Kristof Piessens |
21 september 2016 00:42 |
Jobhoppen doe je alleen wanneer je binnen de kaders van je ervaring en vorige jobs blijft werken...
Zomaar jobhoppen om een quasi andere job te doen dat niet in lijn ligt met je ervaring en vorige jobs ligt, word meestal als negatief gezien, voor de werkgevers dan toch ?
Bedrijven hebben meestal moeite om de job in te vullen met de juiste profielen die nodig zijn om die job uit te laten voeren, en trouwens het blijkt maar weer dat er veel bediendejobs zullen verdwijnen, en veel meer arbeiders zullen zijn dan er bedienden zijn, ik weet niet waarom maar de crisis zelf heeft veel weg van een slachtveld waarin je als jobveranderaar weinig kunt doen aan je looneisen, meestal word je niet aangenomen ondanks dat alles in overeenstemming is, dan mag je je afvragen of je aanpak nog wel goed is te noemen, bvb te vroeg opbellen als er die dag nog kandidaten gescreend zouden worden, en van hun kant dus nog geen telefonische contact zal komen als ze dat zeggen, liefst dan je geduld kunnen tonen door een dag later pas te bellen, dan herinner je hen gemakkelijker aan de belofte die ze gedaan hebben vorige week vrijdag bvb...een goeie tip, probeer nooit te bellen op vrijdag of maandag want dan is de kans groter op een njet dan dat je profiel wel klopt en zullen toegeven aan een akkoord van een looneis tegenover kandidaten die niet beantwoorden aan het profiel dat ze zoeken...
Er zullen mensen zijn die een bepaalde job met weinig ervaring kunnen verkrijgen door bewust te liegen op hun cv, maar ze hebben die wel en intussen ergens zich schuldig over voelen als dit de werkgever ooit zal bekend worden...
Anyway, ik werk zelf al bijna vijf jaar voor hetzelfde bedrijf, ik ben zelf van plan een andere job te zoeken, maar voor zolang ik nog geen andere mogelijkheden ken zal dat niet gemakkelijk worden, want zeer veel bedrijven verwachten dat je ervaring genoeg hebt om meteen inzetbaar te zijn en dat je voldoende weet hoe of wat in die job...
Ik wil al een hele tijd juist vanwege mijn lichte autisme wegens lichte schade aan de hersenen van bij de geboorte, de stukjes vallen voor mij meer op hun plaats, en heb daarom ook eens teruggekeken op mijn vorige jobs die ik nooit langer dan twee jaar kon behouden, van job veranderen die mij meer de rust geeft die ik nodig heb, ik heb ontdekt dat dit meer kan helpen mijn eigen rust terug te kunnen claimen in plaats van in een chaotische omgeving mijn concentratie altijd te verliezen, je wordt bijna altijd gedwongen sociaal te zijn terwijl de drukte dat meestal niet altijd toelaat, irritant als je op die wijze altijd gehinderd wordt je tempo aan te houden, om het werk gedaan te krijgen...
Weet wel dat veel werkgevers zichzelf zodanig frustreren dat ze niet altijd behoefte hebben aan mensen die hun werk niet doen maar wel veel babbelen of te veel discussies voeren tijdens de werktijd enzo... Vaak is het zo dat ze meestal betrouwbare goeie werknemers zoeken die hun werk proffesioneel doen en als er een probleem is dat weten to the point te zeggen tegen de correcte personen om een oplossing te zoeken, maar meestal vinden ze meer problemen dan oplossingen, met een mens die wat autisme heeft kunnen veel mensen niet goed mee om, dat merk ik ook dagelijks omdat het hen aan weinig begrip ontbreekt over het onderwerp in kwestie, reken er maar niet op, hoe langer en hoe meer je het zelf moet uitleggen...de tijd wordt hier meestal onbewust verspilt en verlies je je focus om door te werken !
|