![]() |
Fietsdrager achter auto in Portugal verboden
Ok, het is al een artikel uit het verleden maar toch wilde ik er iets over kwijt daar ik daarstraks op de autostrade nog een wagen heb zien rijden waar je door zo een fietsendrager totaal geen kentekenplaat kon zien.
Bron oude artikel Een verbod op volledig 'zwart' getinte 'autoruiten' moet er ook komen. :-D We willen u zien zitten, weten wie u bent, weten wat u uitsteekt in de wagen :rofl: Blijkbaar is het tot op bepaalde hoogte nog steeds toegelaten op de voorruit na dacht ik. 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Die van de wagen waarover ik het had was niet te vinden of ik keek er gewoon naast, dat kan ook best geweest zijn. :oops: |
Citaat:
Misschien heeft men het over het soort fietsendragers die men aan de auto hangt. Dit kan ik wel begrijpen. |
Citaat:
Dus; zo'n (in mijn ogen minderwaardige) fietsendrager bevestigd op het achterraam mag dus wel, maar niet op de trekhaak van de auto. Citaat:
|
Citaat:
|
Ook het rijden in beide richtingen door fietsers in de straten dient verboden te worden.
Welke clown heeft dat in voegen gesteld eigenlijk? Er zijn best fietsers die daar op een 'walgelijke' manier gebruik van maken van die regel. :roll: |
Citaat:
|
Zo'n fietsdrager achteraan een wagen is ook compleet overbodig. De beste manier om fietsen mee te nemen, is ze opgevouwd IN de wagen mee te voeren. Met deze e-modellen gaan er zo moeiteloos twee in de koffer, en in sommige wagens zelfs méér.
Resultaat: geen gezeur over de zichtbaarheid van nummerplaten, geen geknoei met het in- en loshaken van de fietsen, geen gevaar voor loskomen onderweg, geen aërodynamische verstoring (en het bijhorende meerverbruik), en - vooral - het oogt stukken esthetischer! |
Citaat:
Win-win situatie zegt mijnheer. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn fietsendrager (voor trekhaak) ligt in de kelder te roesten. Veel te veel gesleutel, onstabiel enz.) Onze twee gewone stadsfietsen (voor ons voorlopig geen elektrische hulpmotor die het milieu onrechtstreeks bevuilt) gaan rechtop in de wagen (monovolume). En als we een pintje willen drinken na de fietstocht staan die daar goed beveiligd tegen diefstal achter geblindeerde ramen. Tussen de fietsen is er nog plaats voor koffers of fietstassen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik begrijp dat niet iedereen graag een monovolume koopt om allerlei redenen. Als die wagen bijna uitsluitend gebruikt wordt om één persoon te vervoeren weegt het genot van de ruimte niet op tegen de kostprijs van het iets hogere verbruik. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be