma van de nva analyseert en punt per punt afklopt,
dan zou hij, behoudens het puur communautaire, wel eens kunnen solliciteren voor onderdak bij een grote gemeenschapspartij.

.

Laat de groentjes maar buiten :roll:.

Zipper 3 september 2016 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8222691)
Lijkt erop dat de Groen-fractie in het Vlaams parlement voor de lijn van het compromis kiest, en niet voluit voor een verbod op onverdoofd slachten wil gaan. Anders begrijp ik die beslissing niet. Het is nu dat de fracties het komende werkjaar voorbereiden, en op allerlei belangrijke dossiers hun strategie bepalen. We zullen dat allicht merken zodra de werkzaamheden in het parlement hernemen.

een compromis is uitgesloten, je bent pro of contra.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be