Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Turkije mogelijk met Rusland in unie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23473)

The King 4 november 2004 12:33

Turkije mogelijk met Rusland in unie?

Erdogan heeft laten weten dat wanneer de onderhandelingen niet zullen beginnen Turkije naar alternatieven zal zoeken. Een van de alternatieven is een unie met Rusland en de Turkse ex-Sovjetlanden. De relaties tussen Rusland en Turkije zijn zeer sterk. Rusland deigt geisoleerd te raken. De EU heeft Rusland al laten weten dat het land te groot is. Een unie tussen Tussen Turkije en Rusland kan de glorie van Rusland en Turkije weer herstellen. De Unie zou 300 miljoen inwoners bevatten. De afzetmarkt voor de Turken en Russen zal groter worden. Rusland kan weer een supermacht worden. De Turken en de Russen zijn in het verleden de grootste dreigementen voor Europa geweest. Wanneer ze samenwerken kunnen ze sterker dan Europa worden. Ik denk dat dit de reden is waarom de VS en zoveel EU landen Turkije bij de EU willen hebben. Het alternatief van toetreding kan een wedergeboorte van een (kapitalistisch) Sovjetrijk betekenen.

Dixie 4 november 2004 12:36

je denkt toch niet dat de russen achtelijk zijn of zo trouwens ik zie eerder rusland bij europa dan turkije

The King 4 november 2004 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
je denkt toch niet dat de russen achtelijk zijn of zo trouwens ik zie eerder rusland bij europa dan turkije

Een Unie tussen Turkije en Rusland wil niet zeggen dat er vrij verkeer van personen zal zijn. Het zal een economische unie zijn die militair ook zal samenwerken. De EU heeft Rusland al duidelijk gemaakt dat Rusland niet kan toetreden. Rusland zoekt ook naar alternatieven.

Shizie 4 november 2004 12:45

roff, zo een Unie zal nooit bestaan, neem mijn woord maar :)
Turkije zal tot de EU toetreden of wij dat willen of niet, Rusland zal nooit bij de EU komen.

Turkije bij de EU is een ramp, als dit doorgaat dan neem ik al mjn geld en verhuis ik naar Canada :)

Dixie 4 november 2004 12:45

militaire unie en turkije is lid van de NAVO dat is ook redelijk moeilijk hoor om dat samen te werken

De Garde 4 november 2004 12:49

mhh, daarvoor zou je de Russen toch beter moeten inschatten. Er zijn een aantal Turkse volkeren op hun grondgebied. De Russen hebben een grote schrik dat die onder invloed zouden komen van radicale moslims (Tsjetsjenië). Met de Turken hebben ze dan een bondgenoot hiertegen.

Daarnaast willen de Russen altijd een uitweg naar open zee. Met Turkije hebben ze een toegang tot de Middellandse Zee.

Daarnaast hebben de Russen altijd een rol willen spelen in het Midden Oosten.

En daarenboven, gezien de problemen met die moslims in Rusland zou het wel eens kunnen dat Rusland als lid van de Veiligheidsraad van de VN een oogje dichtknijpt bij mogelijke problemen met de Koerden.

En Turkije is interessant als afnemer van brandstoffen. De Russen liggen nog altijd met de grootste voorraad.

The King 4 november 2004 12:49

Ik wil ook niet dat Turkije toetreedt tot het grote logge Europa. Een unie met Rusland is zeer zeker een optie. Waarom denk je dat de VS en de EU Turkije zo graag erbij willen hebben? De EU wilt Turkije niet maar wilt Turkije ook niet van zich afduwen. Rusland is al bezig met een economische samenwerkingsverband tussen Rusland, Oekraine en Kazakhstan. Kazakhstan is een Turks land. Als Rusland zo een samenwerkingsverband opricht met een Turks land, dan waarom niet met Turkije? De Sovjetunie wilde in het verleden Turkije binnenvallen om een strategische toegang tot de middelandse zee te krijgen. Met zo een unie is Turkije binnenvallen niet nodig. Overigens heb ik het niet over een militaire samenwerking, wat in de toekomst wel mogelijk is.

Musketo 4 november 2004 12:50

Rusland mag Turkije hebben... !

The King 4 november 2004 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
mhh, daarvoor zou je de Russen toch beter moeten inschatten. Er zijn een aantal Turkse volkeren op hun grondgebied. De Russen hebben een grote schrik dat die onder invloed zouden komen van radicale moslims (Tsjetsjenië). Met de Turken hebben ze dan een bondgenoot hiertegen.

Daarnaast willen de Russen altijd een uitweg naar open zee. Met Turkije hebben ze een toegang tot de Middellandse Zee.

Daarnaast hebben de Russen altijd een rol willen spelen in het Midden Oosten.

En daarenboven, gezien de problemen met die moslims in Rusland zou het wel eens kunnen dat Rusland als lid van de Veiligheidsraad van de VN een oogje dichtknijpt bij mogelijke problemen met de Koerden.

