![]() |
N-VA haalt geld voor de ambtenarij bij kleine ondernemers
‘Belastinginspecteurs proberen kleine ondernemers die niets hebben misdaan duizenden euro’s uit hun zakken te slaan’, zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt. ‘De maat is vol.’
‘In het pesten van ondernemers met allerhande controles zijn de praktijken van de inspectiediensten onder de regering-Michel even erg als die onder de regering-Di Rupo.’ http://www.tijd.be/politiek_economie...06689-3148.art GELIEVE GEEN COPY PASTE TE PLAATSEN UIT BETALENDE GEDEELTES VAN KRANTEN. |
Brullende ambtenaren.
Sta mij toe dat niet te geloven. Bij mijn vorige werkgever is zo een belastingbrief van enkele miljoenen euros geland. De ambtenaar in kwestie is steeds erg beleefd en keurig geweest, ook al begon de zaakvoerder vanalle emotruken uit de doos te halen om maar niet te hoeven betalen. Hij had jarenlang winst als provisie gemarkeerd in zijn boekhouding, maar na x-aantaal jaar moet er wel iets gebeuren met die provisie. En dat gebeurde niet. Dus vennootschapsbelasting er over. Wat uiteraard correct is. Hij heeft moeten betalen. |
Dit soort ambtenaren staan niet onder controle van de regering, zij werken in principe autonoom. Dat er daar gefrustreerde idioten tussen zitten die alle zelfstandigen als fraudeurs zien terwijl zij zelf aan een staatsinfuus liggen hoeft totaal niet te verwonderen. Dat die ambtenaren geen greintje voeling hebben met ondernemen en de daaraan verbonden risico's is ook geen verassing. Zij voelen zich onaantastbaar door hun statuut.
|
Citaat:
Maar de belastingen gaan mijn indruk in rechtszaken een veelvoud aan keren meer op hun bek dat dat ze gelijk krijgen. De "ontvanger" is lang niet altijd "zeer bekwaam". |
Citaat:
Dat was een persoonlijke ervaring uit 1996. Verdomd, de tijd vliegt! |
Ik heb voor de eerste maal in m'n leven een bewijsstuk moeten opsturen naar de belastingdienst. Iets dat ik jarenlang fout had ingeschreven en waarvoor ik dus nooit iets heb terug getrokken heb ik voor het eerst juist ingevuld en nu trek ik terug. Niet met terugkerende kracht natuurlijk. Dat kan enkel in de eerste zes maanden na een aanslag :(
Blijkbaar is de overheid er niet voor ons maar zijn wij er voor de overheid want anders zou de belastingdienst me wel op de hoogte gebracht hebben van mijn fout. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dus als een ambtenaar niet werkt, is het niet goed, als hij wel zijn werk doet, is het ook niet goed?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerst was Unizo de werkgever van nva en nu dit .... |
Citaat:
Of beweert U dat hij een leugenaar is? |
Citaat:
|
Citaat:
Vraag het eens aan Johan Daelemans. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Vindt u het normaal dat er voor elke werkende mens er drie mensen administratief werk leveren? |
Citaat:
Ik had de indruk dat het vooral een zaak was van gerechtelijke traagheid en onkunde dan van het "gelijk" van de fiscus. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be