Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Puurs woonzorgcentrum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234749)

orfeus5412 10 september 2016 19:21

Puurs woonzorgcentrum

Onterende behandeling van bejaarden in woonzorgcentrum in Puurs.
Knack.be

Dit glipt weer door de mazen van het nieuws. Een aantal (7) "verplegenden" die zwaar dementerende bejaarden gaan fotograferen en naar mekaar doorsturen.
Eerste keer dat ik zoiets hoor. Het woonzorgcentrum is van de ocmw. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat de "verplegenden" jonge allochtoonse meiden waren.
De toestand van zulke oude, demente mensen is dermate schijnend dat je de zin om daarvan foto's te gaan nemen en op een gesloten Facebook groep te gaan zetten, niet bij autochtonen opkomt.

dalibor 10 september 2016 19:35

Zomaar een gevoel? En waarom zou die gedachte bij 'allochtoonse meiden" meer opkomen?

orfeus5412 10 september 2016 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8230596)
Zomaar een gevoel? En waarom zou die gedachte bij 'allochtoonse meiden" meer opkomen?

Omdat ik "allochtoonse" meiden ken Dalibor. Ik zie sommigen in staat tot zulke dingen.

strijkijzer 11 september 2016 06:00

Dit gaat alleen erger en erger worden. Wie gelooft dat mensen die nul loyaliteit voelen voor onze samenleving goed verzorgend werk gaan leveren zal zijn ogen nog opentrekken. Ik zie die zongebruinde babyboomers op bejaarde leeftijd al terug komen van Spanje. Ze zorgen allemaal dat ze hier gedomicilieerd blijven voor de ziekenkas dus dat betekent dat ze van plan zijn terug te komen als het niet meer gaat. Dan moeten mensen van hier die tegen de armoedegrens aanschurken en tot hun 67ste moeten werken die rijke generatie die in het geval van de vrouw veelal niet gewerkt heeft en in geval van de man tot z'n 55ste, gaan verzorgen ... daar moet toch geen plaatje bij gemaakt worden hoe dat gaat lopen ... het is al zo'n aangename taak als je het bij je geliefden, je eigen familie doet ...
Er is wil een lichtpuntje, het onderzoek naar seniliteit vordert gestadig.

dalibor 11 september 2016 08:45

Vermits er over de identiteit van de werknemers niets is gezegd, is het niet uitgesloten wat je zegt. Het is van de andere kant niet zeker dat het allemaal jonge werknemers zijn, of allochtonen, of vrouwen.

Ik begrijp vooral je stelling niet dat autochtonen dat niet zouden doen. Alsof er daar geen kunnen zijn zonder normbesef. Ik denk daarbij terug aan die werknemers in een bedrijf die voor de lol hun collega op een palet vastbonden en vernederden, en er leuke filmpjes van maakten. Jongens van hier, en niet zo jong overigens.

dalibor 11 september 2016 08:45

Vermits er over de identiteit van de werknemers niets is gezegd, is het niet uitgesloten wat je zegt. Het is van de andere kant niet zeker dat het allemaal jonge werknemers zijn, of allochtonen, of vrouwen.

Ik begrijp vooral je stelling niet dat autochtonen dat niet zouden doen. Alsof er daar geen kunnen zijn zonder normbesef. Ik denk daarbij terug aan die werknemers in een bedrijf die voor de lol hun collega op een palet vastbonden en vernederden, en er leuke filmpjes van maakten. Jongens van hier, en niet zo jong overigens.

de vuile muilekoek 11 september 2016 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8230787)
Dit gaat alleen erger en erger worden. Wie gelooft dat mensen die nul loyaliteit voelen voor onze samenleving goed verzorgend werk gaan leveren zal zijn ogen nog opentrekken. Ik zie die zongebruinde babyboomers op bejaarde leeftijd al terug komen van Spanje. Ze zorgen allemaal dat ze hier gedomicilieerd blijven voor de ziekenkas dus dat betekent dat ze van plan zijn terug te komen als het niet meer gaat. Dan moeten mensen van hier die tegen de armoedegrens aanschurken en tot hun 67ste moeten werken die rijke generatie die in het geval van de vrouw veelal niet gewerkt heeft en in geval van de man tot z'n 55ste, gaan verzorgen ... daar moet toch geen plaatje bij gemaakt worden hoe dat gaat lopen ... het is al zo'n aangename taak als je het bij je geliefden, je eigen familie doet ...
Er is wil een lichtpuntje, het onderzoek naar seniliteit vordert gestadig.

