Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Antwerpen zit vol. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234612)

andev 4 september 2016 09:02

Antwerpen zit vol.

Citaat:

‘De emmer in Antwerpen is vol. Er moeten geen druppels meer bij’

Als we van moslims niet vragen dat ze onze waarden assimileren, riskeren we zelf onder de voet gelopen te worden. Fons Duchateau, Antwerps schepen van Diversiteit en Inburgering, zet het migratiedebat op scherp. ‘Voor je het weet is het dragen van een hoofddoek hier de norm.’

‘Nous avons déj�* donné. Antwerpen heeft meer dan haar deel gedaan.’ Hij zegt het met klem. Als OCMW-voorzitter en schepen voor Sociale zaken, Wonen, Diversiteit en Inburgering, wil Fons Duchateau (N-VA) een statement maken. ‘Eén op de vier kinderen in deze stad leeft in armoede. 60 procent van de leerlingen in het lager onderwijs heeft allochtone roots. Het is net niet dweilen met de kraan open. U begrijpt dat ik niet op de eerste rij zit om nog meer asielzoekers op te vangen.’

Met zijn bevoegdheden rond integratie en inburgering zit hij middenin het migratiedebat. In de Vlaamse stad die de gevolgen ervan het hardst ondervindt. Wat hij ziet wanneer hij door sommige Antwerpse wijken loopt, stemt hem somber. ‘We kunnen het net bolwerken. Maar als de instroom van vluchtelingen blijft aanhouden, wordt het moeilijk. De draagkracht in heel wat wijken is op. Ik heb geen zin om bijkomende armoede te importeren in buurten waar die nu al stuitend is. Ik wil hier geen Brusselse toestanden.’

Het is het lot van een metropool dat ze migranten aantrekt. U kunt daar toch niet naïef over zijn?

‘Wij vangen al 45 procent op van alle erkende vluchtelingen die in Vlaanderen een leefloon krijgen. Ruim 6.700 mensen. Daar stopt het niet. Er is de volgmigratie en er zijn de migranten die hier eerder neerstreken, van wie velen geen Nederlands spreken en geen werk hebben. Het zijn niet allemaal tweeverdieners. Iedereen spreekt nu over Canada dat royaal 25,000 Syrische vluchtelingen opneemt. Hadden wij de voorbije decennia het migratiebeleid van Canada gevolgd en enkel mensen toegelaten die een meerwaarde betekenden voor onze economie, dan konden we nu ook zeggen: laat ze maar komen. Maar ik heb een erfenis uit het verleden. Onze emmer is vol, er kan geen druppel meer bij. ‘Ga ergens anders heen’

Hoe gaat u de toestroom stoppen? U kunt bij registratiegesprekken moeilijk foldertjes uitdelen van Roeselare of Beveren.

‘Neen. Maar ik ga ook geen extra inspanningen leveren. We zetten in op de integratie en begeleiding van wie hier nu is. Maar ik ga niet in extra woningen voorzien voor vluchtelingen. Ik ga geen aantrekkingsbeleid voeren. De tamtam in die gemeenschappen gaat snel. De boodschap die we uitzenden is: Antwerpen is niet de plaats waar je je leven gaat verbeteren. Ga ergens anders heen.’

Riskeert u niet dat mensen in handen vallen van huisjesmelkers? Volgens de oppositie leven nu al 2,800 asielzoekers in erbarmelijke omstandigheden.

‘Dat cijfer is overdreven. Maar het klopt dat mensen bereid zijn in een krot te gaan wonen omdat ze in deze stad hun netwerk van familie en landgenoten hebben. Zij moeten zelf die klik maken. Ondertussen loopt een proefproject in Antwerpen Noord en Borgerhout waarbij we geen huurwaarborg meer geven wanneer asielzoekers in panden trekken die niet aan minimale vereisten voldoen. De bedoeling is om die stelselmatig onbewoonbaar te verklaren.’

‘Tegelijk pakken we vluchtelingen die zich aanmelden bij hun nekvel. We sturen hen naar een cursus Nederlands, een inburgeringscursus en loopbaanbegeleiding van de VDAB. We laten de mensen niet langer met rust. Wie hier komt wonen, moet bereid zijn honderd procent deel uit te maken van onze maatschappij.’

