![]() |
Machinist laat volle trein staan en gaat naar huis omdat zijn dienst erop zit
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016...mpaign=seeding
Citaat:
Waarom zijn machinisten vaak zo'n egotrippers? En natuurlijk weer de vakbonden die hem beschermen. Want 100den reizigers kunnen zijn kloten kussen. Dat noemen ze "solidariteit" --> Ikke ikke ikke en de rest kan stikke |
Citaat:
|
De reizigers dienen de machinist op gepaste wijze aan te pakken. Zelf ben ik tegenwoordig een echt varken in de trein. Zo draag ik bij tot het faillissement van NMBS.
|
Citaat:
Blijkbaar nemen sommigen hier geen enkele moeite te lezen wat er staat. Ik citeer eventjes: Citaat:
|
Citaat:
|
OOk een Mother fuckers................:roll:
|
Citaat:
Ik kan mij al voorstellen dat het in een links/arm land als Spanje de toestand alleen maar erger is. Dit is eigenlijk een mooi voorbeeld waar we naartoe gaan moeste we een rode regering hebben. |
Citaat:
De vakbond is uitgevonden om luie mensen te beschermen zodat productieve mensen geen kansen meer hebben op de arbeidsmarkt en uiteindelijk het bedrijf failliet gaat door de onkunde van deze fluovest dragende BBQ liefhebbers. |
Citaat:
|
Machinist heeft 100% gelijk.
Rittijden en rusttijden moeten gerespecteerd worden. De directie in Spanje was op voorhand verwittigd en de machinist had aflos gevraagd. Wat als de machinist door de lange rittijd als hij was blijven rijden een ongeval had veroorzaakt. Machinist staat vast in zijn schoenen. Meer machinisten moesten hetzelfde doen, overal ter wereld. |
Citaat:
Openbaar vervoer is steeds stipt op tijd, er zit zelfs gewapende vigilancia op treinen om 't soort (Blg'se) wantoestanden gepleegd door "verrijkertjes" tegen te gaan, vooral in en rond de grote steden. Daar kan 3de wereldland-in spe Blg. 'n puntje aan zuigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat hij zich aan de veiligheidsregels hield? En waarom stations vegen? De machinist heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en gedaan wat hij moest doen. En hoe ook maar half doen? Wie bent u om te schrijven dat iemand zijn werk maar half doet. |
Op zich wel een interessante vraag mss:
Stel dat hij effectief over zijn maximale werkuren zat. Stel dat hij toch verder rijdt. Stel dat hij door vermoeidheid een rood licht mankeert. Stel dat daardoor de trein botst met een andere trein. Stel dat hierbij honderden doden vielen. Wie is verantwoordelijk? |
Citaat:
Of wou je impliceren dat dat de regel is, en nergens anders ter wereld ongevallen met treinen, veroorzaakt door menselijk falen, voorkomen? |
Stel dat morgen piloten van op dezelfde manier handelen. Parachutje aan en springen. Sorry mensen, mijn dienst zit erop.
(Voor de criticasters komen, ik weet wel dat je bij een lijnvliegtuig op kruishoogte niet zomaar met een parachute eruit kan springen) Vrachtwagenchauffeur parkeert zijn Vrachtwagen midden in Kennedytunnel, Sorry mannen mijn dienst zit erop. Chirurg stopt plotseling met de open hart operatie terwijl patiënt met zijn borstkas openligt. Sorry, dienst zit erop. Naai hem maar dicht, ik doe morgen wel verder. ... |
Citaat:
De bestuurder heeft gewoon gezegd dat hij zijn uren gepresteerd heeft en daarom stopt die gewoon. Als hij verder rijdt en er is een ongeval, dan is dat een spijtig ongeluk, maar je kan een man toch ook niet gaan opsluiten omdat je denkt dat hij een moord gaat plegen? Ik begrijp niet hoe je je maximaal rituren gedaan kan hebben voor je aankomst. Je weet toch hoe lang een rit duurt? Tel dat op bij het aantal uren dat je die dag gereden hebt. Is dat hoger, dan kan je niet rijden en moet iemand anders rijden. Er wordt nergens iets vermeld over een vertraging dus daar kunnen we ook niets uit afleiden. |
Citaat:
|
Citaat:
while (driving) { if te_presteren_uren <= 0 stopDriving(); }} endProgram(); Misschien kunnen we machinisten vervangen door iets anders dat op deze manier redeneert. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be