Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Obama: ‘Vijftig landen zullen dit jaar nog 360.000 vluchtelingen opvangen’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234951)

Universalia 22 september 2016 04:44

Obama: ‘Vijftig landen zullen dit jaar nog 360.000 vluchtelingen opvangen’

BRON

Detail tekst:

Citaat:

De Amerikaanse president Barack Obama heeft dinsdag tijdens een topbijeenkomst in de marge van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties het engagement aangekondigd van een vijftigtal landen om dit jaar nog in totaal 360.000 vluchtelingen op te vangen. Dat is een verdubbeling van de huidige cijfers. Ze willen ook de toegang voor vluchtelingen tot werk en school vergemakkelijken.
Vijftigtal andere landen die men er gaat met opzadelen en de VS liefst zo weinig mogelijk?

Ik denk dat daar in Syrië al geen mens meer woont op huidig ogenblik. :roll:

Als het dan nog, zoals ik al eerder schreef om een TIJDELIJKE humanitaire hulp zou gaan, tot de opstandjes al dan niet in scene gezet in hun land zijn opgelost, nog tot daartoe maar dat blijkt niet zo te zijn want het zijn niet alleen Syriërs die op huidig ogenblik al de andere 'uitnodigende' landen blijven overspoelen.

Dat wat éne zekere Julius Caesar ooit zei: Veni-Vidi-Vici veranderden de vluchtelingen even handig in Veni-Vidi-Velcro (vrij vertaald: Ik kwam en ik zag en ik bleef plakken!! 8O)

Uiteraard is de andere regel ook van toepassing zijnde Ik kwam en ik zag en ik overwon in hun geval want wij blijven die volksverhuizingen maar toelaten ...

Gaat dat wel goed aflopen buiten: (NEEN) denk je dan.

atmosphere 22 september 2016 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8242931)
BRON

Detail tekst:

Dat is dus ruim 7000 per land
gemiddeld. Niet veel dus

Citaat:

Als het dan nog, zoals ik al eerder schreef om een TIJDELIJKE humanitaire hulp zou gaan, tot de opstandjes al dan niet in scene gezet in hun land zijn opgelost, nog tot daartoe maar dat blijkt niet zo te zijn want het zijn niet alleen Syriërs die op huidig ogenblik al de andere 'uitnodigende' landen blijven overspoelen.
Als het gaat over Syrië dan weet iedereen dat het lang zal duren voordat het daar overal leefbaar word.

Citaat:

Dat wat éne zekere Julius Caesar ooit zei: Veni-Vidi-Vici veranderden de vluchtelingen even handig in Veni-Vidi-Velcro (vrij vertaald: Ik kwam en ik zag en ik bleef plakken!! 8O)

Uiteraard is de andere regel ook van toepassing zijnde Ik kwam en ik zag en ik overwon in hun geval want wij blijven die volksverhuizingen maar toelaten ...

U blijft gewoon doen alsof er niets veranderd is in de aantallen vluchtelingen die hier heenkomen.
Het lijkt haast alsof u er graag veel wil .

Het goede nieuws is dus dat de toestroom vluchtelingen drastisch gedaald is.

Vette Pois(s)on 22 september 2016 16:14

wanneer de uitstroom?

Reverberation 22 september 2016 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8242931)
BRON

Detail tekst:

Vijftigtal andere landen die men er gaat met opzadelen en de VS liefst zo weinig mogelijk?

Gaat dat wel goed aflopen buiten: (NEEN) denk je dan.

Globalisme, globalisme, globa.... poco interference$!

atmosphere 22 september 2016 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8243824)
wanneer de uitstroom?

Dat weet niemand. Wat we wel weten is dat die slechts gedeeltelijk zal zijn.

Johan Bollen 22 september 2016 21:04

Obama kan het weten. De destructie van Syrië gaat verder. De VS blijven gaan voor regime change of de verdeling van het land. Erger dan Bush ondertussen die kerel. Bah.

Thuleander 22 september 2016 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8243800)
Als het gaat over Syrië dan weet iedereen dat het lang zal duren voordat het daar overal leefbaar word.