Uitzichtloosheid gaat de facto over werkloosheid en schooluitval. Aan wie ligt dat: aan hen, of aan ons?

‘Wij bieden mensen voldoende kansen. Maar ik stel ook vast dat het integratiebeleid vóór 2004 compleet mislukt is. Het is pas toen mijn partij aan de regeringstafel zat, dat de eis op tafel kwam dat mensen Nederlands zouden leren in ruil voor een sociale woning. Ze moeten geen romans kunnen lezen. Maar wel kunnen praten met hun buren.’

Uw partij zet in op activering. Toch bengelen we onderaan de Oeso-ranglijst van tewerkstelling bij allochtonen. En haast nergens is de kloof op school zo groot. Ligt dat allemaal aan de onwil om kansen te grijpen?

‘Veel heeft met vervolgmigratie te maken. Te veel mensen trouwen met iemand uit het land van herkomst. Waardoor je bij elke generatie opnieuw een stap achteruit zet. De regels voor gezinshereniging waren hier veel lakser dan in andere Europese landen. Theo Francken probeert dat nu aan te pakken. En wat de schooluitval betreft: er is een groot verschil tussen jongens en meisjes. Vooral bij allochtone jongens zijn de uitstroomcijfers hallucinant. Dat is cultuurgebonden. Jongens krijgen meer vrijheid.’

Migrantenouders laten hun jongens te veel op straat lopen?

‘Ja. Er wordt minder van hen gevraagd. Ze worden meer verheerlijkt dan meisjes. Meisjes worden veel korter gehouden. Te kort. We moeten daar niet blind voor zijn. Als je spijbelt, je niet gedraagt op school en zonder diploma uitvalt, moet je niet verwonderd zijn dat je nadien niet aan de bak komt.’

Schoffelt u de verantwoordelijkheid van de maatschappij niet te snel onder de mat? De realiteit is ook dat veel dienstenchequebedrijven geen allochtone poetshulpen willen. Dat een derde van de verhuurders discrimineert.

‘Ik zeg niet dat het altijd gemakkelijk is. Maar het houdt wel steek dat je als buitenlander een extra inspanning moet leveren. Mijn nicht die in Amerika woont, ervaart dat ook. When you go to Rome, act as the Romans. Ik zie dat op de school van mijn dochters. De kleur van vrienden maakt geen verschil meer. Wel de vraag of iemand ‘mee’ is. Of ze ook op Facebook zitten en chatten. Die meisjes leggen hetzelfde parcours af als mijn dochters.’

‘Natuurlijk is discriminatie onaanvaardbaar. Als het gebeurt, moeten mensen klacht indienen. Binnenkort maakt de federale regering anonieme praktijktests mogelijk bij bedrijven waar herhaaldelijk klachten zijn. Op de woningmarkt speelt volgens mij niet zozeer racisme. Het is eerder een economische afweging. Jan modaal zonder inkomen zal minder snel een woning vinden dan Ali met een inkomen.’

Vindt u ook dat discriminatie en racisme relatief zijn?

‘Het etiket is relatief. Economische of andere afwegingen worden door migranten snel als ‘racistisch’ bestempeld. Maar echt racisme kan nooit relatief zijn.’

U relativeert wel discriminatie als basis om mensen uit te sluiten van de arbeidsmarkt. Ze moeten maar zorgen dat ze mee zijn.

‘Ik geloof inderdaad niet dat racisme er de oorzaak van is dat jongeren afhaken op school, of geen job vinden. Dat is net iets te makkelijk. Er zijn genoeg bedrijven die een correct personeelsbeleid voeren. Wat je wel ziet, is dat mensen die zich voor honderd procent inzetten, het slachtoffer zijn van die andere groep die overlast pleegt. Allochtonen zeggen mij vaak: ik wil wel, maar die krapuuljongeren geven mij een slecht imago.’

De polarisering is toegenomen. Er is een verharding in de houding tegenover vreemdelingen. Hoe komt dat volgens u?

