Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het leven wordt alsmaar duurder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234781)

demonen 13 september 2016 15:10

Het leven wordt alsmaar duurder

Elektrische fietsen die sneller dan 25 km/u. rijden, zijn geen fietsen maar bromfietsen.
Daarom zijn er nieuwe specifieke regels opgenomen in de Wegcode
Vanaf 1 oktober is een rijbewijs
en een helm verplicht en moeten
de fietsen ook een nummerplaat hebben.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160913_02466452

Knuppel 13 september 2016 15:41

Je bent "vergeten" de N-VA de schuld te geven voor het bestaan van electrische fietsen die harder rijden dan 25km per uur.

demonen 13 september 2016 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8233076)
Je bent "vergeten" de N-VA de schuld te geven voor het bestaan van electrische fietsen die harder rijden dan 25km per uur.

Volgens uw partij is alles wat fout gaat de schuld van de sossen.

strijkijzer 13 september 2016 16:26

En gewone fietsen met spelkaarten in de wielen die sneller gaan dan 25 km/u, wat daar mee ?

quercus 13 september 2016 16:26

Citaat:

Ja, en bovendien zich zeer verontwaardigd te tonen dat die zaken niet allemaal gratis ter zijner beschikking worden gesteld.

Knuppel 13 september 2016 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8233108)
Volgens uw partij is alles wat fout gaat de schuld van de sossen.

Ik heb geen partij.
Bovendien heb ik geen sossen nodig om �*l mijn posting mee te bevuilen.

Universalia 13 september 2016 17:05

Citaat:

de fietsen ook een nummerplaat hebben
En uiteindelijk eens gaan kijken of de fietsen die in het verkeer rondrijden wel keurig in orde zijn zoals de wet het voorschrijft want tegenwoordig????

Ook hond en kat terug medaille rond nek, dit alles om de 'lege staatskas' even wat bij te spijzen. :rofl:

Knuppel 13 september 2016 17:15

Het gaat over elektrische fietsen, universalia.

Meer bepaald over elektrische fietsen die sneller kunnen rijden 25km per uur.
Voor zover ik weet zijn ook alleen bromfietsen die harder rijden dan 25km per uur onderworpen aan dezelfde wet.

Knuppel 13 september 2016 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8233148)
En uiteindelijk eens gaan kijken of de fietsen die in het verkeer rondrijden wel keurig in orde zijn zoals de wet het voorschrijft want tegenwoordig????

Ook hond en kat terug medaille rond nek, dit alles om de 'lege staatskas' even wat bij te spijzen. :rofl:

Ze kunnen ook de radio en tv-taks terug invoeren, maar die werd al via andere ingrepen gecompenseerd.

Vrijheideerst 13 september 2016 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8233111)
Ja, en bovendien zich zeer verontwaardigd te tonen dat die zaken niet allemaal gratis ter zijner beschikking worden gesteld.

Man toch.

Hoe kan je nu vergeten dat die snelle electrische fietsen een uitvinding zijn van Dewever?

Dat patent brengt hem nog wat extra's in het laatje.

:roll:

HOUZEE ! 13 september 2016 18:06

Dan gaan er binnenkort weer een paar meer met de auto naar het werk. Zou er mij niet druk in maken.

http://antwerpenize.be/post/20578752...ed-alternatief

Goed alternatief? Goed zot!

Henri1 13 september 2016 18:36

Citaat:

U moet nu niet N-VA de schuld van alle onheil geven nietwaar ?

Brakelaar 13 september 2016 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8233203)
U moet nu niet N-VA de schuld van alle onheil geven nietwaar ?

pas op dat je niet op je tong bijt....

Peche 13 september 2016 18:45

Het is dan ook de NVA haar schuld!

Tavek 13 september 2016 19:37

Als het wetsvoorstel van de CD&V er door komt dat toelaat ook fietsvergoeding te betalen voor speed e bikes (tot 45 km/h) gaat het een zeer populair pendelding worden.

Ikzelf schaf mij dan zeker eentje aan. Ik woon op 25 km van mijn werk, maar kan via een jaagpad/bosrijke omgeving ernaar fietsen.

Tsjing 220 euro per maand netto ! 18 maanden terugbetaaltijd voor de fiets, de rest van de levensduur is winst.

Jan van den Berghe 13 september 2016 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8233049)
Elektrische fietsen die sneller dan 25 km/u. rijden, zijn geen fietsen maar bromfietsen.
Daarom zijn er nieuwe specifieke regels opgenomen in de Wegcode
Vanaf 1 oktober is een rijbewijs
en een helm verplicht en moeten
de fietsen ook een nummerplaat hebben.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160913_02466452

Ooit al eens de moeite genomen hoeveel een snelle e-fiets eigenlijk kost? De kostprijs van een helm en van de inschrijving zijn daarmee vergeleken echt wel borrelnootjes.

Jan van den Berghe 13 september 2016 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8233181)
Dan gaan er binnenkort weer een paar meer met de auto naar het werk. Zou er mij niet druk in maken.

http://antwerpenize.be/post/20578752...ed-alternatief

Goed alternatief? Goed zot!

Hoezo? Wilt u eens de rekening maken?

Hoeveel kost een nieuwe, kleine wagen? Plus dan op jaarbasis de kosten voor onderhoud, keuring, verkeersbelasting, benzine...?

En dan de vergelijking met een snelle elektrische fiets en de daarbij horende kosten?

HOUZEE ! 13 september 2016 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8233265)
Hoezo? Wilt u eens de rekening maken?

Hoeveel kost een nieuwe, kleine wagen? Plus dan op jaarbasis de kosten voor onderhoud, keuring, verkeersbelasting, benzine...?

En dan de vergelijking met een snelle elektrische fiets en de daarbij horende kosten?

Als ik over een auto én een deftige elektrische fiets (+ 25 km/h) zou beschikken, dan zou de elektrische fiets binnenkort buitenvliegen. Wat denk jij dan Jan? Dat iemand die met de elektrische fiets gaat werken, maar ook over een auto beschikt, zijn auto zal afdanken? Veel mensen gaan die extra verzekering niet ophoesten hoor, en gelijk hebben ze.

Jan van den Berghe 13 september 2016 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8233277)
Als ik over een auto én een deftige elektrische fiets (+ 25 km/h) zou beschikken, dan zou de elektrische fiets binnenkort buitenvliegen. Wat denk jij dan Jan? Dat iemand die met de elektrische fiets gaat werken, maar ook over een auto beschikt, zijn auto zal afdanken? Veel mensen gaan die extra verzekering niet ophoesten hoor, en gelijk hebben ze.

Natuurlijk gaan veel mensen die bijkomende verzekering ophoesten, net zoals er ook zovele gezinnen over meerdere wagens bezitten en daar ook meerdere verzekeringen voor hebben.

De verzekering van een snelle fiets zal trouwens op een goede honderd tot honderdvijftig euro komen. Verwaarloosbaar op de kostprijs van zo'n snelle fiets.

DucDEnghien 13 september 2016 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8233162)
Het gaat over elektrische fietsen, universalia.

Meer bepaald over elektrische fietsen die sneller kunnen rijden 25km per uur.
Voor zover ik weet zijn ook alleen bromfietsen die harder rijden dan 25km per uur onderworpen aan dezelfde wet.

Ik ken geen enkele electrische fiets die zonder trappen sneller rijdt dan 25 Km per uur. Daarentegen kunnen alle niet electrische fietsen door het trappen sneller dan 25 Km per uur rijden. En nu?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be