Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ledenaantal CD&V in vrije val (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234634)

Drukazz 4 september 2016 16:02

Ledenaantal CD&V in vrije val

Op een goeie 10 jaar tijd halveren ze bijna.

Hier kan ik van genieten. Ja, zelfs als christen.

Niet de CD&V maar het Vlaams Belang draagt onze Vlaamse katholieke waarden uit. Sorry aan mijn grootouders, die allen overtuigde CVP'ers waren, maar dat deze partij wellicht niet meer bestaat binnen 10 jaar is voor Vlaanderen een uitstekende zaak.

quercus 4 september 2016 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8224047)

Niet de CD&V maar het Vlaams Belang draagt onze Vlaamse katholieke waarden uit. Sorry aan mijn grootouders, die allen overtuigde CVP'ers waren, maar dat deze partij wellicht niet meer bestaat binnen 10 jaar is voor Vlaanderen een uitstekende zaak.

Der Untergang van CD&V zou voor Vlaanderen de gelukkigste en meeste heilzame evolutie zijn sedert WO2.

Zipper 4 september 2016 16:10

Niet verwonderlijk met zo'n "eerste communiekant" als voorzitter.

De schoofzak 4 september 2016 16:12

Citaat:

...

Verschillen de Vlaamse katholieke waarden van de Waalse, de Nederlandse of de Franse ?

Verder deel ik je vreugde omtrent de tsjeven. Vanzelfsprekend.

.

Jan van den Berghe 4 september 2016 16:12

Citaat:

Eigenlijk moet u daar niet wakker van liggen: de CD&V is immers al lang geen christelijke partij meer. Ook toen de partij nog onder de naam CVP het goede weer uitmaakte, had ze eigenlijk al afstand gedaan van de katholieke, christelijke leer.

stuyckp 4 september 2016 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8224055)
Der Untergang van CD&V zou voor Vlaanderen de gelukkigste en meeste heilzame evolutie zijn sedert WO2.

Bof, de nieuwe CD&V is al lang opgestaan en heet N-VA.

quercus 4 september 2016 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 8224069)

Och wel, ongetwijfeld zijn er een redelijk aantal oud-CVPers naar N-VA overgestapt. Ik denk hoofdzakelijk mensen die geen heil zagen in het ACW zuil-complex dat die partij in steeds sterkere mate heeft doorwoekerd. Net daarom is uw stellingname niet foutloos. N-VA is namelijk zuil-vrij.

Drukazz 4 september 2016 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8224055)

Amen.

Drukazz 4 september 2016 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8224063)
Eigenlijk moet u daar niet wakker van liggen: de CD&V is immers al lang geen christelijke partij meer. Ook toen de partij nog onder de naam CVP het goede weer uitmaakte, had ze eigenlijk al afstand gedaan van de katholieke, christelijke leer.

Het wordt dan tijd dat ze zich de democratische humanisten ofzo noemen en niet het christendom misbruiken om zieltjes te winnen!

Sukkelaar 4 september 2016 16:42

Citaat:

Dat blijkt ook uit de IJzerwake waar deze begon met het opdragen van de H. Mis

Sukkelaar 4 september 2016 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 8224069)

Ik zou het anders zeggen : de NVA heeft de tsjeven manieren van de CVP over genomen.

Vrijheideerst 4 september 2016 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8224126)
Ik zou het anders zeggen : de NVA heeft de tsjeven manieren van de CVP over genomen.

En VB duwt mensen van de fiets en wordt nu al meer opgevoerd in de media dan de laatste 5 jaar.

Daarbij beschikken ze op dit moment nog steeds over een van de flauwste partijvoorzitters. Wel met een ego van hier tot Echternach.

strijkijzer 4 september 2016 17:10

Alle partijen hebben tsjevenstreken. VB was op haar hoogtepunt en tijdens een economisch congres neoliberaal, vijf jaar later en 15% minder stemmen nam ze het terug op voor de gewone werknemer.

knip 4 september 2016 17:11

Nogal wiedes. Ze gaan allemaal dood. Van ouderdom welteverstaan.

Jan van den Berghe 4 september 2016 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8224182)
Alle partijen hebben tsjevenstreken. VB was op haar hoogtepunt en tijdens een economisch congres neoliberaal, vijf jaar later en 15% minder stemmen nam ze het terug op voor de gewone werknemer.

Kunt u dat onderbouwen?

dalibor 4 september 2016 17:24

Het VB als enige echt christelijke partij. Wat gaan we nog allemaal horen.

Jan van den Berghe 4 september 2016 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8224209)
Het VB als enige echt christelijke partij. Wat gaan we nog allemaal horen.

Op ethisch vlak is het Vlaams Belang dat inderdaad, tenminste de enige partij die verkozenen heeft.

dalibor 4 september 2016 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8224213)
Op ethisch vlak is het Vlaams Belang dat inderdaad, tenminste de enige partij die verkozenen heeft.

Colen is buitengepest vanwege haar religieus profiel. Door mannen als Dewinter.

Jan van den Berghe 4 september 2016 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8224217)
Colen is buitengepest vanwege haar religieus profiel. Door mannen als Dewinter.

Misschien, maar het partijprogramma laat geen twijfel over het ethisch luik.

Sukkelaar 4 september 2016 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8224176)
En VB duwt mensen van de fiets en wordt nu al meer opgevoerd in de media dan de laatste 5 jaar.

Daarbij beschikken ze op dit moment nog steeds over een van de flauwste partijvoorzitters. Wel met een ego van hier tot Echternach.

Kijk de beelden eens goed na: het is Bourgeois die op hem inrijdt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be