‘Mensen maken zich zorgen over de maatschappij waarin hun kinderen opgroeien. Als integratie niet leidt tot assimilatie van de basisnormen en -waarden van onze samenleving, zullen we na verloop van tijd niet meer spreken over integratie, maar over invasie. Dat jaagt mensen schrik aan. Waarmee ik niet zeg dat er honderd procent assimilatie moet zijn. Ik heb het hier niet over bloemkool met bechamelsaus.’

Wat bedoelt u dan wel? Hoe ver moet assimilatie gaan?

‘Het betekent dat je het grote kader van onze samenleving aanvaardt. De grondwaarden: vrijheid en gelijkheid. Respect hebben voor holebi’s, aanvaarden dat vrouwen voor honderd procent gelijk zijn. Dat er een scheiding is tussen kerk en staat. En dat geloofsregels op elke manier ondergeschikt zijn aan de burgerlijke regels.’

‘Er is dat onderzoek van de Nederlandse socioloog Ruud Koopmans, waaruit blijkt dat meer dan de helft van de moslims vindt dat religieuze regels voorgaan op de wet. Dat botst met mijn visie over assimilatie. Religies hebben de neiging in de zon te staan als het gaat over vrijheden, maar in de schaduw te verdwijnen als het gaat over plichten. Ik vind dat ze de plicht hebben teksten die duizenden jaren geleden zijn opgesteld, te actualiseren. Je mag van mij geloven dat holebi’s in het hiernamaals gefolterd zullen worden, maar je handelt daar niet naar.’

Stelt u de geestelijke leiders voor hun verantwoordelijkheid?

‘Absoluut. Als ze er niet in slagen hun geloofsovertuiging compatibel te maken met de waarden van het hedendaagse Europese normen- en waardenkader, dan hoort die overtuiging hier niet thuis.’

Vindt u de islam, zoals u ze in uw stad ziet belijden, compatibel met de waarden van de Verlichting?

‘Er zijn moslims die dat op een compatibele manier doen. Maar er zijn even goed grote groepen die dat niet doen. Onlangs was ik op de opendeurdag van een moskee. Er stonden in de straat twee springkastelen: links één met alleen jongens, rechts met alleen meisjes. Ook de mannen en vrouwen zaten gescheiden te eten. Ik spreek die mensen daarop aan. Je maakt kinderen van jongsaf gewoon dat ze deels een gescheiden leven moeten leiden.’

Begeeft u zich niet op glad ijs door te stellen dat de waarden van de islam in Europa ondergeschikt zijn aan de onze?

‘Dat vind ik niet. We hebben hard voor die waarden geknokt. We mogen daar geen duimbreed op toegeven. Hebt u gehoord over die vechtpartij op het naaktstrand van Arcachon in Frankrijk? Dat strand werd bestormd door enkele jongeren die daar om ideologische redenen tegen zijn. Dat is het soort invasie waar mensen schrik van hebben.’

Gaan gelovigen dan zo vaak over de schreef? Dat zijn toch uitzonderingen?

‘Dat weet ik niet. Ik was deze zomer met vakantie in Zuid-Tirol. Tijdens een bergwandeling passeerden we een skilift waar een familie uit kwam. De vader, twee zonen en de jongste dochter liepen rond in een short en een T-shirtje. De moeder en de puberdochter waren gehuld in een zwart kleed tot op de grond, met handschoenen en een grote zwarte zonnebril. Die zitten daar op die berg bij 25 graden in warme kleren, terwijl de jongens genieten van de zon. Sorry, maar ik geloof nooit dat een vrouw daar in een vrije context zelf voor kiest. Net zoals ik niet geloof dat een vrouw vrijwillig in een boerkini wil baden. Ik vind dat een fundamenteel probleem. We moeten ervoor waken dat dat niet stilaan de norm wordt.’

Gelooft u echt dat boerkini’s of hoofddoeken de norm gaan worden?

‘Als we dat blijven toestaan, wel. Dan wordt de druk groter. De islam is een expansief geloof, dat wil uitbreiden en zijn dogma’s wil opleggen aan andere mensen.’