We kunnen ook onszelf indekken en zorgen voor exclusieve respectable kwaliteit bejaardenzorg ,en selecteren wie er mag komen werken in onze home 's geselecteerde verzorgend personeel met een zekere afkomst en goede referentie en wat ouder leeftijd en verstand , we zijn toch rijk genoeg onze generatie ... je zegt het zelf "die rijke generatie " ( home's bouwen voor onszelf exclusieve dan ... ) ook een vorm van investeringen voor die rijke generatie ...:roll:

strijkijzer 11 september 2016 09:11

In dat rustoord in Puurs werken meer dan 100 mensen om 92 mensen te verzorgen ...

de vuile muilekoek 11 september 2016 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8230900)
In dat rustoord in Puurs werken meer dan 100 mensen om 92 mensen te verzorgen ...

Dat is teveel .

strijkijzer 11 september 2016 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8230863)

Als je bijdrage over die van mij gaat : ik heb het niet over afkomst over etniciteit. Alle loyaliteit is weg door het ieder voor zich kapitalisme. Iedereen is enkel nog loyaal aan zichzelf en de onzichtbare hand maakt dat alles dan utopisch wordt ...

orfeus5412 11 september 2016 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8230863)

Ik ben volledig met je akkoord Dalibor maar de berichtgeving zou tenminste klaarheid kunnen gegeven hebben. Dan was ik niet op zulke slechte gedachten gekomen ...

Xenophon 11 september 2016 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8230902)
Dat is teveel .

Waarschijnlijk zijn het zeventig bedienden die een hele dag koffie drinken en mannekes tekenen en dan tien echt werkende mensen per shift om de bejaarden te verzorgen.

De schoofzak 11 september 2016 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8230592)
Onterende behandeling van bejaarden in woonzorgcentrum in Puurs.
Knack.be

Dit glipt weer door de mazen van het nieuws. Een aantal (7) "verplegenden" die zwaar dementerende bejaarden gaan fotograferen en naar mekaar doorsturen.
Eerste keer dat ik zoiets hoor. Het woonzorgcentrum is van de ocmw. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat de "verplegenden" jonge allochtoonse meiden waren.
De toestand van zulke oude, demente mensen is dermate schijnend dat je de zin om daarvan foto's te gaan nemen en op een gesloten Facebook groep te gaan zetten, niet bij autochtonen opkomt.

Dat is een van een dermate lichte ondraaglijkheid dat ik hoop dat ik je nooit in real life zou moeten ontmoeten.

.

Hoomer 11 september 2016 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8231066)
Waarschijnlijk zijn het zeventig bedienden die een hele dag koffie drinken en mannekes tekenen en dan tien echt werkende mensen per shift om de bejaarden te verzorgen.

Als je weet dat het een OCMW rusthuis is en dat het OCMW hopeloze gevallen probeert 2 jaar aan nepjob te helpen, zodat ze daarna kunnen gaan doppen en zij er van af zijn, in zulke rusthuizen dan weet ge het wel zekers.
En als je dan weet dat Puurs en Willebroek vol zitten met onze verrijkers, tja.

Xenophon 11 september 2016 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8231071)
Dat is een van een dermate lichte ondraaglijkheid dat ik hoop dat ik je nooit in real life zou moeten ontmoeten.

.

Maak u niet ongerust, je staat op eenzame hoogte. iedereen kijkt op naar u, ons voorbeeld.

De schoofzak 11 september 2016 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8231086)
Maak u niet ongerust, je staat op eenzame hoogte. iedereen kijkt op naar u, ons voorbeeld.

Ik weet het. ;-)

.

de vuile muilekoek 11 september 2016 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8231072)
Als je weet dat het een OCMW rusthuis is en dat het OCMW hopeloze gevallen probeert 2 jaar aan nepjob te helpen, zodat ze daarna kunnen gaan doppen en zij er van af zijn, in zulke rusthuizen dan weet ge het wel zekers.

Wie wil nu zijn oude ouders dat aandoen en ze in een slecht reputatie rusthuis dumpen ?

Schelfie 29 september 2016 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8231072)

Geloof me, Puurs zit alels behalve vol met "verrijkers".

Willebroek wel, net als Sint - Amands. Maar Puurs en Bornem vallen al bij al nog mee...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be