![]() |
De Wever pleegt politieke zelfmoord
“Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan”, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever amper een jaar geleden. Het onderwerp bleef toen een groot taboe, want De Wever begreep als geen ander dat raken aan de populaire bedrijfswagens zo goed als politieke zelfmoord is.
Intussen geven de meeste politieke partijen aan dat het systeem van de bedrijfs*wagens uit de hand gelopen is. Ook De Wever draaide langzaam maar zeker bij. En kijk, nu legt zijn *minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) een concreet, berekend voorstel op tafel om bedrijfswagens aan te pakken. De opbrengst wil Van Overtveldt gebruiken om de verlaging van de vennootschapsbelasting voor bedrijven te betalen. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160902_02452285 Die De Wever en zijn partij zijn radeloos, ze weten het niet meer en draaien met de wind : de kracht van de veranderende beloftes. Wie gelooft die mensen nog? "De economie trekt terug aan, U voelt dat toch ook?" versus "Alles kaat koet". |
Gisteren zei De Wever nog dat de besparingen te traag hun effect bereiken.
Conclusie: er moet een tandje bijgestoken worden. Benieuwd naar welke heilige huisjes van de andere partijen nu op de voorgrond zullen treden. Versta je dat Demonen ? Politiek in een coaliteit ? Inspelen op de actualiteit, ook als het wat tegen slaagt ? . |
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben het lef om de problemen klaar en duidelijk in het licht te stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie de schulden elke dag toenenemen en jij spreekt van besparingen!! Weverke zei in zijn verkiezingsretoriek dat hij in 10 jaar tojd de schulden naar 60% zou brengen. Ik denk dat onze zondagseconomist zich vergist heeft en 160% van het BBP bedoelde.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Bedoel je dat relatief gezien, of in exacte cijfers? Tegenover welke totaliateit van personeelskost staat die 14 miljard? Welk percentage zijn we te duur of minder efficiënt? |
Citaat:
Moest je nu even kritisch zijn voor alle partijen zou ik je posts ernstiger vinden. |
Citaat:
Een artikel waaruit bleek dat we, op Cyprus na , in vergelijking tot de bevolking, de duurste ambtenarij hebben van heel de EU en dat we , in vergelijking met Nederlland, het per jaar met ongeveer 14 miljard euro minder zou moeten kunnen doen. OK , Nederland is het best, maar toch, 14 miljard per jaar meerkost ? :roll: |
Citaat:
Hoe kun je bedrijfsinvesteringen nu gelijk stellen met subsidies!! Weet jij wel hoeveel al die salariswagens op jaarbasis opbrengen aan BTW (aankoop, leasing, onderhoud, verzekeringen) en accijnzen op brandstoffen? Besef jij wel hoeveel garages, verzekeringsagenten, leasingmaatschappijen en hun personeel hier dagelijks hun brood mee verdienen? Denk toch eens even na alvorens onzin op het net te spuien. |
@Pericles
Da's dan met 1/5 minder ambtenaren,ofwel met minder werkingskosten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat hij dat in Gosselies gaat vertellen! Verder zijn de meeste maatregelen genomen door de N-VA niet eens van kracht. De meesten gaan pas in na de volgende verkiezingen, sommige pas vanaf 2020 en zelfs na 2030. Aan de ziekte van België, het enorme overheidsbeslag, wordt niet eens geraakt. Politieke moed? |
Citaat:
"Gescleroseerde hersenen" ken ik niet maar ik denk dat het soms een weldaad kan zijn die te hebben? |
Citaat:
Je hebt dan wel heel wat minder zorgen. Je ziet immers de problemen niet meer. Dan wordt je "demandeur de rien"... |
Citaat:
Wat ik wel nog altijd zoek zijn besparingen en afslanken van dat onnodig onefficiënt te veel aan regeringen en hun adepten. Van het profitariaat tout court, daar durft geen enkele partij zich profileren uit angst hun eigen jobke te verliezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be