Als we toelaten dat enkele moslimvrouwen met een boerkini op het strand zitten, worden straks ook uw dochters daartoe gedwongen?

‘Het gaat in eerste instantie over die vrouwen zelf. Maar voor je het weet zit je op die glijbaan. Die bestorming van dat strand, homo’s die in elkaar geslagen worden in Brussel, vrouwen die zaken naar het hoofd geslingerd krijgen... We moeten waakzaam zijn voor onze vrijheden. Ook in het belang van de moslimvrouwen.’

Gelooft u in emancipatie onder dwang? Het is toch paternalistisch om tegen vrouwen met een hoofddoek te zeggen: wij weten wat goed voor je is.

‘Er bestaat ook zoiets als een gebrek aan emancipatie, onder dwang. Meisjes wordt geleerd dat ze nederig moeten zijn en hun vrouwelijkheid moeten verhullen. In sommige gezinnen gebeurt dat onder dwang. Soms is het subtieler: vrouwen die merken dat iedereen in hun omgeving een hoofddoek draagt en het daarom ook doen. Ik vind dat onze waarden van gelijkheid op dat punt superieur zijn, ja. En dat ze moeten worden nageleefd worden als je hier leeft. Daar is niets paternalistisch aan.’

.... Een op de vier kinderen in armoede: dat is onaanvaardbaar. We hebben hefbomen als stad om dat te stabiliseren. Maar er is ook zoiets als een noodzakelijk evenwicht tussen kansarmoede en kansrijkdom. Als het gemiddelde inkomen in België 100 is en in Vlaanderen 106, dan is dat in Antwerpen 88. We krijgen dat niet gekeerd. Daarom heb je ook tweeverdieners nodig in je stad. En daarom vind ik dat we een actief migratiebeleid moeten voeren. In het belang van de mensen die er nu al zijn.’
..

Iewat lang wellicht maar het lezen waard uitgenomen voor diegenen die de waarheid niet willen weten...
Mij lijkt het precies juist en logisch wat ik hier lees! Je hebt dan wel de "vragen" van de multiculreporter van dienst die zich van den domme houdt en voortdurend insinueert dat het meer onze schuld is als die bende moslims er grotendeels niets van bakken...

andev 4 september 2016 09:13

Citaat:

Fons Duchateau doet aan struisvogelpolitiek.’ Zo reageert Yasmine Kherbache (SP.A) op het interview met de Antwerpse schepen in de weekendkrant van De Standaard. ‘Hij heeft een reeks belangrijke bevoegdheden, maar zegt gewoon dat het genoeg is geweest.’

In een interview met De Standaard zet Antwerps schepen voor Diversiteit en Inburgering Fons Duchateau het migratiedebat op scherp. ‘Antwerpen heeft meer dan haar deel gedaan’, zegt de N-VA-politicus.

Lees het volledige interview met Fons Duchateau: ‘De emmer in Antwerpen is vol. Er moeten geen druppels meer bij’

Yasmine Kherbache, Vlaams Parelementslid voor SP.A en ook gemeenteraadslid in Antwerpen, is niet te spreken over het discours van Duchateau. ‘Dit is het zoveelste dieptepunt van een N-VA-mandataris die Filip Dewinter napraat. Ik vraag me trouwens af wat zijn partijgenoot, Vlaams minister-president Geert Bourgeois, hiervan denkt. Want die spreekt toch meer verbindende taal.’
En meteen een repliek van de sossenmadam Kherbache die niet te spreken is over het feit dat de waarheid er eens uitgegooid is en als echte sos meent dat men maar steeds verder en verder en verder de multiculkliek moet laten aangroeien en opvangen en betalen en het naar de zin maken en voortdurend toegevingen moet doen enz enz enz
De sossen hebben inderdaad getoond hoe het moest de voorbije jaren en de resultaten zijn er naar!

Vette Pois(s)on 4 september 2016 09:15

ze kappen nen emmer in een glas en willen er nu nog nen emmer bijkappen.
niet smodderen he

de vuile muilekoek 5 september 2016 07:58

Gewoon stoppen met binnenhalen over heel de lijn. De meerderheid van de burgers wil het ZO ! en al lange jaren klagen ze over het fenomeen vreemdelingen & uitkeringen uitdelen voor eeuwig.