En Turkije is interessant als afnemer van brandstoffen. De Russen liggen nog altijd met de grootste voorraad.

Bovendien zal de oliepijpleiding tussen Turkije en Azerbajdzan binnenkort voltooid worden. De olie uit het noorden van Irak stroomt al via Turkije de wereldmarkt op. De controle van de olie zal zo meer bij Rusland komen wat een nachtmerie is voor Europa en de VS. De oliepijpleiding tussen Azarbajdzan en Turkije is juist om de invloed van Rusland op de olie te verkleinen. Turkije zou in dat geval ook uit de NAVO moeten stappen. De NAVO stelt toch niets meer voor.

The King 4 november 2004 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Rusland mag Turkije hebben... !

Hopelijk zal die Unie er ook komen. Dat is een veel beter alternatief dan Turkije bij de EU, zeker voor Turkije.

Dixie 4 november 2004 13:00

de NAVO niets waard yeah right

Peace 4 november 2004 13:05

[size=3]ALLELUJAH[/size], er is weer hoop voor Europa.

Turkije naar Rusland, Europa is gered.

PS. Arme Russen, ik zit toch een beetje met hun in. Maar, ja, ze hebben nog steeds de Wodka om troost in te zoek.

Spolpoel 4 november 2004 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace

PS. Arme Russen, ik zit toch een beetje met hun in. Maar, ja, ze hebben nog steeds de Wodka om troost in te zoek.

Ja, en binnenkort ook de koran ! :-P

The King 4 november 2004 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Russen hebben honderden jaren met Turken samengeleefd. Vooral de Turken centraal Azie zijn verre van radicaal islamitisch. Bovendien zal de unie niet een unie zijn waarbij mensen vrij kunnen reizen. Deze unie zal sterker worden dan de EU, vooral militair.

De Garde 4 november 2004 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace

Mhh, je maakt hier een serieuze uitschuiver. Ze hebben er beiden belang bij.

Joriske 4 november 2004 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Dat zal denk ik niet. Eén van de redenen dat de Russen zich nooit tot de Islam zullen bekeren is het verbod op alcohol.:-)

uwagan 4 november 2004 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
roff, zo een Unie zal nooit bestaan, neem mijn woord maar :)
Turkije zal tot de EU toetreden of wij dat willen of niet, Rusland zal nooit bij de EU komen.

Turkije bij de EU is een ramp, als dit doorgaat dan neem ik al mjn geld en verhuis ik naar Canada :)

Canada is te koud. Australie is beter :)

democratsteve 4 november 2004 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Canada is te koud. Australie is beter :)

Heb al 4 jaar een zaak in Turkije en heb er vorig jaar een huis gekocht.
Niet met het idee er permanent te gaan wonen, maar toch..
Niet zo koud als in Canada en -'t verwonderd waarschijnlijk velen - maar bijlange niet zo conservatief als de Australiërs.

JusticeLover 4 november 2004 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The King
Erdogan heeft laten weten dat wanneer de onderhandelingen niet zullen beginnen Turkije naar alternatieven zal zoeken. Een van de alternatieven is een unie met Rusland en de Turkse ex-Sovjetlanden. De relaties tussen Rusland en Turkije zijn zeer sterk. Rusland deigt geisoleerd te raken. De EU heeft Rusland al laten weten dat het land te groot is. Een unie tussen Tussen Turkije en Rusland kan de glorie van Rusland en Turkije weer herstellen. De Unie zou 300 miljoen inwoners bevatten. De afzetmarkt voor de Turken en Russen zal groter worden. Rusland kan weer een supermacht worden. De Turken en de Russen zijn in het verleden de grootste dreigementen voor Europa geweest. Wanneer ze samenwerken kunnen ze sterker dan Europa worden. Ik denk dat dit de reden is waarom de VS en zoveel EU landen Turkije bij de EU willen hebben. Het alternatief van toetreding kan een wedergeboorte van een (kapitalistisch) Sovjetrijk betekenen.

Bondgenootschap met sterke rusland en Turkse staten is the just way. Ik hoop dat Turkije eind-december zal afgewezen worden. Onze brothers in Krym, Bakoe, Askabat, Tashkent,... wachten op ons.
Beste voor Turkije en misschien ook beste voor sommige anti-Turken onder jullie.

Thor 4 november 2004 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Bondgenootschap met sterke rusland en Turkse staten is the just way. Ik hoop dat Turkije eind-december zal afgewezen worden. Onze brothers in Krym, Bakoe, Askabat, Tashkent,... wachten op ons.
Beste voor Turkije en misschien ook beste voor sommige anti-Turken onder jullie.

Prima.

En wat mij betreft mogen alle Turken die geen respekt hebben voor hun NATO bondgenoten maar wel leven op kosten van EU burgers meteen vertrekken richting Mokou.
Of een andere richting.
Elke richting is een prima richting - zolang ze maar vertrekken.......

Maar wel vertrekken in de zin van:ik ga weg en ik blijf weg,niet ff op vakantie gaan met je kindergeld heh.........

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be