![]() |
Trein 50% trager dan auto...
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...kverkeer.dhtml
het artikel gaat over de ontevredenheid van de filelast maar tussen de lijnen zie je ook iets anders staan: Nog steeds gaan er veel meer mensen met de auto dan met het openbaar vervoer naar hun werk. Het is dan ook sneller. Werknemers die de trein, tram of bus nemen zijn dagelijks ongeveer 96 minuten onderweg terwijl die tijdsduur voor autorijders één uur bedraagt. zie je waarom mensen kiezen voor de auto - het is sneller ( trein kost bruto 0.5euro/km ) - het is goedkoper ( 0.25-0.5euro/km ) - het is flexibelder |
Citaat:
Je kan trouwens niet in het algemeen spreken, de situatie van de ene is de situatie van de andere niet. De ene kan perfect met de trein gaan, de andere met de fiets, nog een andere kan best de auto nemen. Heb je ook de evolutie van de files in rekening gebracht in de toekomst? |
Citaat:
|
Zele - Brussel: met auto in spitsuur: 1u30 uur als er geen accidenten gebeurd zijn. Met trein: 45 min als er geen vertraging is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof dat er niet zoveel de auto nemen als de trein voor hen voordeliger is. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu heb ik geen ondervinding met de trein, wel met de bus. En ik heb omstandigheden gehad dat ik zelfs sneller was met de fiets. Met een trein zal het nog slechter zijn denk ik, die heeft immers minder haltes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een van de redenen waarom de auto zo goed scoort in de meste gevallen rijdt men van quasi huisdeur tot op de parkeerplaats voorzien door de werkgever. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De trein is duur en kut. Daarbij ben ik ideologisch tegen het Belgisch openbaar vervoer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be