Waarom zou de (on-)leefbaarheid van Syrië ons probleem moeten zijn?

Elk volk heeft de plicht om zijn land leefbaar te maken en te houden.

Er bestaat niet zoiets als 'recht op een beter leven in een ander land'.

Dat zijn leugens verzonnen door mensen die Europa willen vernietigen.

Universalia 23 september 2016 19:13

Citaat:

Dat is dus ruim 7000 per land
gemiddeld. Niet veel dus

U blijft gewoon doen alsof er niets veranderd is in de aantallen vluchtelingen die hier heenkomen.

Zoals ik in een ander draadje al wist te schrijven, hebben veel mensen echt totaal geen besef meer van wat 1000 mensen zijn.

En dan nog groepen mensen die hun enige doel is, om de EU overhoop te komen zetten?

Citaat:

wanneer de uitstroom?
Ik denk dat er velen zijn die de hoop op een uitstroom al laten 'varen' hebben ... :oops:

de vuile muilekoek 24 september 2016 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8244316)

Er bestaat niet zoiets als 'recht op een beter leven in een ander land'.

Dat zijn leugens verzonnen door mensen die Europa willen vernietigen.

Ik ben het wel altijd met jou eens .... als ge meent wat dat je hier schrijft , t'is waar ook , ze knoeien met héél Europa langzaam gaat onze welvaart naar de vaantjes economisch door het grote geknoei immigratie uit de Islamlanden...

atmosphere 25 september 2016 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8244316)

Dat is het al .
Citaat:

En het recht andere landen onleefbaar te maken ? dat heeft een land als de VS wel ?

atmosphere 25 september 2016 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8245603)
Ik ben het wel altijd met jou eens .... als ge meent wat dat je hier schrijft , t'is waar ook , ze knoeien met héél Europa langzaam gaat onze welvaart naar de vaantjes economisch door het grote geknoei immigratie uit de Islamlanden...

Kunt u de cijfers van de door geknoei immigratie tonen die de economie in Europa terugdringen??

atmosphere 25 september 2016 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8245205)
Zoals ik in een ander draadje al wist te schrijven, hebben veel mensen echt totaal geen besef meer van wat 1000 mensen zijn.

En dan nog groepen mensen die hun enige doel is, om de EU overhoop te komen zetten?

Welke groepen zijn dat ?

Citaat:

Ik denk dat er velen zijn die de hoop op een uitstroom al laten 'varen' hebben ... :oops:
De aantallen zijn drastisch gedaald , dus van uw doomscenarios gaat weinig terecht komen. Zelfs als er geen uitstroom plaatsvind.

Thuleander 26 september 2016 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8246934)
Dat is het al .

Ons probleem is niet de (on-)leefbaarheid van Syrië.
Ons probleem is het feit dat onze politieke elites onbeperkte aantallen echte en onechte vluchtelingen toelaten Europa te overspoelen.
En dat is een politieke keuze.

Citaat:

En het recht andere landen onleefbaar te maken ? dat heeft een land als de VS wel ?
Ik denk dat ik mijn walging voor de aanstokers van deze oorlog, met name Hillary Clinton en Barack Obama, al vaak genoeg heb geuit.

atmosphere 27 september 2016 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8247788)
Ons probleem is niet de (on-)leefbaarheid van Syrië.

Wel wanneer het gaat om onze belangen in die regio.

Citaat:

Ons probleem is het feit dat onze politieke elites onbeperkte aantallen echte en onechte vluchtelingen toelaten Europa te overspoelen.
En dat is een politieke keuze.
Hoezo onbeperkte aantallen ? Er zijn maatregelen genomen met als doel het beperken van de instroom , en met succes.
Waarom dan maar blijven schreeuwen dat onbeperkte aantallen zo maar binnen komen?

Ik denk dat ik mijn walging voor de aanstokers van deze oorlog, met name Hillary Clinton en Barack Obama, al vaak genoeg heb geuit.[/quote]

Raar dat u de Bush admin niet noemt.
Mijn vraag was eigenlijk of landen het recht hebben andere landen onleefbaar te maken.

