![]() |
Wat is dat allemaal met die ontslagen?
Hey Kris Peeters!
Wat is dat allemaal met die ontslagen? Hey economen! Wat is dat allemaal? ![]() Wat is er gaande? |
Terwijl deze maand al zeker 4.140 banen op de tocht zijn komen te staan, waarschuwt minister van Werk Kris Peeters ervoor dat het *einde nog niet in zicht is. "Ik maak mij zorgen over wat er nog komt, omdat ik wéét dat er mogelijk nog een aantal dossiers in de pijplijn zit."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...pijplijn.dhtml |
Citaat:
In welke sectoren is dat dan? Alvast niet in de bouw Alvast niet bij de verzekeringsmaatschappijen Alvast niet bij de banken Alvast niet in de wereld van de call centers. Ik ben benieuw Allemaal softwareontwikkelaars zeker . :-D |
Citaat:
|
Citaat:
bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2769521 |
sommigen schijnen te vergeten dat het niet de overheid is die banen creëert. de overheid kan slechts de condities scheppen waarin banen per saldo ontstaan of verdwijnen. En het beïnvloeden van die omstandigheden is al behoorlijk moeilijk, en een langdurig proces (zéker langer dan 1 regeerperiode)
|
Zo veel nieuwe "echte" jobs zijn er niet.
Toch niet zoals ze laten uitschijnen. Langs de andere kant tellen ze wel iedere student die 1 uur borden afwast ook als job. Zo kom je er. In realiteit ? |
Citaat:
Het totaal aantal verstope "aktieven" wordt geschat op 1 miljoen. 2 miljoen "aktieven" krijgen hun loon uit de schatkist. |
Citaat:
|
Citaat:
West Europa is voorlopig niet meer competitief en zit bij de loosers. België en de zuidelijk ervan gelegen EU landen aan top. |
Er verdwijnen jobs. Et alors?
|
Waar is die kenniseconomie die ze ons beloofden en waarin wij allemaal slim, hoogopgeleid en welvarend zouden zijn?
Levenslang leren en van die shit. Lol! |
Citaat:
|
Citaat:
Op het einde van de dag moet er wel brood op de plank zijn hé. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeer obees.
|
Citaat:
Die geven je allemaal te eten. |
Jaak was vroeger kredietanalist bij ING.
![]() Kom op, Jaak. De moed niet laten zakken! Omscholen, bijscholen, herscholen en flexibel zijn. Tot ge weer buitenvliegt. En dat tot uw 75ste. |
ING ontslaat wereldwijd 7.000 mensen.
DE HELFT nl 3.500 in België. ING wil de ambtenarenzooi niet meer financieren. Wie stopt de waanzin? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be