Jay-P. 5 september 2016 08:03

Antwerpen zit vol?
Dat wordt dan Mei. Keizersnede of epiduraaltje?

Skobelev 5 september 2016 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8224847)
Antwerpen zit vol?
Dat wordt dan Mei. Keizersnede of epiduraaltje?

Is abortus geen optie?

vrijzinnige 5 september 2016 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8223680)
En meteen een repliek van de sossenmadam Kherbache die niet te spreken is over het feit dat de waarheid er eens uitgegooid is en als echte sos meent dat men maar steeds verder en verder en verder de multiculkliek moet laten aangroeien en opvangen en betalen en het naar de zin maken en voortdurend toegevingen moet doen enz enz enz
De sossen hebben inderdaad getoond hoe het moest de voorbije jaren en de resultaten zijn er naar!

Maar....waren die emmers in 2012 al niet vol volgens de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, en....waarom hebben zij dan niet ZELF de daad bij het woord gevoegd, want nu staan zijzelf aan het stuur ?

1-2-2012
Volgens N-VA-kamerlid Sarah Smeyers is de nieuwe opvangcrisis het gevolg van een gebrek aan structurele maatregelen inzake asiel en migratie. "Alle emmers zijn vol, maar heeft iemand er al eens aan gedacht de kraan dicht te draaien?"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...an-dicht.dhtml

andev 5 september 2016 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8224865)
Maar....waren die emmers in 2012 al niet vol volgens de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, en....waarom hebben zij dan niet ZELF de daad bij het woord gevoegd, want nu staan zijzelf aan het stuur ?

1-2-2012
Volgens N-VA-kamerlid Sarah Smeyers is de nieuwe opvangcrisis het gevolg van een gebrek aan structurele maatregelen inzake asiel en migratie. "Alle emmers zijn vol, maar heeft iemand er al eens aan gedacht de kraan dicht te draaien?"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...an-dicht.dhtml

Wat er moet veranderen zijn de vele regeltjes die de boel blokkeren! Afkomen met godsdienstvrijheid en mensenrechten, aangepast aan ons publiek en dat gaan toepassen op bepaalde vreemdelingengroepen, waarvan de moslims de ergste soort zijn, is een onnozelheid van jewelste!
De wetten van onze Westerse landen moeten aangepast worden om weerstand te kunnen bieden aan die massa invallers, dat is het vooral!
Nu komt een advocaat op de proppen met onnozelheden die zorgen dat die kerels niet buiten te krijgen zijn en x-keren opnieuw mogen procederen op onze kosten! Er zijn wetten die ons verplichten "oorlogsslachtoffers" op te vangen: die miljoenen die nu ineens uit alle holen van de wereldbol kruipen, zijn dat allemaal "oorlogsslachtoffers" ??? Eerst zorgen ze zelf voor die toestanden, al decennia lang, en nu ineens hebben ze het gevonden:Europa moet voor hen opdraaien!
De NVA doet wellicht wat ze kan en mag in de huidige situatie, en dat is te weinig. Haar schuld? Zouden de huidige andere partijen die zelf het probleem hebben laten groeien het beter doen dan hen misschien?
De redding kan niet van de NVA komen als kleine speler in het geheel! Een aantal lantal landen moet foert zeggen tegen Europa en het boeltje manu militari beginnen opkuisen: allemaal terug richting vanwaar we ze komen, en ze daar houden en helpen!