Thuleander 28 september 2016 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8248763)

Welke belangen heeft België in Syrië?

Citaat:

Hoezo onbeperkte aantallen ?
Er is noch door België noch door de EU een finaal plafond vastgelegd m.b.t. het aantal vluchtelingen.
Onbeperkte aantallen dus.

Citaat:

Mijn vraag was eigenlijk of landen het recht hebben andere landen onleefbaar te maken.
Indien uw land 'onleefbaar' gemaakt wordt door een ander land (wat dat ook moge betekenen) heb je als volk de plicht uw land weer leefbaar te maken en niet als een luie lafaard een 'beter leven' gaan eisen in een ander land.

Mag ik u er verder op wijzen dat volgens de cijfers van Frontex (en die zijn héél voorzichtig) 60% van die zogenaamde vluchtelingen uit veilige landen komt?

Tot zover het emoverhaal over 'onleefbare landen'. :roll:

cato 28 september 2016 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8248763)

Hoezo onbeperkte aantallen ? Er zijn maatregelen genomen met als doel het beperken van de instroom , en met succes.
Waarom dan maar blijven schreeuwen dat onbeperkte aantallen zo maar binnen komen?

Ik denk dat ik mijn walging voor de aanstokers van deze oorlog, met name Hillary Clinton en Barack Obama, al vaak genoeg heb geuit.

Raar dat u de Bush admin niet noemt.
Mijn vraag was eigenlijk of landen het recht hebben andere landen onleefbaar te maken.[/quote]

De Amerikanen zijn daar een foute oorlog begonnen en een totale mislukking is het gevolg.
Trump heeft met zijn campagne laten zien, dat die tijd voorbij is en
dat de meeste Amerikanen schoon genoeg hebben van oorlogen in Arabische landen.
Rusland is in dat gat gesprongen en Poetin gaat zijn invloed in die regio nieuw leven inblazen.
Een verschrikkelijke dumping van verouderde militaire middelen het gevolg.
De Arabieren kunnen alleen zelf hun conflicten oplossen en de oorlogen in de regio beëindigen en de VS en de EU hebben daar niets te zoeken.
Alleen Turkije heeft belangen om daar tot vrede te komen.

cato 28 september 2016 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8243824)
wanneer de uitstroom?

De vluchtelingen naar rato verdelen ,in landen die bombarderen,
is de enig juiste oplossing.

Universalia 29 september 2016 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8246943)
Welke groepen zijn dat ?

De aantallen zijn drastisch gedaald , dus van uw doomscenarios gaat weinig terecht komen. Zelfs als er geen uitstroom plaatsvind.

Dat leek mij anders vrij duidelijk?

Zij die met zen allen met bootjes aangevaren komende en zij die in het 'Paard van Troje' gezeten zijnde de EU maar blijven overspoelen misschien? 8O

atmosphere 1 oktober 2016 13:50

Hoezo "blijven overspoelen" ?? Dat suggereert enorme aantallen , waar dus nu al geen sprake meer van is.

Blue Sky 3 oktober 2016 08:33

Citaat:

Dat is linkse naïviteit. De Afrikaanse bevolking groeit van 1.1 miljard naar 2.4 miljard in 2050, 5.6 miljard 2100. Gezien de instabiliteit, fenomenen als global warming zullen de vluchtelingestromen in de toekomst alleen nog maar toenemen.

Zeker nu onze Europese leiders zo snugger zijn om ze op te vissen uit de zee en naar het Europese vasteland te brengen. ( fail )

Daarnaast heb je ook het feit dat Erdogan ermee dreigt om het vluchtelingen akkoord op te blazen. ( in de praktijk stuurt hij de onbruikbare, zieke en laag opgeleiden door naar Europa en houdt hij de hoog opgeleiden in zijn land ). Als de Turken visum vrij kunnen reizen, dan worden we vervolgens overspoeld door Turken. Kortom een deal �* la Merkel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be