vrijzinnige 5 september 2016 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8225312)
Wat er moet veranderen zijn de vele regeltjes die de boel blokkeren! Afkomen met godsdienstvrijheid en mensenrechten, aangepast aan ons publiek en dat gaan toepassen op bepaalde vreemdelingengroepen, waarvan de moslims de ergste soort zijn, is een onnozelheid van jewelste!
De wetten van onze Westerse landen moeten aangepast worden om weerstand te kunnen bieden aan die massa invallers, dat is het vooral!
Nu komt een advocaat op de proppen met onnozelheden die zorgen dat die kerels niet buiten te krijgen zijn en x-keren opnieuw mogen procederen op onze kosten! Er zijn wetten die ons verplichten "oorlogsslachtoffers" op te vangen: die miljoenen die nu ineens uit alle holen van de wereldbol kruipen, zijn dat allemaal "oorlogsslachtoffers" ??? Eerst zorgen ze zelf voor die toestanden, al decennia lang, en nu ineens hebben ze het gevonden:Europa moet voor hen opdraaien!
De NVA doet wellicht wat ze kan en mag in de huidige situatie, en dat is te weinig. Haar schuld? Zouden de huidige andere partijen die zelf het probleem hebben laten groeien het beter doen dan hen misschien?
De redding kan niet van de NVA komen als kleine speler in het geheel! Een aantal lantal landen moet foert zeggen tegen Europa en het boeltje manu militari beginnen opkuisen: allemaal terug richting vanwaar we ze komen, en ze daar houden en helpen!

Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn opmerking, want in 2012 schreeuwde de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie het uit dat zij "de oplossing" voor het asielprobleem te koop hadden, nl....de asielkraan dicht draaien.
Maar het enige positieve aan je antwoord is dan weer, dat ook jij moet vaststellen dat de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie niets anders is dan een populistische partij, met veel geblaat, maar weinig wol :-) :-) :-)

quercus 5 september 2016 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8225420)
Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn opmerking, want in 2012 schreeuwde de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie het uit dat zij "de oplossing" voor het asielprobleem te koop hadden, nl....de asielkraan dicht draaien.
Maar het enige positieve aan je antwoord is dan weer, dat ook jij moet vaststellen dat de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie niets anders is dan een populistische partij, met veel geblaat, maar weinig wol :-) :-) :-)

Dus je verwijt N-VA dat ze de Belgische grenzen niet radicaal dichtgegooid hebben. Dat had ik inderdaad ook liever gezien.
Maar stel dat ze dat inderdaad effectief gedaan hadden, bijvoorbeeld in navolging van Polen en van Hongarije. Weet wat er dan zou gebeurd zijn op dit forum? Onze Vrijzinnige Turk zou zitten roepen en tieren hebben dat het een écht schandaal was...

vrijzinnige 5 september 2016 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8225433)
Dus je verwijt N-VA dat ze de Belgische grenzen niet radicaal dichtgegooid hebben. Dat had ik inderdaad ook liever gezien.
Maar stel dat ze dat inderdaad effectief gedaan hadden, bijvoorbeeld in navolging van Polen en van Hongarije. Weet wat er dan zou gebeurd zijn op dit forum? Onze Vrijzinnige Turk zou zitten roepen en tieren hebben dat het een écht schandaal was...

Heb jij nu ook al de gave om mijn toekomstige reacties te voorspellen quercus :-) :-) :-)

Maar los daarvan, weet wel dat ook jou terroristische vriendjes van de PKK dan onder die maatregel zouden lijden, en dat ENKEL de terroristische ETA vriendjes nog onderdak in Belgie zouden krijgen, met dank aan de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie.

EU-burgers zullen nog altijd in België asiel kunnen vragen. België is het enige EU-land dat asiel verleent aan burgers uit andere EU-lidstaten. Dit onderdeel van de wet kwam er op verzoek van de N-VA, die de rechten van Basken wil vrijwaren.

http://www.gva.be/cnt/aid1088058/de-...r-asielzoekers

Wapper 5 september 2016 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8225441)
Heb jij nu ook al de gave om mijn toekomstige reacties te voorspellen quercus :-) :-) :-)

Van Quercus weet ik het niet, maar ik kan ze alvast voorspellen: de woorden Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, N-VA, en Bart De Wever zullen er 100% zeker in voorkomen. :rofl:

vrijzinnige 5 september 2016 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8225449)
Van Quercus weet ik het niet, maar ik kan ze alvast voorspellen: de woorden Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, N-VA, en Bart De Wever zullen er 100% zeker in voorkomen. :rofl:

Dat klopt maar voor 75%, want waarom zou ik twee verschillende namen gebruiken voor dezelfde partij :-) :-) :-)

Diego Raga 5 september 2016 20:36

Mss kunnen onze loftsocialisten en de islampijpers van andere pocopartijen hun nette huizen en appartementen eens openzetten voor de opvang van 'de vluchtelingen' en hun families.
Gewoon een kwestie van consequent te zijn voor de eigen principes.
En toen werd het stil... :lol:

vrijzinnige 5 september 2016 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8225487)
Mss kunnen onze loftsocialisten en de islampijpers van andere pocopartijen hun nette huizen en appartementen eens openzetten voor de opvang van 'de vluchtelingen' en hun families.
Gewoon een kwestie van consequent te zijn voor de eigen principes.
En toen werd het stil... :lol:

Theofiel Asiel heeft dat reeds allemaal in orde gebracht, met de stevige hulp van Geert Bourgeois en L Homans !
Maw, je opmerking of vraag is NIET meer aan de orde :-) :-) :-)
Theofiel Asiel: wir schaffen das !

Diego Raga 5 september 2016 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8225505)
Theofiel Asiel heeft dat reeds allemaal in orde gebracht, met de stevige hulp van Geert Bourgeois en L Homans !

Wel, uit de OP lees ik nochtans dit:

"Neen. Maar ik ga ook geen extra inspanningen leveren. We zetten in op de integratie en begeleiding van wie hier nu is. Maar ik ga niet in extra woningen voorzien voor vluchtelingen. Ik ga geen aantrekkingsbeleid voeren."

Aldus, nu kunnen de poco's eens tonen wat hun principes écht waard zijn en zélf beginnen met vluchtelingen en hun families te huisvesten in hun eigen woningen, op eigen kosten uiteraard.
Of zouden het dan tóch allemaal hypocriete judassen zijn, die hun 'anti-racistische wereldburgerij' alleen met het kwakende judasmondje belijden, maar in de praktijk zelf niets moeten hebben van 'vreemden' ?

Wat denk jij ervan, Vrije ?

bembem 5 september 2016 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8225505)

Goed gezegd vrijzinnige!

andev 9 september 2016 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8225420)

Ja, juist. Veel geblaat en weinig wol anders zaten ze al achter een cordon zeker?) Maar... is het maar een indruk dat ze ondertussen al veel meer hebben gedaan dan de rest van de politieke partijen samen, en dit sedert jaren?
Je kunt een "oplossing" hebben zoals: "schop ze allemaal zonder pardon het land uit". Dat is een oplossing, juist.
Maar doe het maar eens!
Ware het beter geweest hadden ze gezegd: "we kunnen daar nu echt niets tegen doen, we moeten het ongestoord verder laten woekeren" ?
Een beetje zoals de andere partijen doen?

Andy 9 september 2016 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8225522)
Wel, uit de OP lees ik nochtans dit:

"Neen. Maar ik ga ook geen extra inspanningen leveren. We zetten in op de integratie en begeleiding van wie hier nu is. Maar ik ga niet in extra woningen voorzien voor vluchtelingen. Ik ga geen aantrekkingsbeleid voeren."

Aldus, nu kunnen de poco's eens tonen wat hun principes écht waard zijn en zélf beginnen met vluchtelingen en hun families te huisvesten in hun eigen woningen, op eigen kosten uiteraard.

Ik ontvang gedurende de komende twee weken een Turk van de Gülen-strekking. Telt dat ook?

Citaat:

Of zouden het dan tóch allemaal hypocriete judassen zijn, die hun 'anti-racistische wereldburgerij' alleen met het kwakende judasmondje belijden, maar in de praktijk zelf niets moeten hebben van 'vreemden' ?

Wat denk jij ervan, Vrije ?
Zo'n woordkeuze...

dpg 9 september 2016 19:52

Hoeveel eigen volk eerst aanhangers zitten er hier en toch moest deze van het eigen volk kreperen als een hond.

Of hoe extreem rechts uitschot veel bla bla verkoopt over het eigen volk, maar voor de rest verwachten ze dat de overheid het oplost of toch liever niet want het was toch maar uitschot van het eigen volk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be